شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

کاهش خطر سکته قلبی با مصرف روزانه سیب

sib (2)

 

حفظ سلامت قلب با مصرف روزانه سیب

 

تحقیقات گسترده دانشگاه فلوریدا نشان می‌دهد که رابطه مستقیمی بین کاهش احتمال ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی و مصرف روزانه سیب وجود دارد.

محققان آمریکایی با بررسی بیش از ۳۴ هزار خانمی که عادت به مصرف روزانه سیب داشتند، به این نتیجه رسیدند که تنظیم فشار و کلسترول خون در این افراد با مصرف سیب، گام بزرگی در پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در آنها برمی‌دارد.

تحقیق دیگری که روی ۹ هزار و ۲۰۸ زن و مرد در طول ۲۸ سال انجام شد، نشان داد که خطر سکته قلبی در آن گروه از افرادی که عادت به مصرف روزانه سیب داشتند، بسیار پایین‌تر از افرادی بود که علاقه‌ای به خوردن سیب از خود نشان نمی‌دادند.

آنتی‌اکسیدان‌های پیچیده موجود در بافت سیب باعث کاهش چربی بد (LDL) و کلسترول خون می‌شوند و از این طریق هم کمک بزرگی به حفظ سلامت قلب می‌کنند. ضمن اینکه فیبرهای محلول موجود در سیب هم جلوی افزایش کلسترول خون را می‌گیرند و یکی از راه‌های ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی را از این طریق، مسدود می‌کنند. از طرف دیگر، مصرف روزانه سیب جلوی ابتلا به سندروم متابولیک را هم می‌گیرد و به این ترتیب، یکی دیگر از زمینه‌های ابتلا به ناراحتی‌های قلبی را از بین می‌برد.

 

 

منبع : سلامانه

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
(اولین نفر باشید که به این مطلب امتیاز می دهید)
Loading...