سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

جادوی خیار برای سلامت پوست صورت

جادوی خیار برای سلامت پوست صورت - پوست صورت,پوستی شاداب,خنک کردن پوست

جادوی خیار برای سلامت پوست صورت

 

اگر پوستی شاداب می خواهید، خیار راه حل شماست. چون خیار و پوست سطح یکسانی از هیدروژن را تقسیم می کنند، پوشش کل نواحی تحت درمان برای خیار راحت تر است و به این ترتیب پوست شما نرم و لطیف تر از هر زمانی می شود و به آرامش می رسید.

 

در هنگام آفتاب‌سوختگی و پس از برنزه کردن :

گذراندن زمان زیاد در مقابل خورشید می‌تواند موجب اثرات دردناک آفتاب‌سوختگی شود، خصوصاً روی صورت که پوستش نازک‌تر و لطیف‌تر است. برای خنک کردن پوست پس از آفتاب‌سوختگی از خیار روی چشم‌ها و تمام صورتتان استفاده کنید. خیار یک منبع عالی از سیلیکا است.

این ماده سلامت بافت همبند را تقویت می‌کند. گذاشتن چند ورقه خیار روی چشم‌ها و صورت برای ۵ تا ۱۰ دقیقه به تسکین آفتاب‌سوختگی شما کمک می‌کند. استفاده از خیار روی چشم‌ها پس از جلسه برنزه کردن نیز ایده آل است، با این کار از پوستتان مراقبت کرده و به آن رطوبت بیشتری می‌دهید.

 

کاهش کک و مک :

خیار برای کاهش کک و مک نیز استفاده می‌شود. علاوه بر گذاشتن ورقه‌های نازک خیار روی چشم‌، ماسک های صورت خیار که از خیار رنده شده درست می‌شوند نیز اگر برای ۲۰ دقیقه روی پوست بمانند به طور طبیعی کک‌ و‌ مک‌ها را کم می‌کنند.

اگرچه ممکن است کمی نامتعارف به نظر برسد، اما زنان فرانسوی سال‌ها از آب خیار به عنوان روشی برای کم رنگ کردن کک و مک ها و لکه‌های روی پوست استفاده کرده‌اند.

 

سلامت پوست صورت, پوست صورت, پوستی شاداب, خنک کردن پوست, لکه‌های روی پوست, کم رنگ کردن کک و مک ها, پوست اطراف چشم‌, داشتن پوستی شاداب, کاهش کک و مک

پس از گریه :

پس از گریه، پوست اطراف چشم‌های شما متورم شده و یک چهره قرمز پف‌کرده و کریه بر جا می‌گذارد. این پف‌کردگی با حلقه‌های سیاهی که بر اساس کم خوابی هستند فرق دارد. در اثر گریه‌ی زیاد، پوست اطراف چشم‌ها (از جمله پلک) ممکن است متورم شود، به طوری که چشم‌های شما دچار حساسیت، خارش و درد می‌شود.

گذاشتن خیار روی چشم‌ها می‌تواند به آرامی به از بین رفتن این پف‌کردگی و کاهش قرمزی آن کمک کند. خنکی تسکین‌دهنده‌ی خیار هم‌چنین ممکن است پس از یک استرس عاطفی احساس آرامش برای شما به همراه داشته باشد.

تب و التهاب :

خیار تنها برای یک روز آرامش‌بخش در کنار چشمه‌های آب گرم استفاده نمی‌شود. ورقه‌های نازک خیار به همراه خواب، دارو و مراقبت روزانه می‌توانند به رفع ناراحتی‌های شما در زمان بیماری کمک کنند.

قرار دادن خیار بر روی چشم می‌تواند به پایین آوردن تب‌های شدید و رفع التهابات ناشی از حساسیت‌های آزاردهنده کمک کند. همچنین اگر بر اثر استفاده طولانی مدت از لنز چشم‌های شما خشک‌شده و خارش دارند می‌توانید بر روی آن‌ها خیار بگذارید.

 

برای داشتن پوستی شاداب، نرم و شفاف می توانید از دستورالعمل زیر استفاده کنید:

۵-۴ عدد برگ نعنا را خرد کنید.
خیار را پوست کنده و تخم های آنرا خارج کنید.
برگ های نعنا را به خیار اضافه کنید.
سفیده یک تخم مرغ را جداگانه هم بزنید و بعد به مخلوط خیار و نعنا اضافه کنید.
این ترکیب را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود بگذارید سپس با آب بشویید و با دستمال خشک کنید.

 

منبع:دلگرم

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 2,75 از 5)
Loading...