پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

توضیحات سردار کمالی درباره کسر خدمت سربازی نخبگان

به گزارش خبرنگار دفاعی- امنیتی باشگاه خبرنگاران، سردار “موسی کمالی” جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در برنامه پیشخوان خبر که از شبکه خبر پخش شد، اظهار داشت: نخبگان به صورت متداول دوره خدمت سربازی را نمی‌گذارنند و آن‌ها به صورت پروژه تحقیقاتی دوره خدمت را طی می‌کنند و پس از پذیرفته شدن طرح‌های آن‌ها توسط کمیته داوران بین دو تا نوزده ماه کسر خدمت به آن‌ها اعطا می‌شود.

سردار کمالی افزود: مسائل مربوط به خدمت سربازی از طریق ستاد کل نیروهای مسلح اعلام می‌شود و خبرهایی که به صورت متفرقه اعلام می‌شود، پاسخگویی به آن مشکل خواهد بود.

 

 

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح ادامه داد: نخبگان که به دنبال گذراندن پروژه تحقیقاتی هستند از طریق بنیاد ملی نخبگان و بنیاد نخبگان نیروهای مسلح معرفی و این پروژه‌ها را طی می‌کنند.

وی با اشاره به این که مشمولان می‌توانند موضوعات مختلفی را انتخاب کنند و برای آن کار انجام دهند، افزود: این موضوعات می‌تواند در وزارتخانه‌های مختلف از جمله نفت، نیرو و انرژی اتمی دنبال شود و گروه دوم باید موضوعات دفاعی و امنیتی را انتخاب و در این باره پروژه خود را به ثمر برسانند و آن‌ها به صورت پروژه تحقیقاتی دوره خدمت را طی می‌کنند و پس از پذیرفته شدن طرح‌های آن‌ها توسط کمیته داوران بین ۲ تا ۱۹ ماه و گذراندن آموزش نظامی، کسر خدمت به آن‌ها اعطا می‌شود و کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند.

جانشین اداره منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح در پایان با اشاره به ارزیابی داوران در ستاد کل نیروهای مسلح بر اساس محتوا، ابتکار عمل و مدت زمانی که برای آن پروژه صرف شده، خاطر نشان کرد: بر این اساس متخصصین کمیته داوری از ۲ تا ۱۹ ماه کسر خدمت اعطا می‌کنند.

دانش‌آموختگان کارشناسی ارشد و دکتری مشمول طرح هستند

همچنین “غلامرضا منتظر”، معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان در این برنامه اظهار داشت: توافقات با ستاد کل نیروهای مسلح از ابتدای فروردین ۹۴ در یک چارچوب وسیع اجرایی می‌شود و نخبگانی که از ابتدای فروردین ۹۴ فارغ‌التحصیل می‌شوند، مشمول این طرح هستند.

وی افزود: افرادی مورد تأیید بنیاد هستند که دانش آموختگان کارشناسی ارشد، دکتری که از طرح خود دفاع کرده‌اند با معرفی بنیاد و بر اساس ضوابط ستاد کل نیروهای مسلح می‌توانند با اجرای یک طرح تحقیقاتی در زمانی کوتاه‌تر (برای مثال نیمی از دوره خدمت سربازی) می‌توانند آن را طی کنند.

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به انجام طرح‌های تحقیقاتی در طیف وسیعی از رشته‌ها از جمله انسانی، پایه، مهندسی، پزشکی و هنر تأکید کرد: نخبگان می‌توانند در پروژه‌هایی که در تخصص‌شان و بر اساس ضوابط ستاد کل نیروهای مسلح تعریف شده، نقش‌آفرینی کنند.

نخبگان از حقوق و مزایا بهره مند می‌شوند

وی ادامه داد: در بنیاد ملی نخبگان افراد شناسایی و بر اساس مقررات گزینش و افراد به ستاد کل معرفی و بر اساس تخصص‌شان طبقه‌بندی می‌شوند و مشمولان طرح می‌توانند از حقوق و امکاناتی که متناسب با این طرح درنظر گرفته شده، استفاده کنند.

“منتظر” با بیان هماهنگی بین بنیاد و ستاد کل برای انجام این طرح تأکید کرد: افرادی که در فرایند بررسی و مورد تأیید قرار می‌گیرند و پروژه آن‌ها پذیرفته می‌شود، موفق می‌شوند کارت پایان خدمت دریافت کنند.

دانشجویانی که طرح‌شان بر اساس نیاز کشور بوده، بر اساس آن تسهیلات دریافت می‌کنند

معاون پژوهش و برنامه‌ریزی بنیاد ملی نخبگان با اشاره به این که بخشی از افرادی که خدمت نظام وظیفه را می‌گذرانند از بنیاد معرفی می‌شوند و بخشی دیگر بر اساس قوانین ستاد کل نیروهای مسلح گزینش می‌گردند و پروسه لازم را می‌گذرانند، تأکید کرد: دانشجویانی که طرح‌شان بر اساس نیاز کشور بوده، بر اساس آن تسهیلات دریافت می‌کنند و ما به مجموعه کسانی که مورد تأیید بنیاد هستند بر اساس موازین ستاد کل نیروهای مسلح (کسر خدمت ۲ تا ۲۱ ماه بر اساس ارائه طرح تحقیقاتی متناسب با نیاز کشور) تسهیلات اعطا می‌کنیم.

نخبگان کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند و نه کارت معافیت از خدمت

“منتظر” تأکید کرد: آن چه که ما از همکاران خود در ستاد کل نیروهای مسلح آموخته‌ایم، بین معافیت و کوتاه شدن خدمت دوره ضرورت تفاوت وجود دارد و آن چه که ما مطرح می‌کنیم کوتاه شدن دوره خدمت بوده که بر اساس موازین و مقررات ستاد کل نیروهای مسلح و معرفی بنیاد نخبگان بوده و افراد کارت پایان خدمت دریافت می‌کنند و نه کارت معافیت از خدمت.

وی در پایان درباره ارزیابی کارهای مطالعاتی و طرح‌های تحقیقاتی انجام شده، خاطرنشان کرد: نگاه بنیاد این است که این اقدام در یک هماهنگی با ستاد کل انجام شود و بخشی که مورد نظر بنیاد ملی نخبگان است، مورد بازبینی ما و بخشی که مربوط به ستاد کل نیروهای مسلح بوده، مورد بازبینی آن‌هاست.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...