سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
×

آشنایی با روش های کاشت مژه

 

blue eye

چگونه مـژه‌ها را دو برابر کنید؟

 
تقریبا تمام خانم‌ها دوست دارند مژه‌هایی بلند و حالت‌دار داشته باشند و برای اینکه به اندازه مژه دلخواه خود برسند، راه‌های متفاوتی را می‌توانند امتحان کنند. به این دلیل که داشتن مژه‌های بلند و ضخیم می‌تواند حالت زیباتری به چشم‌ها و صورت ببخشد و این روزها مژه‌های بلند و زیبا، به بخشی از مد روز تبدیل شده است.

خانم‌ها می‌توانند برای این کار از سرم‌های بلند و تقویت‌کننده، مژه‌های مصنوعی چندبار مصرف، اکستنشن‌های مژه و محصولات دیگر برای زیباتر کردن مژه‌های‌شان استفاده کنند اما مساله این است که تمام این راهکارها در طولانی مدت جواب نمی‌دهند و کوتاه مدت هستند، به این ترتیب نکاتی وجود دارد که باید درمورد اکستنشن مژه یا کاشت مژه مصنوعی بدانید.

 

انوع کاشت مژه

دو نوع کاشت مژه داریم؛ کاشت دائم و موقت. در کاشت موقت مژه‌ها یک هفته دوام می‌آورند. این نوع کاشت به دلیل چسبی که استفاده می‌شود، ماندگاری کمتری دارد. کاشت مژه مصنوعی روش جدیدی است که به شما کمک می‌کند تا مژه‌های‌تان را بلندتر و خوش‌حالت‏تر کنید و زیباتر به نظر برسید. اما قبل از اینکه برای این کار تصمیم بگیرید، نکاتی وجود دارد که باید بدانید شاید بعد از خواندن این مطلب، از انجام آن پشیمان و شاید هم برای کاشت مژه اصرار داشته باشید. در نهایت تصمیم با شماست. تعداد مژه‌ای که برای هر فرد انتخاب می‌شود، بستگی به تعداد مژه‌های خود فرد دارد.

چگونه مـژه‌ها را دو برابر کنید؟

اگر فردی تعداد مژه‌های طبیعی خودش کم باشد تعداد کمی می‌تواند مژه بکارد. به دلیل اینکه مژه‌های مصنوعی روی مژه‌های طبیعی کار می‌شوند و اگر شخص مژه‌های کمی داشته باشد به همان اندازه می‌شود برایش مژه اضافه کرد. معمولا هزینه مژه‌ها دانه‌ای پنج الی شش هزار تومان است که باید در کل برای کاشت اولیه دائم حدود۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان پرداخت کنید و برای هر دوره ترمیم که هر دو الی سه هفته‌ یک‌بار است بسته به مقدار آسیبی که در آن مدت به مژه‌ها وارد شده و تعداد مژه‌ای که ریخته، حدود ۶۰ تا ۷۰ هزار تومان هزینه کرد.
 
مژه‌های یکبار مصرف

بعضی افراد برای استفاده از مژه مصنوعی برای یک شب ترجیح می‌دهند از مژه‌های مصنوعی یکسره و یک بار مصرف که در اکثر فروشگاه‌های لوازم آرایشی موجود است، استفاده کنند که قیمت یک جفت آن به همراه چسبی که همراه مژه است، بین ۶ تا ۱۰ هزار تومان است.

طریقه استفاده از آنها به دلیل یکدستی و به هم چسبیدگی آنها خیلی آسان است. فقط کافی است چسب را به مژه مصنوعی زده و به آرامی، با استفاده از یک موچین آن را بالای پلک خود بچسبانید. بعد از استفاده می‌توانید صورت خود را با احتیاط و با آب گرم بشویید و آرام مژه را از پلک جدا کنید. این مژه‌ها یک بار مصرف بوده و استفاده مجدد از آنها احتمال دارد چشم‌تان را آلوده کند.
 
