سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

تغییرات نسخه جدید تلگرام

تغییرات نسخه جدید تلگرام

تغییرات نسخه جدید تلگرام

نسخه جدید تلگرام با تغییرات و قابلیت ها مفید و بزرگ در اختیار کاربران این اپلیکیشن قرار گرفت. در این پست به بررسی تغییرات نسخه جدید تلگرام از نسخه ی ۳.۳.۰ به بعد میپردازیم.

نرم افزار Telegram یک اپلیکیشن پیام رسان می باشد که بیشتر تمرکز خود را روی دو عامل سرعت و امنیت انجام داده است به طوریکه می توان آن را سریع ترین نرم افزار پیام رسانی در بازار اندروید دانست.

این نرم افزار با در اختیار داشتن پیچیده ترین الگوریتم های کدگذاری می تواند از اطلاعات شما به شدت حفاظت به عمل آورد بنابراین می توان تلگرام را امن ترین نرم افزار در میان انبوه مسنجرها و نرم افزارهای پیام رسان دانست و بدین ترتیب یک نرم افزار فوق العاده سریع، ایمن ، با کاربردی آسان را به صورت رایگان و بدون هیچ گونه تبلیغاتی در اختیار کاربران خود قرار داده است.

نرم افزار تلگرام را می توان بر روی تمامی دستگاه های تبلت کامپیوتر های رومیزی و گوشی های تلفن همراه به صورت کاملا یکسان استفاده کرد. با استفاده از این نرم افزار می توان به صورت نامحدود پیام، عکس، فیلم و یا هر نوع فایل دیگر( doc ، zip ، pdf ، ppt و… ) ارسال نمود.

این نرم افزار با دارا بودن یک فضای ذخیره سازی ابری تاریخچه پیام های شما را به صورت رایگان ذخیره می سازد و بدین ترتیب اطلاعات و پیام های شما هیچ وقت از بین نخواهند رفت. نرم افزار با حداقل بایت های ممکن پیام های شما را ارسال می نماید بنابراین حتی با ضعیف ترین اتصال های اینترنتی تلفن همراه کار خواهد کرد و به گفته سازندگان قابل اعتماد ترین سیستم پیام رسانی می باشد که تابحال ساخته شده است.

نرم افزار Telegram دارای امتیاز ۴٫۱ از ۵٫۰۰ در گوگل پلی می باشد.

تغییرات نسخه جدید تلگرام :

رفع مشکلات نرم افزاری
قابلیت تغییر شماره تلفن و ارسال های کاملا محرمانه
تغییرحساب کاربری و انتقال تمام پیام ها به یک شماره تلفن جدید
ارسال های کاملا محرمانه در چت های به صورت محرمانه
افزایش ظرفیت گروه ها به ۱۰۰۰ نفر با امکان تبدیل گروه ها به سوپرگروه
قابلیت چند مدیره شدن گروه ها با امکان حذف افراد از گروه و تغییر لوگو و نام گروه

اشتراک گذاری پست های کانال بدون خروج از آن

مدیریت کش های تلگرام

 

قابلیت اضافه کردن یک یا چند مدیر به گروه:

در نسخه جدید تلگرام ، تنها مدیران گروه میتوانند فردی را اضافه کنند. همچنین تغییر نام و عکس گروه تنها برای مدیران امکان پذیر است. این قابلیت گاهاً میتواند بسیار مفید باشد. برای اضافه کردن مدیر به گروه در نسخه ی اندروید وارد گروه خود شده و بر روی نام گروه تاچ کنید.سپس با باز کردن منوی موجود در بالا و سمت راست برنامه(سه نقطه) set admins را انتخاب کنید.پنجره ای مطابق شکل زیر باز میشود:

تغییرات نسخه جدید تلگرام

افرادی را که میخواهید به عنوان مدیر اضافه شوند تیک بزنید.با فعال کردن all member are admin همه ی افراد گروه مدیر خواهند شد! یعنی همه ی افراد میتوانند فردی را اضافه کنند،عکس گروه را تغییر دهند و یا اسم گروه رو عوض کنند.و اما در نسخه ی ویندوز نیز وارد گروه شده و پس از کلیک بر روی نام گروه روی xAdministrators کلیک کنید.ادامه ی کار همانند نسخه ی اندروید میباشد.

