پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

چند نمونه حرکت یوگا هنگام کار با رایانه

این حرکات بسیار ساده هستند و شما تنها با انجام این حرکات به مدت چند دقیقه احساس آرامش و راحتی خواهید کرد.

معمولا در طی روز زمان زیادی را پشت کامپیوتر خود می نشینند، بدون هر گونه حرکت خاص، شما هم از این قضیه استثناء نیستید، الان عضلات شما چه احساسی دارند؟ به احتمال زیاد از پای کامپیوتر نشستن زیاد دچار خستگی شده اند. ورزش یوگا برای هر کاری تقریبا راهکاری دارد، در این جا چند نمونه حرکت یوگا ویژه افرادی که زیاد از کامپیوتر استفاده می کنند را به شما معرفی کنیم.

 

حرکت سر به سمت چپ و راست و بالا و پایین

مرحله۱: سر و گردن اولین عضلات هستند که زودتر از بقیه عضلات خسته می شود. پس در همان حالتی که هستید سر خود را به صورت چرخشی و به سمت راست و چپ حرکت دهید و این عمل را از جلو به عقب تکرار کنید.

حرکت بالا و پایین و چرخشی شانه ها

مرحله۲: عضلات کتف و دست ها دومین عضلاتی هستند که این خستگی را احساس می کنند. دستان خود را روی شانه های خود قرار دهید و کتف خود را بصورت چرخشی جلو به عقب و عقب به جلو بچرخانید. سپس دستانتان را راست و دوباره جم کنید این کار را چندین بار تکرار کنید.

حرکت بالا و پایین و چرخشی شانه ها و ستون فقرات

مرحله۳: ستون فقرات یکی از مهمترین اعضای بدن به شمار می رود. نشستن زیاد جلوی رایانه احتمال آسیب فراوان به ستون فقرات وجود دارد. در همان حالت که نشسته اید چندین بار ستون فقرات خود را به صورت چرخشی به سمت چپ سپس به سمت راست حرکت دهید. این عمل باعث می شود کمی فشار از ستون فقرات شما کاسته شود.

حرکت دست ها روی شکم یا راسته پا

مرحله۴: شکم و پا ها شاید به دلیل خم شدن بخاطر کار کردن با رایانه فشار زیادی را تحمل کنند. دو دست خود را بر روی شکم خود قرار داده به صورت بالا و پایین حرکت دهید و این عمل را چندین بار انجام دهید تا اگر دردی که در شکم یا پاهای خود احساس می کنید بر طرف شود.

 

پنجه پا

مرحله۵: پاها زود خسته می شوند چه راه رفته باشید چه نشسته باشید. شما می توانید همان گونه که با رایانه خود کار می کنید، پای خود را کمی مایل نگه دارید و عمل چرخش مچ پا را شروع کنید این عمل را با پای دیگر خود انجام دهید.

 

ماساژ تمام بدن

مرحله۶: از سر تا نوک پا بدن خود را با انگشتان ماساژ دهید. اینکار باعث گردش خون در بدن شما می شود. دو کف دست را روی پیشانی خود قرار دهید و پوست پیشانی را ماساژ دهید.

کاربرها می‌توانند شدت و مدت انجام حرکات را بسته به توان‌ بدنیشان انتخاب کنند.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...