پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

اشتباهات رایج در استفاده از شامپو

shampoo

 

کدری مو، پوسته پوسته شدن پوست سر و شاداب نبودن مو تنها به علت آب و هوا نیست بلکه در برخی موارد به علت طرز نامناسب شامپو زدن است.

اگر موهای شما دارای حالت خاصی است که نیاز به مکمل ها دارد آن ها را فراموش نکنید چرا که در این صورت شامپو کمک خاصی به شما نمی کند. برای استفاده از مکمل ها بهتر است ان ها را با دست در میان مو پخش کنید.

برای استفاده از شامپو باید به نکات مختلفی دقت داشت اما این نکته ها را شاید افراد بسیاری نمی دانند و به اشتباه دست به کارهایی می زنند که باعث می شود تا موهایشان دچار ریزش های شدید شود. همچنین استفاده درست از شامپو می تواند باعث تقویت پوست سر نیز بشود.

 

** به اندازه کافی موها را خیس نمی کنید: برای به دست آوردن نتیجه مطلوب، قبل از شامپو کردن، موها را کاملاً خیس کنید و از چلاندن موها بپرهیزید. قبل از آنکه از شامپو استفاده کنید برای مدت دو دقیقه زیر دوش موهای خود را تنها با آب ماساژ دهید.

 

** از شامپوهای ملایم و طبیعی استفاده نمی کنید: ماده اصلی یک شامپوی خوب باید حاوی سولفات طبیعی باشد. کف نکردن شامپو یعنی درست تمیز نشدن موی سر؛ در واقع این کف است که کثیفی را از مو جدا می کند. پس از ریختن کمی شامپو به پشت گردن و بالای سر کمی آب اضافه کنید و موها را با سر انگشتان بمالید تا کف کند.

 

** موها را بین دو دست مالش می دهید: به هیچ عنوان موها را بین ۲ دست نمالید و به جای آن از سر انگشتان استفاده کنید. وقتی در حال ماساژ دادن سرتان هستید از کف دست و با فشار این کار را انجام ندهید. فشار زیاد روی رشته های مو آن ها را از بین می برد و اثر شامپو نیز بی نتیجه باقی می ماند. برای اینکار بهتر است از انگشتان کمک بگیرید.

 

** بیش از اندازه از شامپو استفاده می کنید: تنها یک بار استفاده از شامپو برای شست وشو کافی است. اگر سرتان را چند دست با شامپو شسته اید دیگر دلیلی برای تکرار اینکار نیست. در صورتی که درست سرتان را ماساژ داده باشید و آن را به دقت آبکشی کنید، اثرشامپو مشخص می شود. در این صورت از تکرار چندین باره شستن سر که نیازی به آن نیست خودداری کنید چرا که به پوست سر شما آسیب وارد می شود.

 

** به اندازه کافی موها را آب نمی کشید: با حوصله سر خود را کاملاً آب بکشید تا شامپو بین موها نماند.

 

** در صورت نیاز از نرم کننده استفاده نمی کنید: نرم کننده را با سر انگشتان تنها روی مو بمالید و سپس با آب ولرم بشویید.

 

**استفاده از مکمل ها : اگر موهای شما دارای حالت خاصی است که نیاز به مکمل ها دارد آن ها را فراموش نکنید چرا که در این صورت شامپو کمک خاصی به شما نمی کند. برای استفاده از مکمل ها بهتر است ان ها را با دست در میان مو پخش کنید.

 

**حتما روی برچسب های هشدار شامپو را به دقت بخوانید. در این بخش مدت زمان استفاده از شامپو نوشته شده است و سعی کنید کمتر یابیشتر از ان شامپو را روی سرتان نگه ندارید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 2,20 از 5)
Loading...