تغییرات نسخه جدید تلگرام

بدیهی است اگر فردی را به عنوان مدیر اضافه کنید او نیز میتواند فردی را پاک کند و اختیارات شما را خواهد داشت اما شما را نمیتواند پاک کند.اگر مدیری اضافه کنید و خود از گروه خارج شوید در واقع مدیریت گروه را به آن فرد واگذار کرده اید.

 

اشتراک گذاری پست های کانال بدون خروج از آن:

شاید این تغییر خیلی به چشم نیاید اما بی فایده هم نیست. در نسخه جدید تلگرام کنار هر پیام درون یک کانال پیکانی به سمت راست مشاهده میکنید که با انتخاب آن میتوانید همان پیام را به اشتراک بگذارید.

تغییرات نسخه جدید تلگرام

افزایش حداکثر ظرفیت گروه به هزار نفر (تبدیل به سوپر گروه):

این شاید بزرگترین تغییر تلگرام در نسخه ی جدید باشد. قبل از این بیشترین تعداد عضو ممکن برای یک گروه ۲۰۰ نفر بود حال این تعداد به ۱۰۰۰ نفر افزایش یافته است.این فقط بخشی از ماجراست و یک سوپر گروه ویژگی های بسیار مفیدی دارد که در زیر به آنها اشاره میکنیم.برای تبدیل یک گروه به سوپر گروه بعد از این که اعضای گروه به ۲۰۰ نفر رسید در قسمت مدیریت گزینه ی سبز رنگ upgrade to super group اضافه میشود.

تغییرات نسخه جدید تلگرام

حال گروه شما ویژگی های جدیدی خواهد داشت:

۱:فرد جدیدی که به گروه اضافه میشود تمام پیام های قبلی گروه را نیز مشاهده میکند.

۲:کاربران گروه نمیتوانند پیام ها را پاک و یا گروه رو clear history کنند!.

۳:اگر مدیر پیامی را از گروه حذف کند آن پیام برای همه ی اعضا حذف خواهد شد.

۴:اعلانات گروه به طور پیشفرض غیر فعال (mute) است.

۵:افرادی که مدیران از گروه حذف کرده اند به قسمت Blocked users که از بخش مدیریت در دسترس است،منتقل میشوند.یعنی افرادی که یکبار توسط مدیر حذف شده اند بلاک شده و دیگر امکان اضافه کردن آن ها نیست.مگر اینکه مدیر آنها را از بلاک خارج کند.برای خارج کردن از بلاک بر روی کاربر تاچ کرده و نگه دارید.سپس Unblock را بزنید.

 

مدیریت کش های تلگرام:

اگر از کاربران تلگرام هستید حتما پیش آمده که به دلیل پر شدن cache فایل های چند رسانه ای به تاخیر باز شوند و یا اصلا باز نشوند.در نسخه جدید تلگرام این امکان وجود دارد که از داخل خود برنامه کش را خالی کنید.برای اینکار از settings گزینه ی Cache Settings را انتخاب کنید تا با صفحه ی زیر مواجه شوید.

تغییرات نسخه جدید تلگرام

در قسمت Keep Media میتوانید تعیین کنید فایل های چند رسانه ای که از چت ها یا گروه های تلگرام دانلود کردید تا چه مدت در حافظه ی کش باقی بمانند.Forever برای همیشه،۱Week یک هفته و ۱months یک ماه اطلاعات کش را حفظ خواهند کرد.

در قسمت Clear Cache میتوانید فایل های چند رسانه ای که دانلود شده اند را دستی مدیریت کنید. با انتخاب این گزینه صفحه ی زیر باز خواهد شد:

تغییرات نسخه جدید تلگرام

پس از انتخاب هر یک و تاچ کردن بر روی Clear Cashe کش آن پاک میشود. برای مثال اگر اینکار را برای Photos انجام دهید،برای مشاهده ی عکس هایی که قبلا دانلود شده بودند دوباره باید آنها را دانلود کنید.اما محدودیتی برای اینکار نیست و فایل ها همیشه بر روی سرور تلگرام خواهند ماند.

Local Database نیز کش مربوط به پیام های متنی است. با پاک کردن آن اتفاق خاصی نمیوفتد و در واقع همان کش موجود در پوشه ی org.telegram.messenger است.

 

همگام سازی استیکر ها:

در نسخه جدید تلگرام ، استیکر ها بین همه ی دستگاه های شما سینک میشوند. یعنی اگر استیکری را به دستگاه اندرویدی خود اضافه کنید، به تلگرام موجود در ویندوز نیز اضافه میشود.

      

 

 

منابع : پی سی کوئست / ایرانروید

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...