جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

افسردگی خطر ابتلا به آلزایمر را افزایش می‌دهد

افسردگی

 احساس تنهایی و بی اشتهایی موجب افزایش خطر ابتلا به آلزایمر می شود به شکلی که خطر ابتلا به آلزایمر در افرادی که احساس تنهایی می کنند دو برابر بیشتر از دیگران است.

 

افرادی که نشانه های افسردگی مانند احساس تنهایی در آنها وجود دارد در مقایسه با سایر افراد، در خطر احتمال بیشتری برای ابتلا به بیماری‌های عصبی و آلزایمر قرار دارند.
این مطالعه ارتباط قابل توجهی میان احساس تنهایی و خطر ابتلا به این بیماری مخرب مغزی آشکار می کند.مطالعات قبلی نشان داده است انزوای اجتماعی یا نداشتن ارتباط شخصی با افزایش خطر ابتلا به زوال عقل ارتباط دارد.

محققان در این مطالعه سلامت و رفاه بیش از هزار نفر را که هیچ نشانه ای از زوال عقل نداشتند برای مدت طولانی بررسی کردند که بر اساس آن از میان افرادی که تنها زندگی می‌کنند و نشانه های افسردگی داشتند تقریبا از هر ۱۰ نفر یک نفر پس از سه سال به زوال عقل مبتلا شد که این تعداد در میان افرادی که با دیگران زندگی می کردند یک نفر در هر ۲۰ نفر بود.اما در میان افرادی که می گفتند احساس تنهایی می کنند میزان ابتلای آنها به زوال عقل بیش از دو برابر بود.

این مطالعه عنوان می کند، این امکان وجود دارد که احساس تنهایی  و نشانه های افسردگی خود علامت ابتلا به زوال عقل باشد که به نوبه خود مهارت های اجتماعی فرد را نیز تحت تاثیر قرار می دهد.
همچنین احساس تنهایی و بی اشتهایی نیز علامت یک شخصیت آسیب پذیر است که برخی افراد را در معرض خطر بیشتر ابتلا به زوال عقل قرار می دهد.
آلزایمر با از دست دادن حافظه کوتاه مدت، فراموش کردن آدرس ها و اسم ها آغاز می شود و کم کم تا آنجا پیش می رود که فرد حتی راه بازگشت به خانه را فراموش می کند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...