تخم مرغ به دلیل داشتن مقدار زیادی پروتئین موهایتان را لطیف نگه داشته و انها را تقویت می کند. ۷۰ درصد مو از پروتئین کراتین درست شده است، بنابراین، پروتئین تخم مرغ با پر کردن جاهای ضعیف ریشه‌ مو، موهای صدمه دیده را ترمیم و موقت مو را تقویت می‌کند.با روش زیر می توانید یک نرم کننده و تقویت کننده مو ی تخم مرغی درست کنید.
طرز تهیه

قدم ۱: یک تخم مرغ را بشکنید و زرده و سفیده‌ی آن را در یک کاسه بریزید. برای جلوگیری از چسبیدن ماده‌ی لزج داخل تخم مرغ به موهایتان، آنرا از تخم مرغ بیرون بیاورید.

قدم ۲: یک قاشق غذا خوری روغن زیتون اضافه کنید. تخم مرغ و روغن زیتون را با یک چنگال کاملا مخلوط کنید.

قدم ۳: تا زمانی که برای استفاده از آن آماده شوید، یک قطعه‌ پلاستیک روی کاسه قرار دهید و روی آنرا بپوشانید.

 

طرز استفاده

قدم ۱: برای دسترسی آسان، نرم کننده‌ تخم مرغ را در حمام قرار دهید. موهایتان را با یک شامپوی شفاف کننده بشویید تا مواد و روغن‌های طبیعی که در موهایتان جمع شده‌اند، پاک شوند.

قدم ۲: موهایتان را فشار دهید تا آب اضافی خارج شود. روی سرتان حوله بگذارید تا آب بیشتری از موهایتان گرفته شود ولی موهایتان را کاملا خشک نکنید.

قدم ۳: نرم کننده‌ تخم مرغ را روی تمام قسمت‌های مو بمالید. اگر انتهای موهایتان چند شاخه شده، به انتهای مو بیشتر توجه کنید.

قدم ۴: موهایتان را با کلاه حمام بپوشانید و اجازه دهید که نرم کننده بمدت ۱۰ تا ۲۰ دقیقه، روی موهایتان بماند.

قدم ۵: نرم کننده را از روی موهایتان بشویید. به موهایتان مرطوب کننده بزنید و بگذارید چند دقیقه بماند. سپس مرطوب کننده را از روی موهایتان بشویید و مثل همیشه موهایتان را درست کنید.

 

نکات

_ نرم کننده‌ی تخم مرغی را بیشتر از ۲۰ دقیقه روی موهایتان نگذارید. تخم مرغ مقدار زیادی پروتئین دارد و گذاشتن تخم مرغ بمدت طولانی روی موها، ممکن است باعث خشک شدن مویتان شود.

_ فقط ماهی یکبار از نرم کننده‌ی تخم مرغ استفاده کنید. زیرا این نرم کننده یک پروتئین قوی است و استفاده‌ی بیش از حد از آن، می‌تواند به مو آسیب برساند.

_ شستشوی مو با یک شامپوی پاک کننده، مواد روغنی و کثیفی را که در مو جمع شده‌اند، از بین می‌برد و باعث می‌شود که پروتئین تخم مرغ به آسانی به داخل رشته‌ی مو نفوذ کند. انواع دیگر شامپو نیز مناسبند اما شاموهای پاک کننده، بهترین نتیجه را خواهند داد.

_ اگر موهای شما مستعد خشک شدن هستند، در پایان کار از یک نرم کننده‌ی بدون نیاز به آبکشی استفاده کنید.