سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

آیا مدل بستن مو در ریزش مو موثر است ؟

مدل مو, بستن مو ,ریزش مو

مدل موی شما در ریزش مو و طاسی سر چه تاثیری دارد ؟ 

وقتی موهایتان را باز می کنید، اطراف صورت و جلوی چشمتان می ریزد و شما را اذیت می کند. بهترین راه آن است که موهایتان را محکم جمع یا دم اسبی کنید. اما آیا می دانید که وقتی همیشه موهایتان را محکم از بالا جمع می کنید، به تدریج باعث ریزش مو و کچل شدن شما می شود؟
به این حالت کشش آلوپسی گفته می شود و اغلب در اثر کشیدن مو ایجاد شده و باعث آسیب به ریشه مو می شود. ژیمناستیک‌کارها، شناگران و بالرین‌ها بیشتر اواقت موی خود را خیلی محکم می بندند و همین امر باعث کشش آلوپسی موهایشان می شود.

لزوماً موهای نزدیک به پیشانی نمی ریزند. در این مواقع، قسمت پوست سر در نزدیکی گردن نیز در معرض تاسی قرار دارد. متخصصان پوست و مو توصیه می کنند موی خود را شل ببندید یا از کشش یا محکم گرفتن پوست سر خودداری کنید تا از از ریزش مو جلوگیری شود.

طبق گفته دکتر شوبا دارمانا، جراح پیوند مو، مردانی که موهای بلند دارند و موی خود را محکم دم اسبی می کنند نیز در معرض ریزش مو قرار می گیرند.

تحقیقات نشان می دهد که مردان سیک‌مذهب اغلب به کشش آلوپسی مبتلا می شوند زیرا موی خود با محکم می بندند و آن را در عمامه می گذارند.

 

مدل مو, بستن مو ,ریزش مو

محکم بستن مو یا دم اسبی می تواند موجب ریزش مو شود

 

در یک تحقیق دیگر که روی ۵۷۴ دختر مدرسه ای در آفریقا انجام شد، مشخص شد که بافت مو یا سایر مدل های مشابه باعث ریزش مو می شود.

اگر شما دچار ریزش مو شده اید، می توانید درمان های جایگزین مانند هومیوپاتی برای آلوپسی و ریزش مو را امتحان کنید.

چگونه می توان جلوی ریزش مو که ناشی از کشش آلوپسی است را گرفت؟ دکتر آپوروا شاه، موسس شرکت بهداشت و زیبایی ریچفیل می گوید، اگر باید موهای خود را دم اسبی کنید، آن را شل ببندید.

هنگام خواب موهایتان را باز کنید. اگر احساس می کنید موی شما سفت بسته شده است و باعث سردرد می شود، قطعاً مدل موی درستی را انتخاب نکرده اید.

باید از اکستنشن مو نیز خودداری کنید زیرا باعث کشیده شدن مو و کشش آلوپسی می شود.

 

 

منبع:سلامت شو

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 17, میانگین امتیاز: 4,65 از 5)
Loading...