سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

از بین بردن موهای زائد با روشهای طبیعی بدون درد

از بین بردن موهای زائد

از بین بردن موهای زائد  با مواد طبیعی در منزل 

از بین بردن موهای زائد فقط با استفاده از اپیلاسیون دردآور یا سوزاندن با لیزر امکان پذیر نیست. در اینجا شما را با داروهای طبیعی برای خلاص شدن از موهای زائد آشنا می کنیم.

گرچه داشتن موهای ریز صورت و دیگر اعضای بدن طبیعی است، ولی وجود موهای ضخیم برای بسیاری از خانم ها، می تواند واقعا آزاردهنده باشد. برای همین همه خانم ها به دنبال روش هایی برای از بین بردن موهای زائد بدن خود هستند و برای این کار، راه های مختلفی مانند اپیلاسیون، لیزر و… را امتحان می کنند که معمولا این روش ها مضراتی برای پوست دارد و راه حال هایی موقتی به شمار می روند. پس پیشنهاد می کنیم برای از بین بردن موهای زائد ، روش های طبیعی و خانگی را امتحان کنید که دردناک نیستند و اثر طولانی تر دارند.

 

استفاده از سنگ پا برای ازبین بردن موهای زائد

خلل و فرجی که بر روی سنگ پا وجود دارد میتواند برای از بین بردن و تخریب فولیکولهای مو مورد استفاده قرار گیرد. بعد از اینکه سطح مورد نظر را با صابون یا سایر نرم کننده ها پوشاندید، به آرامی و بدون فشار خیلی زیاد سنگ پا را بر روی پوست ناحیه بکشید. توجه کنید که عدم استفاده از نرم کننده ( مثل صابون ) و یا فشار خیلی زیاد میتواند باعث پوسته دادن پوست بدن و همچنین ظاهر شدن جوش و لکه های قرمز در سطح پوست شود.

استفاده منظم از سنگ پا در زمان استحمام میتواند به مرور زمان حجم موهای زائد را کم و حتی به کلی از بین ببرد.

 

زردچوبه

زردچوبه معمولا به عنوان ادویه ای پرخاصیت و درمانگر برای بسیاری از بیماری های شناخته می شود، اما جالب است بدانید هندی ها برای از بین بردن موهای زائد خود از زردچوبه استفاده می کنند. این روش گیاهی به شفافیت پوست نیز کمک می کند.

روش تهیه خمیر زردچوبه :

برای تهیه خمیر زردچوبه، زردچوبه و شیر را به نسبت دو به یک با هم مخلوط کنید، روی حرارت قرار دهید و آنقدر مخلوط را هم بزنید تا حالت خمیری پیدا کند، سپس اجازه دهید سرد شود. در مرحله آخر، مقدار کمی نمک یا شکر و یک قاشق غذاخوری آرد به خمیر اضافه کنید.

روش استفاده از خمیر زردچوبه :

برای استفاده از این خمیر، ابتدا مقداری ذرت به مناطقی که می خواهید پاکسازی کنید، بزنید و سپس لایه ای نازک از خمیر را در جهتت رویش مو روی قسمت مورد نظر پخش کنید و آن را با یک تکه پارچه تمیز بپوشانید. بعد از ۱۵ دقیقه خمیر جذب پوست می شود، سپس پارچه را بردارید و پوست را با آب گرم بشویید. این روش را دو بار در هفته تکرار کنید تا زودتر به نتیجه برسید.مقدار قند موجود در این مخلوط می تواند به پاکسازی پوست کمک کند. شیر نیز باعث نرمی و صافی پوست می شود.

خداحافظ موهای زائد

 

آرد ذرت

تخم مرغ علاوه بر خواص مفیدی که برای پوست و مو دارد، برای از بین بردن موهای زائد نیز از آن استفاده می شود. یک عدد سفیده تخم مرغ را با یک قاشق چای خوری شکر و یک قاشق چای خوری آرد ذرت کاملا مخلوط کنید. سپس این خمیر را روی موهای زائد قرار دهید و بگذارید روی پوست تان خشک شود. پس از خشک شدن می توانید آن را تکه تکه کرده و از پوست تان جدا کنید. می توان از این خمیر هفته ای دو بار استفاده کرد.