اکستنشن مژه

اکستنشن مژه، مژه‌هایی مصنوعی است که یک به یک به مژه‌های طبیعی فرد چسبانده می‌شود تا ضخامت، طول، رنگ و حالت مژه‌ها را زیباتر نشان دهد. این اکستنشن‌ها از مواد مصنوعی همچون موی سمور، ابریشم یا حتی موی انسان ساخته شده‌اند. استفاده از مژه‌های مصنوعی از قدیم مرسوم بوده است، اما تفاوت بین راه‌های قدیمی و جدید این است که امروزه، مژه‌های مصنوعی به جای پوست پلک که باعث آسیب‌دیدگی بیشتری می‌شود، به مژه‌های فرد چسبانده می‌شود، بنابراین ظاهری زیباتر ایجاد خواهد کرد. تفاوت دیگر اینکه مانند مژه‌های مصنوعی در قدیم از چسب‌های مضر استفاده نمی‌شود و چسب‏های مخصوص این کار به بازار آمده است.
 
آیا چسب مورد استفاده مضر است؟

ممکن است افرادی به چسب‌های مخصوص کاشت مژه حساسیت داشته باشند. اگر فردی حساسیت داشته باشد ممکن است دچارعفونت لایه نازک بالای چشم شود و این خطری است که می‌تواند فرد را تهدید کند. این نوع عفونت بینایی افراد را تهدید نمی‌کند اما ممکن است برای مدتی تا از بین رفتن عفونت فرد دچار تاری دید شود. چندین نوع چسب در بازار موجود است که از لحاظ زمان خشک شدن با هم تفاوت دارند. ممکن است برای‌تان این سوال پیش بیاید که اگر هنگام کاشت چسب درون چشم بریزد چه اتفاقی خواهد افتاد؟

اما باید بدانید در کل مدت کاشت، چشمان فرد بسته است، به همین دلیل از این جهت خطری چشم فرد را تهدید نمی‌کند. اما لازم است قبل از انجام کاشت مژه، مطمئن شوید که چسب استفاده شده به چشم شما آسیب نمی‌رساند. چسب مژه دارای مقادیری مواد شیمیایی است اما این مواد فقط در مواقع حساسیت احتمالی یا گذشتن تاریخ انقضا باعث ایجاد خطر برای چشم‌ها می‌شود و عفونت خاصی به چشم نمی‌رساند. با انتخاب یک متخصص در این کار می‌توانیم مطمئن شویم کارمان به درستی و بی‌هیچ مشکلی انجام خواهد شد.
 
راهکاری برای تشخیص حساسیت

اگر شخصی بداند پوست حساسی دارد و ممکن است بعد از کاشت دچار حساسیت شود، بهتر است ابتدا دو عدد مژه بکارد و بعد از گذشت چند روز اگر دچار حساسیت شد آنها را بردارد و دیگر کاشت مژه انجام ندهد. اما اگر در آن مدت مشکلی برایش پیش نیامد، می‌تواند ادامه کاشت مژه را انجام دهد ولی اگر بعد از کاشت فرد احساس ناراحتی روی چشم داشته باشد و فشاری روی چشم‌هایش احساس کند، بهتر است برای مدتی کاشت را انجام ندهد.
 

چگونه مـژه‌ها را دو برابر کنید؟

 
ماندگاری اکستنشن مژه چقدر است؟

کسانی که تصمیم دارند کاشت مژه را انجام ندهد باید بدانند این مژه‌های مصنوعی معمولا بین دو تا چهار هفته و اگر خیلی مورد مراقبت باشند تا شش هفته ماندگاری خواهند داشت.
 
