سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

برترین گوشی های هوشمند سال ۲۰۱۶ تا امروز + عکس

بهترین گوشی‌های هوشمند ۲۰۱۶ تا امروز

برخی از این گوشی‌ها علیرغم اینکه زیر ۴۰۰ دلار قیمت دارند، اما امکانات و کیفیت مناسبی دارند و به نظر می رسد در آینده نزدیک خرید برخی پرچمدارهای هوشمند هم با چنین قیمتی امکان پذیر شود. البته گوشی های فوق حرفه ای و پیشرفته آندروید کماکان بین ۶۰۰ تا ۹۰۰ دلار قیمت دارند. در ادامه نگاهی می اندازیم به برترین گوشی های سال ۲۰۱۶ تا به امروز.

Galaxy S7/S7 Edge

این گوشی از جهات مختلف و از جمله به خاطر طراحی و امکانات خوب مورد توجه قرار گرفته است. هر دو گوشی در مارس سال ۲۰۱۶ روانه بازار شده اندو گالکسی اس ۷ دارای نمایشگر ۵.۱ اینچی با دقت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ و دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با دقت ۲۱۶۰p است. ۴ گیگابایت رم و پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۰ از جمله دیگر امکانات این گوشی ۱۵۲ گرمی است که تنها ۷.۹ میلیمتر ضخامت دارد. باتری این گوشی هم ۳۰۰۰ میلی آمپری است.

 

برترین گوشی های هوشمند 2016 - Galaxy S7/S7 Edge

 

در مقابل گالکسی اس ۷ اج از نمایشگر بزرگتر ۵.۵ اینچی با همان دقت و باتری قدرتمندتر ۳۶۰۰ میلی آمپری بهره می گیرد و وزن آن ۱۵۷ گرم و ضخامتش ۷.۷ میلیمتر است.

تنها نقصی که برخی کاربران به این گوشی وارد کرده اند میزان حساسیت نمایشگر آن است که با یک به روزرسانی نرم افزاری قابل برطرف کردن است. هر دو گوشی دوربین های فوق العاده سریعی دارند که برای تهیه عکس ها و ویدیوهای باکیفیت مناسب است. پشتیبانی از خدمات پرداخت همراه سامسونگ پی و اسکنر اثر انگشت حساس، ضدآب بودن و … از جمله ویژگی های مناسب گوشی یاد شده است.

HTC 10

این گوشی تازه به بازار آمده ۱۶۱ گرم وزن و ۹ میلیمتر ضخامت دارد و از نمایشگر ۵.۲ اینچی با ضخامت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی با قابلیت تصویربرداری ویدیویی ۲۱۶۰p، ۴ گیگابایت رم و رم و پردازنده اسنپ دراگون ۸۲۰ و در نهایت باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری برخوردار است.

 

برترین گوشی های هوشمند 2016 - HTC 10

 

آنچه که باعث جلب توجه به این گوشی شده، یکی توانمندی صوتی بالای آن و دیگری دوربین قدرتمندش است. دوربین جلویی HTC 10 برای اولین بار با قابلیت OIS عرضه شده که به تثبیت و عدم لرزش تصویر در صورت لرزیدن دوربین یا وقوع دیگر مشکلات کمک می کند. دوربین پشتی UltraPixel 2 این گوشی هم با همین فناوری تثبیت کننده عرضه شده است.

iPhone 6s Plus/6s

اپل امسال هم به عرضه گوشی آیفون ادامه داده و این دو گوشی را روانه بازار کرده است که قبلا در مورد آنها به طور مفصل بحث کرده ایم. البته برخی کاربران از این دو گوشی ایرادهایی می‌گیرند و معتقدند عدم شارژ سریع، عدم افزوده شدن قابلیت شارژ بی سیم، عدم امکان افزودن حافظه به طور دلخواه از جمله مشکلات این گوشی هاست. همه گیر نشدن کابل های اتصال USB Type-C نیز مشکلی دیگر تلقی می شود. اشکال دیگری که در مقایسه با گوشی های آندرویدی مورد اشاره قرار می گیرد عبارت است از مدیریت بهتر باتری در گوشی های آندرویدی در حالت استندبای در مقایسه با آیفون.

 

برترین گوشی های هوشمند 2016 - iPhone 6s Plus/6s

 

از جمله مزایای این دو گوشی می توان به قابلیت های صوتی ۳D Touch و  Touch ID، ارتقای دستیار صوتی سیری، بهبود امکانات و وضعیت دوربین، افزودن فلاش به دوربین جلویی با قابلیت شناسایی صورت کاربران و … اشاره کرد. iPhone 6s  و  ۶s Plusبا قیمت هایی بین ۶۴۹ تا ۹۴۹ دلار گران قیمت ترین گوشی های هوشمند محسوب می شوند. نمایشگر ۵.۵ اینچی با دقت ۱۹۲۰ × ۱۰۸۰، کنتراست بالای رنگ ها و زاویه دید مطلوب نمایشگر، تراشه A8 و … از جمله مهم ترین ویژگی های این گوشی است.

Galaxy Note 5

این گوشی ۱۷۱ گرمی با ۷.۶ میلیمتر ضخامت دارای نمایشگر ۵.۷ اینچی با دقت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ بوده و از دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دقت ۲۱۶۰p بهره می گیرد. ۴ گیگابایت رم و تراشه هشت هسته ای Exynos 7420 Octa و در نهایت باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری از جمله ویژگی های گوشی مذکور است.

 

برترین گوشی های هوشمند 2016 - Galaxy Note 5

 

قلم هوشمند این گوشی موسوم به S Pen به گونه ای طراحی شده که کارآیی بیشتری داشته باشد. سازگاری با سیستم پرداخت همراه سامسونگ پی در این گوشی هم پیش بینی شده است. قیمت دو مدل ۳۲ و ۶۴ گیگابایتی این گوشی به ترتیب ۷۰۰ و ۷۸۰ دلار است.

LG V10

گوشی LG G4 علیرغم تلاش های شرکت ال جی در سال ۲۰۱۵ چندان مورد توجه قرار نگرفت. این در حالی است که گوشی یاد شده از دوربین قدرتمند و امکانات متنوع دیگری برخوردار بود.

 

برترین گوشی های هوشمند 2016 - LG V10

 

حال این شرکت LG V10 را عرضه کرده که ۱۹۲ گرم وزن و ۸.۶ میلیمتر ضخامت دارد. نمایشگر ۵.۷ اینچی با دقت ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ ، دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دقت تصویربرداری ۲۱۶۰p، ۴ گیگابایت رم و تراشه Snapdragon 808 و در نهایت باتری ۳۰۰۰ میلی امپری از جمله امکانات این گوشی است. برخی توانمندی های دیگر این گوشی عبارتند از دوربین جلویی wide-angle، اسکنر اثرانگشت، بدنه فلزی و قابلیت کنترل تلویزیون و دیگر سیستم ها و ابزار چندرسانه ای.

از جمله دیگر گوشی های موفق ماه های اخیر که البته بعد از ۵ گوشی فوق الذکر در رده های بعدی قرار می گیرند می توان به LG G5، Nexus 6P، Nextbit Robin، BlackBerry Priv و LG G4 اشاره کرد.

زددی نت

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...