سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

انواع روش کاشت ناخن + مزایا و معایب کاشت ناخن

 آشنایی با مزایا و معایب روش های کاشت ناخن

کاشت ناخن در کشور ما رواج زیادی پیدا کرده است. کسانی که به این کار مبادرت می ورزند هرکدام دلایلی برای انجام این عمل دارند. نداشتن ناخن و زیباتر شدن ناخن ها، از جمله دلیل کاشت ناخن است.

 

کاشت ناخن,روش کاشت ناخن,مواد کاشت ناخن

ابزار و مواد کاشت ناخن را باید شناخت و زیر نظر متخصص این کار را انجام داد

 

دلایل کاشت ناخن 

خانم‌ها به دلایل مختلفی کاشت ناخن انجام می‌دهند؛ برخی صرفا برای زیبایی و برخی دیگر به دلیل مشکلات ناخن‌هایشان و برای پوشاندن ناخن‌هایی که به گفته خودشان رنگ و روی زیبایی ندارد انواع کاشت را تجربه می‌کنند.

 

پالت طراحی کاشت ناخن استفاده از این ناخن ها برای افرادی که ناخن های ضعیف و شکننده دارند و همچنین افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند بسیار مناسب است. چون مانع آنها می شود. در اندازه های گوناگون و رنگ های طبیعی متنوع. برای عمل کاشـت ناخن موارد زیادی را باید رعایت کرد ابزار و مواد کاشـت ناخن را باید شناخت و زیر نظر متخصص این کار را انجام داد.

 

تنها در این موارد کاشت ناخن را انجام دهید

کاشت ناخن تا حد امکان توصیه نمی شود مگر در مواقع خاص مثل کسانی که ناخن شان عیب دارد، یعنی ناخن هایی که به طور ژنتیک ایراد دارند و ظاهر خوبی ندارند آن هم به صورت مقطعی و با رعایت تمام نکات ایمنی و بعد از امتحان کردن تمام موارد ایمنی و جواب نگرفتن.

 

انواع روش کاشت ناخن:

• کاشت ناخن قالبی:

کاشت ناخن قالبی,ناخن مصنوعی,کاشت ناخن

کاشت ناخن قالبی به افرادی که ناخن های پراکنده و یک شکل ندارند توصیه نمی شود

 

کاشت ناخن قالبی به نوعی بی کیفیت ترین نوع کاشت ناخن محسوب می شود. در این نوع کاشت ، مواد کاشت روی ناخن مصنوعی زده می شود و بعد از ضد قارچ زدن روی ناخن ها این ناخن مصنوعی را روی ناخن فشار می دهند تا بچسبد و بعد ناخن مصنوعی را می کنند. از آنجای که این نوع کاشت احتیاج به سوهان کشی ندارد بعد از مدت کوتاهی به اصطلاح ناخن هوا میگیرد.

 

کاشت ناخن قالبی برای چه کسانی مناسب نیست!

کاشت ناخن قالبی به افرادی که ناخن های پراکنده و یک شکل ندارند اصلاً توصیه نمی شود. به دلیل قالبی بودن این نوع کاشت باید تمام ناخن های دو دست یک شکل باشند در غیر این صورت کاشت ناخن به شکل مرتبی انجام نخواهد شد.

 

به دلیل ضخیم بودن کاشت ، کار از حالت طبیعی خود خارج می شود. کاشـت ناخن قالبی را می توان روی انگشت های استاندارد کار کرد. نکته مهم این است که احتمال هوا گرفتن کاشـت ناخن قالبی بیشتر است. ماندگاری کمتری دارد و در مقایسه با روش های دیگر کاشـت ناخن مواد بیشتر مصرف میشود.

 

• کاشت ناخن پودری (بهترین نوع کاشت ناخن):

روش کاشت ناخن,کاشت ناخن پودری,کاشت ناخن

کاشت پودری زمان بر است

 

کاشت ناخن پودری از لحاظ زیبایی و مقاومت رتبه ی اول را به خود اختصاص داده است. در این نوع کاشت اول ناخن مصنوعی را که همان تیپ است از اوایل ناخن می چسبند و به اندازه ای که دوست دارند کوتاه می کنند. بعد ضد قارچ و بعد شروع به زدن مواد کاشت روی ناخن می کنند. بعد از تمام شدن این کار، ناخن ها احتیاج به سوهان کاری دقیق و فراوان دارند. برای همین که به خانم هایی که وقت و حوصله ی درست و حسابی ندارند روش کاشـت ناخن پودری خیلی توصیه نمی شود.

 

کاشت ناخن پودری به چه کسانی توصیه می شود؟

کاشت ناخن پودری زمان بر است و در هر بار ترمیم حدود یک ساعت تا یک ساعت و نیم زمان شما را می گیرد و هر انگشت به صورت جداگانه و زمان بر احتیاج به سوهان کشی دارد، این نوع کاشت برای کسانی که وقت حوصله کافی ندارند توصیه نمی شود.

 

• کاشت ناخن ژله ای:

انواع کاشت ناخن,کاشت ناخن,کاشت ناخن ژله ای

شیوه ی کاشت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است

 

مواد ژله ای به صورت آماده قابل خریداری است. در کاشت ناخن ژله ای بعد از ضد قارچ مواد ژل را روی ناخن ها میزنند و دست را می گذارند توی دستگاه یووی تا خشک شود. شیوه ی کاشـت ناخن ژله ای با کاشت ناخن پودری یکی است و فقط تفاوت در مواد آنهاست.