با کاشت، مژه‌های طبیعی می‌ریزند؟

کاشت مژه باعث از دست دادن مژه‌های طبیعی نمی‌شود. این روند عوارض و خطر خاصی به همراه ندارد اما باید خیلی مراقب بود و مهم‌تر آنکه بعد از انجام کاشت مژه، چشم فرد نباید تا ۲۴ ساعت با آب در تماس باشد تا مژه‌ها به‌خوبی بچسبند و روی چشم‌ها ماندگار شوند.
 
پس از کاشت باز هم به ریمل احتیاج است؟

متخصصان این کار می‌گویند پس از کاشت مژه مصنوعی، نباید از مداد و ریمل‌های آرایشی استفاده کرد. در اصل بعد از این کار احتیاجی به آرایش چشم نخواهید داشت. از فرمژه هم روی کاشت مژه نباید استفاده کنید. اگر می‌خواهید مژه‌های مصنوعی‌‌تان فر باشند، قبل از کاشت با متخصصی که قرار است این کار را انجام بدهد، صحبت کنید. اگر از مژه‌های‌تان خسته شدید به هیچ عنوان خودتان اقدام به برداشتن مژه‌ها نکنید. برای این کار هم لازم است تا به کسی که عمل کاشت را برای شما انجام داده مراجعه کنید.

آیا به‌راحتی می‌توان مژه‌ها را برداشت ؟

هر چسب مخصوص به مژه یک محلول پاک‌کننده (Remover) دارد. اگر شخصی بعد از کاشت مژه تصمیم بگیرد آنها را بردارد بهتر است به کارشناسی که کاشت مژه را برایش انجام داده، مراجعه کند تا به وسیله پاک‌کننده مخصوص، مژه‌ها را بردارد. به این ترتیب که به وسیله گوش‌پاک‌کن پاک‌کننده را به مژه‌ها زده و به آرامی ماساژ می‌دهد. این عمل باعث می‌شود چسب حل شده و مژه‌ها به آسانی برداشته شوند. پس توصیه می‌کنیم خودتان وارد عمل نشوید و کار را به دست کاردان بسپارید.
 
پس از کاشت مژه باید بدانید

بعد از کاشت باید خیلی مراقب مژه‌ها باشیم. بهتر است چشم‌های خود را نمالیم و با قدرت آنها را نخارانیم. در زمانی که کاشت مژه داریم بهتر است وارد سونای بخار نشویم، وقتی حمام می‌کنیم باید مراقب باشیم فشار آب به صورت مستقیم به چشم‌های‌مان نخورد.

اگر قبل از کاشت برای تقویت مژه‌های‌تان از پماد‌های مختلف استفاده می‌کردید، بهتر است بعد از کاشت دیگر این کار را انجام ندهید چون چرب شدن مژه‌ها باعث زودتر افتادن مژه‌های کاشته شده می‌شود. هنگام خواب روی شکم نخوابید. انجام این موارد شاید ابتدا کمی سخت باشد اما با گذشت زمان عادت می‌کنید و دیگر برای‌تان سخت نخواهد بود.
 
کاشت به چه کسانی توصیه نمی‌شود

کاشت مژه را همه افراد به غیر از کسانی که مشکلات چشمی دارند، می‌توانند انجام دهند اما کسانی که دارای مژه‌های بلند و پر هستند بهتر است این کار را انجام ندهند اما بسیاری از خانم‌ها برای اینکه می‌خواهند راحت‌تر باشند و دیگر سراغ ریمل نروند، با وجود مژه‌های پر و بلند بازهم کاشت را انجام می‌دهند. این کار با رعایت مسائل ذکر شده مشکلی برای آنها پیش نمی‌آورد اما پزشکان این کار را پیشنهاد نمی‌کنند.
 
