جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

آموزش ساخت صابون تزیینی

صابون تزیینی

روش درست کردن صابون تزیینی با طرح جالب

صابون تزیینی با طرح های جالب و فانتزی بسازید. در این آموزش اسباب بازی های پلاستیکی بکار رفته ، شما می توانید از گل های پلاستیکی استفاده کنید.

 

وسایل مورد نیاز

صابون تزیینی

صابون گلیسیرین

قالب صابون

الکل

اسباب‌بازی پلاستیکی کوچک

ماکروویو

اسانس‌های معطر ( اختیاری )

 

مرحله‌ی یک

صابون گلیسیرین خود را تکه کنید تا فرآیند ذوب آن سریع‌تر شود.

 

صابون تزیینی

مرحله‌ی دوم

در یک شیشه‌ی مربا یا ظرف مناسب دیگری تکه‌های صابون را در ماکروویو ذوب کنید. در صورت تمایل چند قطره اسانس به آن اضافه کنید، اسانس را با صابون ذوب‌شده بچرخانید و سپس قالب را تا کمتر از نصف با صابون مذاب پر کنید. اگر دیدید روی سطح صابون‌ها حباب ایجاد شد تنها کافی است کمی الکل روی آن مالیده و می‌بینید حباب‌ها ناپدید می‌شوند. برای ۱۵ دقیقه یا بیشتر قالب‌ها را در فریزر بگذارید تا صابون‌ها سفت شوند.

 

صابون تزیینی

مرحله‌ی سه

پس‌ازاینکه صابون سفت شد سینی را از فریزر خارج کرده و عروسک‌های اسباب‌بازی کوچک را در قالب‌ها قرار دهید. اگر عروسک‌ها درست در قالب جا نمی‌شدند نگران نباشید. نصف آن بیرون بیاید هم قشنگ خواهد بود.

 

صابون تزیینی

مرحله‌ی چهار

در صورت نیاز گلیسیرین بیشتری ذوب کنید و آن را در قالب‌ها روی عروسک‌ها بریزید تا مایع به بالای قالب برسد. این بار هم اگر متوجه حباب شدید کمی الکل بپاشید و حباب‌ها ناپدید خواهند شد. سینی را برای ۱۵ دقیقه‌ی دیگر در فریزر بگذارید تا سرد و سفت شود.

 

صابون تزیینی

مرحله‌ی پنج

زمانی که صابون‌ها سفت شدند با برعکس کردن قالب صابون‌ها به‌راحتی خارج می‌شوند. قالب‌ها را نزدیک میز نگه‌دارید تا صابون‌ها پس از بیرون افتادن آسیب نبینند.

 

صابون تزیینی

 

 

منبع:ویکی۵۰۴۰

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 82, میانگین امتیاز: 4,52 از 5)
Loading...