سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

ترفندهای رنگ کردن مو

ترفندهای رنگ کردن مو

ریزه کاری ها و ترفندهای رنگ کردن مو

رنگ کردن مو در منزل کار چندان سختی نیست. حتی اگر موها سفید شده باشد، به آسانی می توان آن ها را رنگ کرد، فقط کافی است به نکات ساده ای که در این مطلب اشاره می شود توجه داشته باشید.

رنگ کردن مو تقریبا در میان بیشتر خانم ها رواج دارد.خانم ها به دو دلیل موهای شان را رنگ می کنند یا می خواهند موهای سفیدشان را بپوشانند یا می خواهند در چهره شان تنوعی به وجود آورند. بعضی از خانم ها موهای شان را در آرایشگاه رنگ می کنند، ولی خانم های بسیاری هستند که ترجیح می دهند به دلیل هزینه یا کمبود وقت، موهای شان را در منزل رنگ کنند. اگر شما هم جزو این دسته اخیر هستید، احتمالا دانستن نکاتی برای بهتر رنگ کردن مو می تواند برای تان جالب باشد. رعایت این نکات باعث می شود، رنگ روی موها به آنچه می خواهید نزدیک شود و دوام بیشتری یابد.

شما برای انتخاب رنگ مو چه عواملی را در نظر می‌گیرید؟ اگر صرفا انتخاب رنگ مو را تابع سلیقه می‌دانید سخت در اشتباهید، چون تناژ پوست شماست که تعیین می‌کند چه رنگی برای‌تان مناسب است.
این روزها انتخاب رنگ مو چندان کار ساده‌ای نیست چون در داروخانه‌ها و مغازه‌های لوازم آرایشی مجموعه‌ای از رنگ‌های مختلف با برندهای متفاوت حسابی شما را سرگردان می‌کنند اما حواس‌تان باشد که باید رنگ موی خود را به‌گونه‌ای انتخاب کنید که با رنگ پوست‌تان هماهنگی داشته باشد، موها بیش از همه به‌صورت نزدیک است و یک رنگ ناهماهنگ می‌تواند صورت شما را پیرتر یا رنگ‌پریده‌تر نشان دهد اما در عوض انتخاب یک رنگ مناسب هم می‌تواند چهره شمار‌ا طبیعی‌تر نشان دهد و هم زیباتر.

 

رنگ کردن مو با رنگ دائم یا موقت ؟

قبل از این‌که برای خرید رنگ به فروشگاهی بروید، با خود تصمیم بگیرید که می‌خواهید چقدر زنگ موهای‌تان تغییر کند و می‌خواهید چقدر برای خرید رنگ هزینه کنید. اگر موهای‌تان را روشن‌تر کنید یا نمی‌خواهید بیشتر از ماهی یک‌بار روی آن‌ها رنگ بگذارید‌، بهتر است به سراغ رنگ‌های دائم بروید و فقط ماهی یک‌بار رنگ ریشه‌ها را تجدید کنید تا موهای‌تان یکدست شود اما اگر موهای‌تان را کمی تیره‌تر کنید و هنوز هم مطمئن نیستید که این رنگ تیره‌تر به شما می‌آید یا نه، پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های موقت یا نیمه‌موقت استفاده کنید، این نوع رنگ‌ها بعد از چندبار شامپوکردن از بین می‌روند و دوباره رنگ موهای خودتان به دست می‌آید و دیگر احتیاجی هم به رنگ‌کردن ریشه‌ها نخواهید داشت.

البته اگر احساس می‌کنید موهای‌تان آسیب دیده و رنگش کدر شده‌‌است، می‌توانید با رنگ‌های موقت و نیمه موقت کمی موهای‌تان را شفاف‌تر کنید. این نوع رنگ‌ها در انواع مختلفی چون شامپو و… در بازار وجود دارند.