اگر حساسیت ندارید، کاشت مژه اشکالی ندارد

کاشت مژه به صورت زیبایی و عمل جراحی برای کاشت مژه دو مقوله متفاوت هستند که یکی برای زیبایی انجام می‌شود و دیگری در مواقع لزوم که فرد دچار آسیب‌دیدگی یا سوختگی شده. در جراحی مژه ممکن است لبه‌های مژه به علت داشتن بافت حساس دچار عفونت شود و در صورت وجود این احتمال، این جراحی انجام نمی‌شود اما در کاشت زیبایی مژه‌های مصنوعی با چسب کار می‌شوند و اگر فرد حساسیتی به چسب نداشته باشد مشکلی پیش نخواهد آمد.
 

چگونه مـژه‌ها را دو برابر کنید؟

 
 آیا مژه‌های کاشته شده باید شسته شوند؟

شست‌وشوی چشم‌ها در زمان داشتن مژه‌های کاشته شده اهمیت خاصی دارد و به دلیل ترشحاتی که از چشم بیرون می‌آید بهتر است شسته شود. اگر کاشت مژه برای شست‌وشوی چشم‌ها محدودیت ایجاد کند ممکن است به مرور زمان چشم دچار آلودگی شود. فردی که کاشت مژه در سالن‌های زیبایی انجام داده، بهتر است برای شست‌وشوی چشم‌ها مراقب باشد تا آب با فشار زیاد و مستقیم با مژه برخورد نداشته باشد. برای شست‌وشو بهتر است خیلی آرام چشم‌ها را شست و با یک دستمال مرطوب به آرامی چشم‌ها را پاک کرد.

البته باید مراقب بود تا از دستمال‌های چرب برای این‌کار استفاده نکنیم به این خاطر که چربی‌ها باعث زودتر افتادن مژه‌ها می‌شود. مژه‌های طبیعی هر ۴ تا ۵ ماه به صورت دانه‌ای می‌ریزند و دوباره رشد می‌کنند، به همین دلیل از نظر پزشکان کاشت مژه مصنوعی مشکل خاصی به همراه ندارد.
 
تقویت مژه با تغذیه

– مو توسط پروتئینی به نام کراتین ساخته می شود. بدین ترتیب، هرگونه مواد غذایی که باعث رشد و تقویت مو شود قطعا باعث تقویت مژه ها نیز می‌شود.

– اولین گام تقویت مژه، داشتن یک رژیم غذایی درست و مناسب است. بدون تغذیه مناسب و سالم، مو و ناخن های شما رشد نخواهند کرد و مژه های بلندی نخواهید داشت. به همین دلیل لازم است که به رژیم غذایی خود مواد مغذی را اضافه کنید.

– مژه ها  هم مثل  سایر موهای بدن دارای چرخه رشد خاصی هستند و به طور مرتب رشد می کنند. آنچه که شما باید انجام دهید این است که با مشاوره با متخصص پوست و مو روند رشد موهای مژه خود را تقویت کنید.

– مژه های خود را با برخی از داروهای خانگی تغذیه و تقویت کنید. از بهترین روغن های تقویت کننده مژه، می‌توان از روغن زیتون و روغن کرچک نام برد. این دو روغن باعث تقویت و رشد مژه ها می شوند. شب ها قبل از خواب، آرایش خود را کاملا پاک کنید و سپس با پوشش نازکی ازروغن انتخابی خود، تمام سطح مژه ها را بپوشانید. صبح، مژه های خود را با آب گرم بشویید.

– خود را آراسته و مرتب نگه دارید. با برس مخصوص مژه، آنها را همیشه به آرامی شانه کنید. با انجام این عمل، متوجه رشد و بلند شدن مژه ها خواهید شد.

– غذاهایی با پروتئین بالا مانند ماهی، تخم مرغ، پنیر سویا، جگر و گوشت را بدون چربی مصرف کنید. علاوه بر این، به رژیم غذایی خود، مواد غذایی مانند دانه های سویا، آواکادو، انواع حبوبات و روغن زیتون که حاوی مقادیر فراوانی از اسیدهای چرب هستند را اضافه کنید.

 

مجله سیب سبز 

 
 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 2,67 از 5)
Loading...