سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

انواع ماسک هندوانه برای زیبایی و جوانی پوست

ماسک هندوانه , زیبایی پوست

با ماسک هندوانه پوستی شفاف و بدون چروک داسته باشید

ماسک هندوانه ، ماسکی جادویی برای شادابی و زیبایی پوست صورت است.

هندوانه بهترین انتخاب برای رفع عطش بدن، آبرسانی به پوست و البته پیشگیری از گرمازدگی در روزهای گرم است، اما آیا می‌دانستید این میوه تابستانی خوشمزه علاوه بر اینکه می‌تواند عطش تابستانی شما را کم و جان‌تان را تازه کند، به زیبایی چهره و جوانی شما هم کمک ‌کند؟ شما می‌توانید با استفاده از این میوه ماسک‌های زیادی برای سلامت پوست خود تهیه کنید.

در این مطلب راهکارهایی را به شما می‌گوییم تا بتوانید با ترکیب هندوانه و میوه‌های دیگر مثل خیار، بادام و سیب‌زمینی ماسک‌هایی بسازید که پوست‌تان را شفاف، پاکسازی و بدون چروک نگه دارید.

 

ماسک روزانه

پوست هندوانه را از قسمت گوشت آن به‌طور کامل پاک کنید و بشویید و چند تکه کنید. تکه‌ها را در یخچال بگذارید و در میان روز پوست هندوانه را از داخل یخچال بردارید و روی صورت بگذارید تا حسابی پوست‌تان خنک شود برای آرامش و شادابی پوست می‌توانید همین کار را بعد از هرکدام از ماسک‌های دیگر نیز انجام دهید.پیشنهاد می‌کنیم، این ماسک انرژی‌بخش را حتما امتحان کنید، این ماسک پوست شما را خنک و تمیز می‌کند و ظاهر آن را جوان نگه می‌دارد.

یک فنجان هندوانه را له کنید و سپس آن را روی صورت و گردن بمالید. سپس بعد از ۱۵ دقیقه صورت‌تان را بشویید، خیلی زود پوست شما طراوت و تازگی خود را پیدا می‌کند.آب هندوانه را گرفته و سپس روی پوست برای ۱۵ تا ۲۰ دقیقه قرار دهید. سپس آن را با آب سرد بشویید، این ماسک باعث می‌شود تا لکه‌های پوستی از بین رفته و کم رنگ‌تر شود.

 

ماسک هندوانه برای پوست حساس و معمولی

این ماسک می‌تواند حسابی پوست صورت شما را خنک کند و اگر آن را روی پوست آفتاب زده یا حساس بگذارید، نتیجه خوبی می‌گیرید.

مواد لازم:

یک تکه هندوانه، یک تکه سیب زمینی، یک تکه خیار، نخود آبگوشتی: ۳ قاشق غذاخوری پخته ، روغن بادام شیرین : یک قاشق چای خوری ، خامه: یک قاشق غذاخوری

روش تهیه:

تمام مواد را در مخلوط کن ریخته تا خوب مخلوط شود. سپس ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید. بعد با آب ولرم بشویید. این ماسک را می‌توانید در هفته ۳ الی ۴ بار استفاده کنید. نخود پخته در این ماسک می‌تواند پوست شما را به‌خوبی تغذیه کند.

 

پوست‌ صاف و شفاف با ماسک هندوانه

این ماسک را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم، اولا پوستی معمولی یا حساس دارند و دوم این‌که احساس می‌کنند، پوست‌شان طراوت و تازگی خود را از دست داده و به‌دنبال راه‌حلی برای شفاف کردن پوست‌شان هستند.

مواد لازم:
بادام: به مقدار کم
شیر: نصف فنجان
آب هندوانه : نصف فنجان

روش تهیه:

تعدادی بادام را در شیر خیس کرده و یک شب آن را در یخچال بگذارید. سپس آن را رنده کرده و به شکل خمیر درآورید. یک قاشق غذاخوری آب هندوانه را در آن ریخته تا جایی که مخلوط شما حالت چسبی شکل پیدا کند، این مخلوط را حدود ۱۵ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و سپس با آب سرد بشویید. بادام هم پوست شما را تغذیه می‌کند و هم با لایه‌برداری مختصری، سلول‌های مرده را از بین می‌برد و باعث نوسازی پوست می‌شود. شیر نیز به‌عنوان یک پاک‌کننده، حسابی پوست‌تان را تمیز می‌کند و در نهایت هندوانه پوست را آبرسانی کرده و لیکوپن موجود در آن رنگ پوست را روشن کرده و باعث درخشندگی و طراوت آن می‌شود.

 

با ماسک هندوانه ضد آفتاب طبیعی

این روزها افراد زیادی هستند به واسطه این آفتاب سوزان پوست‌شان دچار سوختگی می‌شود ، آفتاب سوختگی بسیار آزار دهنده است و درمان آن هم مدت‌ها طول می‌کشد اما با استفاده از ماسک هندوانه می‌توانید تا حد زیادی به التیام پوست خود کمک کنید. البته بهتر است،‌هنگامیکه در معرض آفتاب قرار دارید،‌حتما از کرم ضدآفتاب مناسبی استفاده کنید و هر دو ساعت آن را تمدید کنید؛ صورت خود را بشویید و دوباره کرم بزنید. اما اگر کرم ضد آفتاب هم اثر نکرد و دچار آفتاب سوختگی شدیدو به‌دنبال راه‌حلی هستید که به نوعی از این سوختگی رهایی یابید. آب هندوانه می‌تواند از پوست شما در مقابل آفتاب‌سوختگی محافظت کند.