 

ریزه کاری های رنگ کردن مو

 

اگر در رنگ کردن مو تنبل‌ هستید

اگر به‌دنبال یک تغییر قابل ملاحظه در موهای‌تان هستید، پیشنهاد می‌کنیم حتما هایلایت را تجربه کنید. هایلایت موها در سراسر سر پخش شده‌ و به همین دلیل ریشه‌های تازه رشد کرده، چندان آشکار نمی‌شوند و برای کسانی که می‌خواهند هر ۳ ماه یک‌بار موهای‌شان را رنگ کنند ایده‌آل است، البته باید یادآور شویم در این حالت باید هایلایت روی رنگ طبیعی موهای خودتان باشد تا علاوه بر این‌ها جلوه خاصی هم به رنگ موهای شما بدهد. البته اگر موهای خیلی تیره دارید بهتر است هایلایت آن‌ها را به یک آرایشگر حرفه‌ای بسپارید، تا از بابت نتیجه خیال‌تان راحت‌تر باشد.

 

انتخاب هایلایت مناسب

یک رنگ هایلایت خوب می‌تواند تاثیر زیادی در زیباتر شدن موهای شما داشته‌باشد. یک پیشنهاد برای انتخاب رنگ هایلایت استفاده از هاله رنگی است که در چشم‌ها وجود دارد، در آینه به چشم‌های خود دقیق نگاه کنید، در چشم هر کسی صرف‌نظر از رنگ غالب، رگه‌هایی از رنگی دیگر نیز وجود دارد، که مسلما توجه شما را نیز جلب خواهد کرد، اگر این رنگ هاله‌ای از طلایی، کهربایی داشته باشد، رنگ چشم‌های شما گرم است، اگر هاله‌هایی از رنگ آبی، نقره‌ای یا خاکستری در چشم‌ها دیدید یا چشمان قهوه‌ای یک‌ دست دارید، رنگ چشمان‌تان سرد است. حالا با توجه به سرد بودن یا گرم بودن چشم‌های‌تان رنگ ‌هایلایت موهای‌تان را انتخاب کنید.

 

برای رنگ کردن مو به تناژ پوست تان توجه کنید

اگر بخواهید موهای‌تان را یکدست رنگ کنید باید به تناژ سرد و گرم پوست‌تان توجه کنید، در واقع پوست هرکسی تناژ خاص دارد که اگر بتوانید این تناژ را صحیح تشخیص دهید، هم در انتخاب رنگ‌مو راحت‌تر خواهید بود و هم می‌توانید رنگ آرایش و لباس‌های‌تان را بهتر انتخاب کنید اما برای تشخیص رنگ تناژ پوست تکنیک‌های ویژه‌ای وجود دارد، اول از همه این‌که یک بلوز سفید بپوشید و هیچ آرایشی نداشته‌باشید، موهای‌تان را نیز با یک حوله سفید بپوشانید، حالا مقابل آینه بروید و خیلی دقیق به‌صورت‌تان نگاه کنید.

اگر احساس می‌کنید رنگ پوست‌تان به سمت قرمز یا صورتی می‌رود، تناژ پوست شما سرد است و اگر گمان می‌کنید رنگ پوست‌تان به سمت زیتونی، طلایی و رنگ هلویی می‌رود، تناژ پوست گرم است. اگر هم هرچقدر دقت می‌کنید هیچ رنگی در آن نمی‌بینید، یا سایه‌هایی از هر۲رنگ را می‌بینید، احتمالا تناژ پوست شما خنثی است.

 

رنگ موی مناسب پوست های گرم

اگر رنگ پوست‌تان گرم است و می‌خواهید حالتی طبیعی داشته باشید باید به‌دنبال رنگ‌هایی باشید که تناژ سبز درون پوست‌تان را خنثی کنید. پیشنهاد می‌کنیم به‌دنبال رنگ‌های طلایی و قرمز باشید این رنگ در زبان تخصصی با نام G و R شناخته می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم اگر چشم‌ها و پوستی روشن دارید و به اصطلاح بلوند هستید به‌دنبال رنگ‌های عسلی و شرابی و مسی باشید و اگر چشمانی قهوه‌ای دارید، پوستی گندمی به‌دنبال رنگ‌های قهوه‌ای طلایی، بلوطی یا قهوه‌ای مایل به قرمز باشید.

ترفندهای رنگ کردن مو

 

خوش به حال پوست‌های خنثی

اگر پوست شما هیچ تناژ خاصی ندارد و بعد از پیاده‌کردن تکنیکی که گفته شد متوجه شدید تناژ پوست‌تان خنثی است، می‌توانید خوشحال باشید که انتخاب‌های زیادی برای رنگ مو خواهید داشت و خیلی بیشتر از پوست‌های گرم و سرد می‌توانید از رنگ‌موهای متنوع استفاده کنید، لزومی ندارد رنگ موی انتخابی شما هاله یا پایه رنگ خاصی داشته باشد این امر کاملا وابسته به سلیقه شخصی شماست، به‌دنبال رنگی باشید که هم با شخصیت شما هماهنگی داشته باشد و هم نگهداری آن کار چندان مشکلی نباشد.

