دوشنبه , ۷ فروردین , ۱۳۹۶

شرکت BMW یا همان Bayerische Motorenwerke در ۷ مارس سال ۱۹۱۶ و با نام اولیهٔ BFW (Bayerische Flugzeugwerke) تشکیل شد و بی‌درنگ شروع به ساخت موتورهای هواپیما نمود. در طی سال‌ها، کمپانی رکوردهایی را در زمینه‌های ارتفاع و سرعت پروازی بر جای گذاشت، لامبورگینی خودش را ساخت و ساختمانی به شکل یک انجین را احداث کرد. برای گرامیداشت نودوهشتمین سال تأسیس کمپانی، ما ۲۱ مورد از نکات جالب در مورد BMW را جمع‌آوری نموده‌ایم و امیدواریم که مورد توجه شما قرار بگیرد.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  یکی از اولین کارهایی که BMW انجام داد، ساخت انجین های هواپیمای Red Baron بود.

در زمان جنگ جهانی اول، یک کمبود و عقب‌ماندگی بزرگ در توسعه و پیشرفت انجین های هواپیماها وجود داشت. بنابراین یک کمپانی کوچک به نام Rapp Motor با Otto Werke ادغام گردید و شروع به برآورده کردن احتیاج‌های جنگ نمود.Otto Werke توسط فرزند کسی که انجین های چهار سیلندر را اختراع کرده بود اداره می‌شد. همان تکنولوژی به صورت مستقیم در انجین جنگندهٔ افسانه‌ای Red Baron به کار رفت. این انجین بزرگ‌ترین و افسانه‌ای‌ترین انجین موجود در جنگ نامیده می‌شد.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  میراث انجین چهار سیلندر آن‌ها به‌قدری مهم بود که در سال ۱۹۶۰، ساختمان مرکزی شبیه به آن انجین طراحی گردید.

مرکز دنیای BMW توسط یک معمار اتریشی و به شکل یک انجین طراحی گردید. این مرکز خارق‌العاده و بسیار جالب، هر خودروسازی را به این فکر فرو می‌برد که ساختمانی شبیه به این را داشته باشد.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  انجین های هواپیماهای اولیه‌ای که آن‌ها می‌ساختند، همهٔ رکوردهای آن زمان را می‌شکستند.

این هواپیمای ۲ بالهٔ BMW در سال ۱۹۱۹ به ارتفاع ۳۲۰۰۰ فوتی رسید. این رکورد تقریباً معادل ارتفاعی است که امروزه در هنگام سفرهای هوایی مشاهده می‌کنید.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  هرکسی فکر می‌کند که لوگوی BMW، پروانهٔ هواپیمای در حال چرخش است در اشتباه است.

برخلاف باور عمومی، لوگو هیچ‌گاه تا زمان بازاریابی در سال ۱۹۲۹ و برای شروع ساخت هواپیما دارای پروانهٔ هواپیما نبود.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  لوگو واقعاً به افتخار Rapp Motor و Bavaria به این شکل درآمده است.

آن رنگ‌های آبی و سفید؟! بله، آن‌ها رنگ‌های ملی ایالت باواریا هستند.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  اولین خودروی تولیدی BMW فقط ۱۵ اسب بخار قدرت داشت و فقط به خاطر پیمان ورسای به وجود آمده بود.

پس از جنگ جهانی اول، پیمان ورسای، تولید هرگونه هواپیماهای جنگی و انجین های آن‌ها را برای کمپانی‌های آلمانی ممنوع می‌کرد. به خاطر اینکه جریان اصلی چرخهٔ مالی BMW از بین رفته بود، بنابراین آن‌ها به دنبال راه‌های دیگری بودند و شروع به ساخت خودرو نمودند.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  اینجا یک نکتهٔ هیجان‌انگیز است، اولین BMW درواقع یک آستین ساخت انگلیس بود.

همچنین بنتام آمریکایی و داتسون ژاپنی نیز همین‌طور بودند. آستین یک شاسی تحت لیسانس را برای عرضه در جهان طراحی کرد و ساخت و این شانس را به چندین کمپانی داد تا از هزینه‌های بالای فرایند طراحی دوری کنند. در این میان BMW اولین نمایندگی در برلین بود که از رقبای چینی، اروپایی و آمریکایی خود خیلی بهتر عمل نمود.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  در اوایل، آن‌ها جلودار تکنولوژی آئرودینامیک بودند.

این کوپهٔ ۳۲۸ Kamm ساخت سال ۱۹۴۰ از لحاظ آئرودینامیکی سه دهه از زمان خود جلوتر بود. (به افتخار پدر علم آئرودینامیک آلمان، این کوپه به نام آقای Kamm نامیده شده بود.) اگر این خودرو آشنا به نظر می‌رسد به خاطر این است که شلبی همان اصول را برای ساخت Cobra Daytona Coupe در اواسط سال ۱۹۶۰ به کار برد. در اصل با ایجاد تغییراتی در انتهای خودرو شما می‌توانید سرعت حرکت در خط مستقیم را افزایش دهید. زمانی که در حال مسابقه در Mille Miglia هستید این نکته حیاتی است.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  آن‌ها همچنین سریع‌ترین موتورسیکلت جهان را در سال ۱۹۳۷ ساختند. این موتور یک تلهٔ مرگ بود و شما باید کلاه‌خود خارق‌العادهٔ آن را بر سر می‌گذاشتید!