 

آرد نخود

استفاده از یک خمیر طبیعی به عنوان لایه بردار پوست می تواند باعث کم شدن رویش مو شود. آرد نخود این خاصیت را دارد.

 

روش استفاد از آرد نخود برای از بین بردن موهای زائد :
آرد نخود را (بهتر است نخودها را خودتان آرد کنید) با چند قطره روغن مورد علاقه خود مثل روغن زیتون مخلوط کرده و یک خمیر نرم تهیه کنید. این خمیر را روی پوست بدن تان به خصوص جاهایی که مو رشد می کند (مثل پا و دست) بمالید و بگذارید خشک شود.
زمانی که خمیر در حال خشک شدن بود، با کف دست محل مورد نظر را آرام آرام ماساژ دهید تا از پوست لایه برداری شود. اگر هفته ای دو بار این کار را انجام دهید، بعد از چند هفته متوجه کاهش رویش و ضعیف شدن ریشه های مو می شوید.خداحافظ موهای زائد 

برگ ریحان و پیاز

شاید کمی برای تان عجیب باشد، اما برخی از سبزیجات نیز در از بین بردن موهای زائد موثر هستند. به این منظور برگ تازه ریحان را امتحان کنید. نه تا ۱۲ عدد برگ ریحان تازه و غشای (پوسته) دو عدد پیاز را بردارید. آن ها را به خوبی با هم خرد و ترکیب کنید. این ترکیب را روی قسمت هایی از صورت تان که موهای زائد دارد بگذارید. استفاده مداوم از این ترکیب به مدت یک ماه می تواند به شما کمک کند تا برای همیشه از شر موهای زائد رها شوید. البته باید جنس و مزاج پوست خود را در نظر داشته باشید.

 

عسل و لیمو

برای از بین بردن موهای زائد صورت باید از مواد طبیعی استفاده کرد که برای زیبایی و شفافیت پوست نیز مفید هستند؛ عسل و لیمو این خاصیت را دارند. چهار قاشق چای خوری عسل را با یک عدد لیموی تازه مخلوط کنید و خوب هم بزنید تا حالت خمیری و چسبندگی پیدا کند. سپس خمیر را خیلی آرام در جهت رویش موهای صورت تان بمالید و بگذارید ۱۵ دقیقه روی صورت بماند. در مرحله آخر، صورت تان را با آب ملایم و ولرم بشویید. این کار را هفته ای دو تا سه بار انجام دهید تا هم از شر موهای صورت راحت شوید و هم پوستی لطیف و زیبا داشته باشید.

خداحافظ موهای زائد
جوی دوسر

جوی دوسر دارای آنتی اکسیدان است و می تواند دوست پوست شما باشد. شما می توانید نصف قاشق چای خوری جوی دوسر آرد شده را با مواد طبیعی مانند آبلیمو (شش تا هشت قطره) و عسل (یک قاشق غذاخوری) ترکیب کنید. سپس این ترکیب را به آرامی و به شکل دایره ای روی صورت خود (دو تا سه دقیقه) بمالید. مطمئن شوید که جهت رشد موی صورت خود را درست تشخیص داده اید. این خمیر را دو تا سه بار در هفته استفاده کنید تا پوستی شاداب و نرم داشته باشید.

 

شنبلیله و ماش سبز

شنبلیله یک گیاه درمانی بسیار موثر برای جلوگیری از رشد موی ناخواسته به شمار می رود. اگر می خواهید فقط موهای ناخواسته صورت را از بین ببرید، به نسبت های مساوی پودر ماش و پودر شنبلیله را با هم ترکیب و با آب مخلوط کنید تا یک ترکیب خمیرمانند به دست آید. خمیر را به شکل یکنواخت روی صورت خود به کار ببرید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه خشک شود. زمانی که خشک شد، به آرامی پوست را با استفاده از یک پارچه خشک، نرم بمالید تا خمیر از پوست صورت پاک شود. با استفاده منظم از این خمیر، می توانید از دست موهای صورت خود خلاص شوید.