مواد لازم:
خیار: چند تکه
هندوانه: یک چهارم فنجان
روش تهیه:

این ماسک با مخلوط کردن مقداری مساوی خیار و هندوانه تهیه می‌شود و باید هر کدام را پوست بکنید سپس آن‌ها را له کنید و با هم مخلوط کنید و حدود ۲۰ دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسک آفتاب سوختگی‌های پوست‌تان را التیام می‌دهد و رنگ چهره‌تان را روشن‌تر می‌کند.

 

ماسک هندوانه , زیبایی پوست

 

با ماسک هندوانه التهاب بعد از اصلاح را درمان کنید

خانم‌های زیادی هستند که بعد از اصلاح، پوست‌شان شدیدا ملتهب می‌شود. اگر بعد از اصلاح به نوعی پوست خود را خنک کنید و هم التهاب زودتر می‌خوابد و هم احتمال جوش زدن کمتر ‌شود سپس این ماسک برای پوست‌های جوش‌دار بسیار مناسب است.

مواد لازم:
(قسمت سفیده داخلی پوست): یک چهارم فنجان هندوانه
خیار: یک تکه
سیب زمینی خام (با پوست): یک تکه
جوانه ماش : یک قاشق غذا خوری
ماست شیرین و تازه: یک قاشق غذا خوری

روش تهیه:

همه مواد را با هم در مخلوط کن بریزید و مدت ۲۰ دقیقه این مخلوط را روی پوست بگذارید و بعد با آب خنک آب کشی کنید. افرادی که پوست خشک دارند می‌توانند، به جای ماست، از یک قاشق خامه استفاده کنند و بعد از شستن ماسک (برای مرطوب کردن پوست) حتما روغن بادام شیرین به‌صورت بمالند. همچنین دقت کنید که این ماسک را بلافاصله بعد از درست کردن به‌صورت بمالید.برای صرفه جویی بهتر است که از قسمت سفیده هندوانه استفاده کنید. البته استفاده از قسمت قرمز هندوانه هم مانعی ندارد.

 

با ماسک هندوانه انقباضات پوست را آزاد کنید

اگر بعد از یک روز سخت کاری در این روزهای گرم می‌خواهید کمی به پوست‌تان آرامش دهید بد نیست این ماسک را امتحان کنید تا به پوست‌تان آرامش دهید. همچنین بعد از ورزش کردن نیز این ماسک به پوست نشاط و شادابی می‌دهد.

مواد لازم:
خیار (با پوست): یک تکه
سیب (با پوست): یک تکه
سیب زمینی خام (با پوست): یک تکه
هندوانه: یک تکه کوچک
آب هویج: یک قاشق غذاخوری
برگ کاهو: یک عدد کوچک برگ کاهو
برگ کلم سفید: یک عدد یا یک تکه کوچک

روش تهیه:

همه مواد را در مخلوط‌کن بریزید. صورت خود را تمیز کنید و مواد مخلوط شده را در حالت استراحت ۱۰ دقیقه روی پوست بگذارید. این ماسک برای پوست‌های چرب و معمولی مناسب است. اگر پوست‌تان خشک است، یک قاشق غذاخوری خامه و یک قاشق چای‌خوری روغن بادام شیرین به ماسک اضافه کنید، افرادی هم که جوش زیاد یا پوست حساس دارند فقط از خیار و سیب زمینی و تکه کوچکی برگ کلم استفاده کنند. .

 

هندوانه درمانی را فراموش نکنید

هندوانه سرشار از ویتامین‌های C وa است. با خوردن این میوه می‌توانید مقادیر زیادی از این ویتامین‌ها را به بدن خود برسانید. این ویتامین‌ها به سلامت پوست شما کمک می‌کنند. با خوردن روزی دو تا سه تکه هندوانه در روز می‌توانید به سلامت و زیبایی پوست خود کمک کنید. در این فصل از این میوه غافل نشوید مصرف این ویتامین‌ها می‌تواند نقش مهمی را در زیبایی چهره شما داشته باشد. به علاوه هندوانه حاوی آمینو اسید است و با خوردن مرتب این میوه می‌توانید درمان زخم و آسیب‌های پوست را تسریع کنید.

هندوانه خواصی دارد که پوست را در برابر آفتاب محافظت می‌کند و به کاهش آسیب‌های ناشی از آفتاب کمک می‌کند. رادیکال‌‌های آزاد موجود در هندوانه مانع از جذب اشعه‌های uv می شود و در نتیجه پوست شما برای مدت بیشتری صاف و شفاف می‌ماند. برای حفظ پوست خود در مقابل آفتاب می‌توانید، علاوه بر مصرف ضد آفتاب این مصرف این میوه را هم در برنامه غذایی خود قرار دهید.

 

 

منبع:مجله سیب سبز

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...