سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

افزایش چربی سوزی با روشهای ساده

   افزایش چربی سوزی با روش های ساده

پیشنهادهایی برای افزایش چربی سوزی در بدن

 

با تغییراتی در سبک زندگی بیشتر چربی بسوزانید. در این مقاله ۱۴ ماده ی غذایی مفید را معرفی می کنیم که به افزایش چربی سوزی و خوش اندامی شما کمک زیادی می کنند.

 

اگر از چربی هایی که زیر پوستتان جا خوش کرده اند خسته شده اید و دلتان می خواهد ظریف تر و خوش هیکل تر شوید باید بدانید چاره ی کار در نخوردن و سختی کشیدن نیست. شما باید به فکر تغذیه ی سالم و داشتن تحرک بدنی باشید. البته باید بدانید هیچ ماده ی غذایی یا روش معجزه گری وجود ندارد که یک شبه شما را تبدیل به مانکن بکند. خوش اندام شدن نیاز به اراده و برنامه ریزی درست دارد.

بیشتر تمرینات ورزشی به افزایش سوخت و ساز یا همان متابولیسم بدن کمک می‌کند

روش های بسیار ساده و سالمی وجود دارند که می‌توان با استفاده از آن‌ها چربی سوزی بیشتری داشت. با ما همراه شوید تا شما را با راه هایی برای چربی سوزی بیشتر آشنا کنیم.

 

۱- صبح را با خوردن قهوه شروع کنید
خبر خوب! زمانی که شما به دنبال افزایش سوخت و ساز بدن هستید، می‌توانید از قهوه استفاده کنید. در واقع کافئین موجود در قهوه و چای سبز به طور طبیعی تحریک سیستم عصبی مرکزی هستند. یک فنجان قهوه روزانه می‌تواند متابولیسم را ۵ تا ۸ برابر افزایش دهد.

 

۲-خوردن صبحانه ای حاوی غلات
صبحانه باعث افزایش متابولیسم می‌شود. حدود یک ساعت بعد از خوردن صبحانه متابولیسم شروع می‌شود و آزاد سازی انرژی برای کل طول روز به خوبی صورت می‌گیرد. به خصوص در مورد استفاده از غذاهایی که سرشار از فیبر و مجموعی از کربوهیدارت‌ها هستند، سعی کنید از غذاهایی همراه سبوس جو استفاده کنید این امر به چربی سوزی بیشتر کمک می کند.

 

افزایش چربی سوزی با روش های ساده

آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود و برای کاهش وزن مفید است

 

۳- بعدازظهرها بیشتر آب بنوشید
شاید شنیده باشید که آب روی کاهش وزن تأثیر دارد، بله واقعیت دارد، چون آب باعث افزایش متابولیسم بدن می‌شود. مطالعات دانشگاه یوتا نشان داد افرادی که در روز ۸ تا ۱۲ لیوان آب می‌نوشند، نسبت به کسانی که ۴ لیوان می‌نوشند، چربی سوزی بیشتر داشته‌اند.

 

۴- بعد از ظهره تمرین HIIT انجام دهید
در حالی که بیشتر تمرینات ورزشی به افزایش سوخت و ساز یا همان متابولیسم بدن کمک می‌کند، اما اگر شما می‌خواهید جهش سریعی برای چربی سوزی بیشتر داشته باشید، سراغ تمرینات HIIT بروید (تمرینات اینتروال با شدت بالا) برنامه‌ای مانند تمرینات تاباتا که می‌تواند ۱۳.۵ کالری در دقیقه بسوزاند و میزان سوخت و ساز را پس از نیم ساعت دو برابر می‌کند. با تمرینات قدرتی ترکیبی و تمرینات هوازی با شدت بالا مانند تمرینات اینتروال می‌توانید، متابولیسم بدن را بالا ببرید و به نحو سالم از شر چربی اضافه خلاص شوید.

 

افزایش چربی سوزی با روش های ساده

افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند در زمان استراحت هم متابولیسم بالاتری دارند

 

۵- هنگام ناهار غذاهای حاوی پروتئین بالا مصرف کنید
جای تعجب ندارد که رژیم غذایی سالم هم می‌‌تواند به چربی سوزی بیشتر کمک کند و هم پتانسیل بدنی شما را افزایش دهد، اما در کنار آن، پروتئین می‌تواند کارها را یک گام جلوتر بیاندازد. چون افرادی که پروتئین بیشتری مصرف می‌کنند در زمان استراحت هم متابولیسم بالاتری دارند. همچنین هضم و جذب پروتئین‌ها در بدن انرژی بسیار بیشتری را نسبت به هضم و جذب قندها و چربی‌ها می‌طلبد.

 

۶- غذاهای پر ادویه، زیاد مصرف کنید
اگر در وعده های غذایی انتخاب عاقلانه‌ای داشته باشید، حتی ادویه غذا می‌تواند متابولیسم را افزایش دهد. مواد غذایی تند، مانند فلفل شامل ترکیبی از کپسیاسین می‌باشد. این همان ترکیبی است که با افزایش سوخت و ساز بدن و کاهش تمایل به پُرخوری همراه است. زردچوبه، زنجبیل و دارچین برای کمک به افزایش چربی سوزی مفید هستند.

 

افزایش چربی سوزی با روش های ساده

نداشتن خواب کافی باعث افزایش وزن می شود

 

۷- خواب خوب شبانه
اگر شما ۷ یا ۸ ساعت خواب توصیه شده در شب نداشته باشید، دچار افزایش وزن می‌شوید، پس سعی کنید حتماً به اندازه توصیه شده خواب داشته باشید.

 

۸- بعدازظهرها پیاده روی کنید
بلند شدن از روی صندلی یا جایی که نشسته اید نه تنها به هضم راحت غذا بعد از یک وعده سنگین کمک می‌کند، بلکه باعث افزایش متابولیسم چربی‌ها نیز می‌شود. مطالعات نشان داده‌اند که نشستن در یک جا برای یک ساعت یا بیشتر، باعث کاهش آنزیم چربی سوزی بدن به میزان ۹۰ درصد می‌شود. پس بلند شوید از صندلی میز کار کمی فاصله بگیرید! و به پیاده روی بعد از ناهار عادت کنید تا به چربی سوزی بیشتر برسید.

 

۹- شرایط استرس‌زا را از خودتان دور کنید
مشغله زیاد و استرس برای شما که به فکر کاهش چربی بدن هستید، خوب نیست! در واقع استرس می‌تواند متابولیسم را کاهش دهد. زمانی که بدن در شرایط استرسی است، غدد آدرنال مقدار زیادی هورمون استرس یا کورتیزول ترشح می کند، که باعث اختلال در ریتم طبیعی هورمون بدنی می‌شود و در نتیجه موجب کاهش توانایی بدن در سوختن چربی می‌شود. پس سعی کنید شرایط استرس‌زا را از خودتان دور کنید و به چیزهای مثبت فکر کنید.

 

منبع : سلامت نیوز

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,50 از 5)
Loading...