 

چه رنگی برای پوست‌های سرد مناسب نیست

اگر تناژ پوست‌تان سرد است به شما توصیه می‌کنیم به‌دنبال رنگ‌های باشید که در آن‌ها سایه‌های دودی و خنثی وجود دارد و به زبان تخصصی باید رنگ مو به‌اصطلاح A یا N باشد. در این شماره رنگ قرمزی وجود ندارد و در عوض تناژی از طلایی دارد و در نتیجه می‌تواند رنگ صورتی درون پوست شما را خنثی کند و چهره‌ را زیباتر جلوه دهد.

اگر رنگ طبیعی پوست و موهای‌تان روشن است و به‌اصطلاح بلوند هستید، بهتر است به‌دنبال رنگ‌های بژ باشید، اگر موها و چشم‌هایی قهوه‌ای دارید به‌دنبال رنگ‌های شکلاتی با هاله‌ای از رنگ قهوه‌ای سوخته باشید اما توصیه می‌کنیم به خاطر تناژ رنگ صورتی که در پوست‌تان وجود دارد از رنگ‌های مسی و شرابی آلبالویی دوری کنید و در نهایت اگر قرمز خیلی دوست دارید بهتر است به یک رنگ قهوه‌ای مایل به قرمز اکتفا کنید، این نوع قهوه‌ای با رنگ صورتی پوست شما کنتراست برقرار می‌کند ولی خیلی با آن تطابق ندارد.

 

روش های رنگ گرفتن موهای سفید 

اکثر افرادی که موهای‌شان را رنگ می‌کنند با رنگ نگرفتن موهای سفید مواجه هستند اما راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید موهای‌تان را از سندرم تفلون که مانع رنگ گرفتن موها می‌شود محافظت کنید.

– اول از همه مطمئن باشید، رنگ دائم استفاده کنید، نه موقت یا نیمه‌دائم چون رنگ‌های دائم موادی چون آمونیاک و پروکساید دارند بنابراین به خوبی در ساقه موها نفوذ کرده و در آن نیز باقی می‌ماند.

– دقت کنید که بسته‌بندی رنگ شما عبارت neutral یاnatural نوشته شده باشد، این رنگ‌ها نسبت به رنگ‌های دودی(ash) و طلایی(gold) غلیظ‌تر هستند و بهتر رنگ سفید موهای شما را می‌پوشانند.

– رنگ را به همان اندازه که روی بسته‌بندی نوشته شده‌است روی موهای‌تان بگذارید و حتی کمی بیشتر از آن زمان می‌تواند موجب شود رنگ موها خراب شود.

 

رنگ کردن مو های سفید

 

رنگ کردن ریشه های مو

– وقتی موها سفید می‌شوند، کمترین رویش ریشه‌ها می‌تواند زیبایی موهای شما را خراب کند، به همین دلیل کسانی هستند که ترجیح می‌دهند که خیلی زود به زود فقط ریشه‌ها را رنگ کنند سپس برای رنگ کردن ریشه‌ها اول از همه به ریشه رنگ بزنید و۱۰ تا ۱۵ دقیقه صبر کنید و بعد رنگ مو را تا انتهای نوک ساقه بکشید و بعد از چند دقیقه آب بکشید.

– اگر بیشتر موهای‌تان سفید است اول از جلوی سر شروع به رنگ کردن مو کنید. اگر شقیقه‌ها سفید بودند اول شقیقه‌ها را رنگ کنید و بعد از پشت سر شروع کنید. در کل هرجا که سفیدی بیشتر بود اول آنجا را رنگ کنید و بعد قسمت‌های دیگر.

– اگر هم سفیدی موهای‌تان کم است ابتدا از پشت سر و از ریشه شروع به رنگ کردن مو کنید. بعد بغل‌ها و سپس جلوی سر را چون جلوی سر حرارت بیشتری دارد.

 

 

منبع : مجله سیب سبز

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 18, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...