این اختراع شگفت‌انگیز از لحاظ آئرودینامیکی صاف و یکدست بود و در سال ۱۹۳۷(درحالی‌که اکثر جاده‌ها مناسب نبودند) به سرعت ۱۷۳٫۷ مایل بر ساعت می‌رسید. اما چون بدنهٔ موتورسیکلت به طور کامل، راننده را می‌پوشاند، او قادر به گذاشتن پاهای خود بر زمین نبود مگر اینکه نهایتاً توقف کند.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  ب‌ ام‌ و همچنین پیشگام مسابقات بایک برای دیوانگان بودند.

ایدهٔ کج کردن موتور برای افزایش توانایی عبور آن‌ها در طی مسابقه قدمتی به اندازهٔ خود موتورها دارد. به طرز معجزه‌آسایی این ورزش و حالت تا به امروز ادامه داشته است.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  و سپس زمان آن رسیده بود که آن‌ها در اواخر دههٔ پنجاه درخور رقابت با مرسدس باشند.

در سال ۱۹۵۹، ب‌ ام‌ و به علت عوامل بی‌شمار مربوط به جنگ سرد به ورشکستگی نزدیک شده بود. کمپانی‌های مادر مرسدس یعنی دایملر-بنز درصدد تصاحب این شرکت برآمدند اما BMW این درخواست‌ها را با شدت هر چه تمام‌تر رد نمود و برای نجات از ورشکستگی حتی از پایین‌ترین مکانیک‌ها برای خرید سهام خود کمک خواست. نهایتاً آن‌ها کمک‌های بزرگ یک سرمایه‌گذار خصوصی را دریافت کردند. خانوادهٔ این فرد هنوز هم مقدار قابل‌توجهی از کمپانی را در اختیار دارند. این مبارزه بین BMW و بنز تا به امروز هم ادامه دارد…

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  اولین خودروی “M” یعنی M1 افسانه‌ای قرار بود که یک لامبورگینی باشد.

ب‌ ام‌ و و لامبورگینی در سال ۱۹۷۰ برای ساختن یک خودروی مسابقه‌ای به توافق رسیدند. آلمان‌ها قرار بود که انجین و برخی قطعات سیستم تعلیق را تهیه کنند و ایتالیایی بقیهٔ کارها را انجام دهند. به دلایل مالی و در دقایق آخر، لامبورگینی از این رویداد پا پس کشید. بعدها لامبورگینی این توافق صورت نگرفته را “یکی از بزرگ‌ترین لحظات در تاریخ کمپانی” نامید.

پس‌ازاین ماجرا BMW لباس‌های کار خود را پوشید، به کارخانه برگشت و جانور خود را ساخت!

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  M1؟! این خودرو توسط همان کسی طراحی شد که DeLorean را طراحی کرده بود.

و همچنین لوتوس اسپریت و فولکس گلف و دوربین نیکون D4 و…

بله Giorgetto Guigiario طراح این خودرو بود. هر دو یک قهرمان افسانه‌ای هستند.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  ب‌ ام‌ و خودروهای الکتریکی را حدود ۴۰ سال پیش ساخته است.

اولین خودروی تمام الکتریکی آن‌ها یعنی مدل ۱۶۰۲ در سال ۱۹۷۲ و در المپیک مونیخ شروع به کار کرد. این خودرو از ۱۲ باتری استفاده می‌کرد و دارای شعاع حرکتی ۱۹ مایلی بود. اگرچه این مدل تمام الکتریکی بود ولی عملکرد آن تا حدودی شوک‌آور بود. این مدل ۴۳ اسب بخار قدرت داشت یعنی نصف آن چیزی که ۱۶۰۲ معمولی در آن زمان قدرت داشت.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  آن‌ها در فرمول ۱ مسابقه دادند و با یک انجینی که طراحی آن مربوط به ۲۰ سال پیش بود برنده شدند.

انجین چهار سیلندر مدل M10 درواقع دارای سیر تکاملی موتوری بود که در سال ۱۹۶۲ و با ۷۵ اسب بخار قدرت به بازار آمده بود. در سال ۱۹۸۳ آن‌ها از انجین تکامل یافتهٔ خود بیش از ۱۴۰۰ اسب بخار قدرت گرفتند و نلسون پیکه با آن قهرمان مسابقات جهانی شد.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  آن‌ها هنوز هم قطعات مربوط به زمان جنگ جهانی دوم را می‌سازند.

