سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

انتخاب مدل موی مردانه مناسب با فرم صورت

مدل موی متناسب با شکل صورت مردان

 

اول باید چند فاصله رو اندازه گیری کنی.

پیشونی: از نقطه اوج یک ابرو شروع کن و به ابروی دیگه برس.

فاصله دو گونه: همون بالایی فقط بجای ابرو بزار گونه

طول استخوان فک: از زیر گوش و استخوان فک شروع کنید و به قسمت مرکزی چونه برسید و حاصل رو در ۲ ضرب کنید.

ارتفاع صورت: از محل رویش مو تا زیر چونه

حالا که این اندازه ها رو دارید، مقایسه کنید و ببیند که کدوم بزرگتره و (بعد اینکه خندیدنتون تموم شد) میریم سراغ اصل مطلب.

مدل موی مناسب با فرم صورت بیضی

 

اگه فرم سرتون بیضی شکل هست خیلی خوش شانسید که راحت می توانید با یک راهنمای ساده بهترین مدل مو رو برای خودتون انتخاب کنید. جلوی موهاتون را به سمت بالا بدید و با توجه به فرم صورتتون نیاز به ریش ندارید.

مدل موی متناسب با شکل صورت مردان

مدل موی مناسب با فرم صورت مربعی

صورت عضلانی بخاطر چهره قوی و محکم معروف هستند و مثل بیضی ها خیلی راحت با خیلی از مدل مو ها خوب دیده میشن و با موهای بلند و کوتاه زیادی خوشتیپ بنظر میان ولی پیشنهاد ما، فرق طرفین و بغل موی کوتاه هستش.

مدل موی مناسب با فرم صورت مستطیلی

مدل موی مناسب با فرم صورت مستطیلی

این نوع صورت بلندترین نوع صورت محسوب میشه و بین بیضی و مربع هستش و برای اینکه درازتر از چیزی که همین الان هست بنظر نیاد باید یکم روی مدل مو  کار کرد.

مثلا نباید طرفین مو رو زیاد کوتاه کرد البته اگه موهای بالای سر رو یکم بلند نه داشتید. مدل پیشنهادی هم این که یکم مو روی پیشونی خودتون بریزید تا ارتفاع صورت رو کم کنه و  موزون تر بنظر بیاید.

مدل موی مناسب با فرم صورت گرد


راهنمای انتخاب مدل ریش و سبیل مناسب با توجه به فرم صورت


مدل موی مناسب با فرم صورت گرد

در قسمت چهارم مدل موی متناسب با شکل صورت مردان میرسیم به کله های گرد. این یعنی گونه گرد و کله ای که هیچ زاویه ای نداره. برای اینکه یکم به کله گرد خودت ظاهر بدی و توش یک خطی ایجاد کنی. برای این کار موهاتو بالا بدی و طرفین هم کوتاه کنی.  ریش داشتن هم براتون گزینه مناسبیه. خیلی مناسب.

مدل موی مناسب با فرم صورت الماسی

مدل موی مناسب با فرم صورت الماسی

کله الماسی ها توی قسمت گونه و ابرو کوچیک و در باقی موارد بزرگ و خوب هستند. کلا شکل عجیبی دارند این گونه نادر. باید کاری کنید که بنظر بیاد پیشونی شم هم اندازه عرض ابرو ها هست و برای همین باید پیشونی رو بپوشونید. سعی کنید خیلی زود به زود ریش رو بتراشید که از چیزی که الان هستید … سعی کنید موی بالاتون رو بلند کنید و کنار سر رو بیشتر بتراشید و از بالا روی پیشونی بریزید.

مدل موی مناسب با فرم صورت شکل قلب

مدل موی مناسب با فرم صورت شکل قلب

یکم با مثلث تفاوت دارید اونهم در زوایای تند روی سرتون هستش. موهای خیلی کوتاه ممنوع چرا که همین ظرافت بی دلیل کله شما رو خیلی بیشتر توی دید میبره. نکن دیگه کله قلبی. یک فرق وسط با موی متوسط، بهترین گزینه برای شما دوستان کله قلبی خودم هستش. ریش هم خیلی خوب میتونه زوایای مورد نیاز رو پوشش بده.

مدل موی مناسب با فرم صورت مثلثی

مدل موی مناسب با فرم صورت مثلثی

در قسمت آخر مدل موی متناسب با شکل صورت مردان میرسیم به کله های مثلثی. اینم یعنی پیشونی کوچیک و چونه بزرگ. حجم زیاد داری کلا. حالا باید چکار کرد؟ کنار ها رو هر چی بیشتر نگه داری به نفع خودته و از قسمت موی بالای سر هم برای ارتفاع دادن و حجم دادن به طرفین اسفاده کن. ریش هم خیلی نرم و مجلسی.

منبع:چی بپوشم

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 33, میانگین امتیاز: 4,00 از 5)
Loading...