سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

تزیین هندوانه به شکل بوسه

 

دوستای گرامی کم کم آذرماه به پایان می رسه و به شب زیبای یلدا نزدیک می شیم. فک کردم بد نباشه یک سری آموزش تزیین هندوانه و میوه آرایی رو برای علاقمندان به این هنر بذارم. بنابراین از امروز، روزی یک آموزش و ایده برای سفره آرایی شب یلدا تقدیمتون میشه.  امیدوارم خوشتون بیاد ..

و اینم دوازدهمین ایده جالب برای تزئین هندوانه

مواد اولیه :
هندوانه ۱ عدد (گرد)
توت فرنگی مقداری

 

هندوانه شب یلدا,تزیین هندوانه شب یلدا,تزیین هندوانه,تزیین هندوانه یلدا, انواع تزیین هندوانه شب چله, میوه آرایی شب چله, میوه آرایی شب یلدا, آموزش میوه آرایی 

۱- هندوانه را زیر آب سرد بشویید و با دستمال خشک کنید.
۲- روی یک تخته هندوانه را از پهلو قرار دهید و ۱ سانتی متر از انتهای آن را برش دهید و مواظب باشید که قسمت سفید رنگ پوست را رد نکنید. به این شکل پایه هندوانه صاف می ایستد.
۳- با یک ماژیک یک خط کنگره دار واسط هندوانه بکشید.
۴- با یک چاقو دور خط را برش دهید سپس دو نصفه را از هم جدا کنید. با استفاده از اسکوپ گوشت آن قسمتی که پایه ی کار خواهد بود را خالی کنید.
۵- قسمت بالایی هندوانه را نصف کنید و با استفاده از ماژیک روی یکی از نصفه ها یک لب بزرگ بکشید. با یک چاقو لب را برش دهید و در بیاورید. وقتی شکل کلی را به دست آوردید با احتیاط پوست را جدا کنید. با استفاده از چاقو شکل لب ها را کامل تر کنید.

تزئین هندوانه به شکل بوسه

۶. یک چهارم هندوانه ی باقیمانده را به شکل تکه های ضخیم برش دهید و شکل قلب و حروف ایکس و اُ و شکل های دیگر از درون آن بیرون بیاورید.
۷. لب ها را با استفاده از سیخ چوبی و خلال دندان روی پایه بچسبانید.
۸. توت فرنگی ها را از طول به شکل تکه هایی به ضخامت نیم سانتی متر برش دهید و دم توت فرنگی را برای تزئین نگه دارید. یک برش توت فرنگی را با خلال دندان در مرکز هر کنگره بچسبانید. باقی برش های توت فرنگی را در سالاد میوه استفاده کنید.
۹. هندوانه را که به شکل کاسه میوه در آمده است روی یک دیس قرار دهید و آن را با سالاد میوه پر کنید و با برش های میوه به شکل قلب و حروف ایکس و اُ و شکل های دیگر تزئین کنید.

منبع این آموزشwatermelon.org
فود سوران

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 4,25 از 5)
Loading...