 

معایب و محاسن کاشت ناخن ژله ای

ناخن در کاشت هیچ آسیبی نمی بیند زیرا تا وقتی که ناخن رشد می کند و فرد‌ احتیاج به ترمیم پیدا می کند یعنی ناخن سالم است و رشدش متوقف نشده است.

 

در بعضی مواقع کاشت ژله ای برای کسانی که عادت به جویدن ناخن دارند هم پیشنهاد می شود زیرا به دلیل بد مزگی مواد و کنده نشدنش این عادت از سر آن ها می افتد. چسب ناخن حساسیت زا نیست اما ممکن است برخی به مواد کاشـت ناخن حساسیت داشته باشند که در آن صورت پوست آن ها دچار اگزما می شود و باید هر چه سریع تر کاشت ناخن را بردارند.

 

• کاشت ناخن میکس:

کاشت ناخن میکس,کاشت ناخن,انواع کاشت ناخن

کاشـت ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است

 

همانطور که از اسمش معلوم است کاشـت ناخن میکس ترکیبی از دو نوع کاشت پودری و ژله ای است. در این روش بعد از ضد قارچ، کاشت پودری را انجام می دهید. بعد از سوهان کشی فقط لایه ای از ژل را روی ناخن می گذارند و داخل دستگاه یووی خشک می کنند. کاشـت ناخن میکس محکم، زیبا و نسبت به بقیه کاشت ها کمی گران تر است.

 

چه افرادی اصلاً نباید کاشـت ناخن انجام دهند؟

کسانی که بیماری عفونی و قارچی دارند توصیه می شود که کاشـت ناخن انجام ندهند چون این کار باعث می شود فرد پیشرفت بیماری خود را از چشم دور کند. کسانی هم هستند که مستعد عفونت هستند و سیستم دفاعی بدن ضعیفی دارند و چون آن ها خودشان مستعد تمام بیماری های ناخن هستند، با کاشـت ناخن بیماری را تسریع می کنند.

 

نکات ایمنی بعد از کاشـت ناخن:

با اجسام آلوده تماس نداشته باشید، مراقبت کنید تا ضربه به ناخن‌های‌تان نخورد و در کارهای روزمره هنگام استفاده از مواد شوینده و آب تا حد امکان از دستکش استفاده کنید.

 

کاشـت ناخن در چه حالتی خطرناک است؟

از نگاه کلی تفاوت خاصی وجود ندارد اما ناخن‌ها‌ی پا به دلیل اینکه در بیشتر روز در یک فضای بسته هستند، آسیب‌پذیرترند. رعایت بهداشت ناخن پا هم از ناخن دست دشوارتر است به همین دلیل کاشـت ناخن در پا می‌تواند خطرناک‌تر باشد.

 

مزایای کاشت ناخن:

کاشت ناخن برای افرادی که عادت به جویدن ناخن دارند و قصد ترک این عادت بد را دارند یکی از مزایای این کار می باشد.

 

عوارض کاشت ناخن:

کاشت ناخن,ناخن مصنوعی,عوارض کاشت ناخن

عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی از جمله عوارض شایع کاشـت ناخن است

 

۱- فرایند کاشـت ناخن مصنوعی موجب نرسیدن اکسیژن کافی به بافت زیر ناخن می شود و تغییر رنگ ناخن، کدر شدن و رشد کم ناخن از عوارض این اقدام است.

 

۲- با قرار گرفتن ناخن مصنوعی روی ناخن فرد، ریشه از بین می رود و ناخن فرد دچار تغییر شکل می شود.

 

۳- عفونت های قارچی و بیماری های ویروسی از جمله عوارض شایع کاشـت ناخن است، اغلب موارد استفاده شده در این نوع کاشت غیر استریل و چند بار مصرف هستند و از راه های انتقال بیماری های پوستی محسوب می شوند؛ بیماری های قارچی پوست، درمان عفونت قارچی و ارتباط آن با حیوانات خانگی.

 

۴- مواد شیمیایی که در چسباندن این ناخن های مصنوعی استفاده می شوند غیر استاندارد هستند و موجب بروز حساسیت های حاد پوستی نیز می شود.

 

۵- برای درمان عفونت های قارچی حاصل از کاشـت ناخن از آنتی بیوتیک ها استفاده می شود اما گاهی ریشه ناخن به حدی آسیب می بیند که شکل طبیعی ناخن به طور کامل از بین می رود.

 

۶- کاشـت ناخن های مصنوعی باعث تغییر رنگ ناخن، التهاب دور ناخن، خط خط شدن و خرد شدن ناخن و کنده شدن لبه آزاد ناخن از بستر (انیکولیز) می شود.

 

۷- نکته آخر، برای پیشگیری از چنین خطراتی از کاشـت ناخن در طولانی مدت و استفاده از ناخن مصنوعی پرهیز کنید.
خانم‌هایی که از ناخن‌های مصنوعی و کاشته شده برای زمان طولانی استفاده می‌کنند، ممکن است مشاهده کنند که ناخن‌های طبیعی آنها نازک‌تر و مات‌تر شده است و در مواردی منجر به عوض شدن جهت و محور ناخن می‌شوند؛ اگر اصراری برای کاشـت ناخن وجود دارد، این ناخن‌ها باید هر ۳ ماه یک بار برداشته شوند تا اجازه داده شود ناخن‌های طبیعی استراحت کنند.

 

منبع:بیتوته

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...