 

چای نعناع بنوشید

موهای زائد معمولا به دلیل تولید بیش از حد آندروژن ایجاد می شوند. شما می توانید برای تنظیم سطح این هورمون از چای نعناع استفاده کنید. برای تهیه چای نعناع، یک فنجان آب را به جوش آورید و سپس به آن یک قاشق چای خوری نعناع خشک یا پنج تا شش برگ نعناع تازه اضافه کنید. آن را از روی حرارت بردارید. به مدت پنج دقیقه بگذارید کاملا تمام آب و نعناع با هم ترکیب شده و به اصطلاح دم بکشد. پس از آن کاملا نعناع را در آب فشار دهید تا عصاره آن خارج شود سپس این چای را بنوشید. با نوشیدن یک فنجان از این چای به شکل روزانه می توانید مشکل موهای زائد خود را درمان کنید.

خداحافظ موهای زائد

 

پوست گردو

گردو خواص درمانی مفیدی دارد، اما پوست گردو نیز قابل استفاده است و می توان برای سفید کردن دندان ها و از بین بردن موهای زائد از آن استفاده کرد. به این منظور تعداد زیادی پوست گردو را بسوزانید، خاکستر حاصل شده را داخل آب بریزید (یک قاشق غذاخوری خاکستر همراه یک لیتر آب) و اجازه دهید مخلوط ۱۲ ساعت بماند. سپس یک پنبه را به این ماده آغشته کرده و به محل موهای زائد بزنید. این کار را چندین بار در روز (هر بار ۱۵ دقیقه) تکرار کنید.

 

عرق رازیانه و لانولین

اگر می خواهید از شر موهای زائد صورت تان خلاص شوید، این کرم خانگی را امتحان کنید. یک قاشق غذاخوری لانولین (چربی پشم یا موم زردرنگی است که از غدد چربی پشم حیوانات گرفته می شود) را روی حرارت ملایم قرار داده و پس از نرم شدن هم بزنید، سپس ۱۰۰ گرم عرق رازیانه را به آرامی به آن اضافه کنید و هم بزنید تا تمام عرق رازیانه جذب لانولین بشود و به رنگ سفید درآید.برای مصرف این کرم ابتدا پوست را تمیز شسته و سپس لایه ای از آن را به صورت بمالید. یک ساعت صبر کرده، سپس صورت را با پنبه یا دستمال کاغذی پاک کنید. می توانید هفته ای سه مرتبه از این کرم استفاده کنید.مصرف این ماسک، پوست را شفاف و موهای زائد صورت را سست کرده و از بین می برد.

 

از بین بردن موهای زائد پشت لب

کنارآمدن با موهای زائد همیشه برای خانم ها یک مشکل همیشگی بوده و هست، اما نسخه های گیاهی نیز برای از بین بردن آن ها وجود دارد.

 

سفیده تخم مرغ و آرد ذرت

یک تخم مرغ را شکسته و سفیده آن را جدا کنید، سپس آن را با آرد ذرت و شکر مخلوط کرده تا یک خمیر چسبنده درست شود. این خمیر را به پشت لب زده و اجازه دهید ۳۰ تا ۴۰ دقیقه باقی بماند و بعد آن را کشیده و بردارید.

از بین بردن موهای زائد

 

زردچوبه و شیر

زردچوبه می تواند به از بین بردن موهای زائد صورت کمک کند. یک قاشق غذاخوری پودر زردچوبه را با مقداری شیر مخلوط کنید. این خمیر را روی محل مورد نظر گذاشته و اجازه دهید خشک شود. پس از خشک شدن آن را با مالش از پوست جدا کنید.

 

لیمو و شکر

لیمو، شکر و مقداری آب را با هم مخلوط کنید، سپس این مخلوط را پشت لب زده و اجازه دهید ۱۵ تا ۲۰ دقیقه باقی بماند. پس از آن با آب سرد بشویید.

 

نکته های طلایی

* برخی خانم ها تصور می کنند هرچه موهای بدن شان بلندتر باشد، هنگام پاکسازی تمیزتر می شود و به اصطلاح از ریشه راحت تر در می آید، اما این باور اشتباه است. موهای تان را در کوتاه ترین حالت اپیلاسیون کنید چون این کار یک مزیت بزرگ دارد؛ کمتر دردتان می گیرد!

* برای شست و شوی قسمت هایی که موهایش را کنده اید، از آب سرد یا ولرم استفاده کنید. آب داغ برای این کار مناسب نیست.

 

منبع:مجله طب سنتی نیک و نو

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 58, میانگین امتیاز: 4,24 از 5)
Loading...