اگر شما برای مسابقه دادن و رانندگی با مدل کلاسیک ۳۲۸ برنامه‌ریزی می‌کنید، هنوز هم می‌توانید که یک گیربکس جدید را برای آن خریداری نمایید. در برنامهٔ کلاسیک BMW گروهی از مکانیک‌ها حضور دارند که فقط قطعات جدید مدل‌های قدیمی را می‌سازند و شما می‌توانید به صورت آنلاین آن‌ها را خریداری نمایید.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  ب‌ ام‌ و کارخانهٔ قدیمی ساخت موتورسیکلت در مونیخ را برای ساخت قطعات کلاسیک دوباره خریداری نمود.

اگر دراین‌باره فکر می‌کنید باید بگوییم که نوعی حس شاعرانه وجود دارد. آن‌ها قطعات جدید مربوط به مدل‌های کلاسیک را در ساختمان کلاسیک BMW تولید می‌کنند.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  آن‌ها همچنین فضای داخلی هواپیماها و حتی قطارها را طراحی می‌کنند.

تنها مشکل طراحی داخلی ایرلاین های سنگاپور این است که شما هیچ‌وقت نمی‌خواهید از هواپیما پیاده شوید! همچنین سیستم BART سان‌فرانسیسکو در نظر دارد تا برخی از قطارهای خود را با مدل‌های جدید طراحی شده توسط BMW جایگزین کند.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  ب‌ ام‌ و Z1 درهای جالب‌تر از لامبورگینی دارد!

طرز کار این درها بسیار جالب است! درها به صورت الکتریکی به زیر خودرو می روند و پنهان می شوند و با فشار یک دکمه بالا می آیند. باعث خجالت است که فقط تعداد کمی بیش از ۸۰۰۰ دستگاه از Z1 ساخته شد.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و
bmw z1

 

  *  آن‌ها همچنین یک Z1 کوپه ساختند.

هنوز هم این خودرو یک مدل خارق‌العاده است. شما می‌توانید آغاز شکل‌گیری Z3 کوپه را در آن ببینید و آن دقیقاً شبیه نوعی از SUV بود که شما آرزو داشتید امروزه ساخته شود.

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

  *  ب‌ ام‌ و ها اساساً LEGO هستند.

شما می‌توانید یک سری ۳ مدل ۱۹۸۰ بخرید، سیستم تعلیق عقب و ترمزها را از مدل اولیه M کوپه سال ۲۰۰۰ باز کنید، سیستم تعلیق جلو و ترمزها را از M3 سال ۱۹۹۰ دریافت کنید و گلگیرها را از مدل ۲۰۰۲ توربوی متعلق به سال ۱۹۷۰ و سیستم فرمان را از مدل Z3 متعلق به سال ۱۹۹۰ به عاریت بگیرید و یک خودروی شگفت‌انگیز داشته باشید!

21 نکته جالب درباره ب‌ام‌و

 

پدال



این مطلب مفید بود ؟
1 از 52 از 53 از 54 از 55 از 5
Loading...

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:




نظر یا پرسش خود را بیان کنید

  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با مطلب و مجله، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
  • در غیر این صورت، «تصویر زندگی» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نام(لازم)

ایمیل(لازم)

در این رابطه بیشتر بخوانید
مطالب قبلی این بخش
  • انواع سنتور , ساز سنتور , عکس سنتور ساز سنتور : تاریخچه و انواع ساز سنتور

    آشنایی با تاریخچه و  انواع ساز سنتور ساز سنتور دارای صوتی شفاف و بلورین بوده و قابلیت تکنوازی و هم‌نوازی را به خوبی دارد. محدوده صدادهی سنتور کمی بیش از ۴ اکتاو است و از …

    • توصیه هایی برای موفقیت در امتحانات

        توصیه‌های مهم امتحانی   امتحان معیار ارزشیابی دانسته‌ها و توانایی‌های شماست و شما می‌‌توانید از آن به عنوان ابزاری برای ارزیابی مهارت های یادگیری خود استفاده کنید. اما شرایط فیزیکی و ذهنی وجود دارد …

      • راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری راهنمای انتخاب رشته کنکور سراسری

        راهنمای انتخاب رشته ، انتخاب آینده انتخاب رشته, بهترین راهنمایی های انتخاب رشته, سهمیه بندی در انتخاب رشته, اطلاعات مورد نیاز موقع انتخاب رشته, روش های انتخاب رشته, نحوه انتخاب رشته تحصیلی, نحوه انتخاب رشته, …

        • تاریخچه پیدایش جشن نوروز تاریخچه پیدایش جشن نوروز

          تاریخچه پیدایش جشن نوروز در ادبیات فارسی جشن نوروز را به نخستین پادشاهان نسبت می دهند   پیدایش جشن نوروز در ادبیات فارسی جشن نوروز را مانند بسیاری از آیین های دیگر، رسم ها، فرهنگ ها …

          • تست میزان تأثیرگذاری (خود اثربخشی)

            من چقدر تاثیرگذار هستم؟   با کمک پرسشنامه زیر درعرض چند دقیقه از میزان اثرگذاری خودآگاه شوید پرسشنامه خود اثربخشی که توسط شیرر و مادوکس تهیه شده، احساسات و واکنش های افراد را در موقعیت …

            • آنچه درمورد تلویزیون LED باید بدانید

              هر آنچه در مورد تلویزیون LED باید بدانید معرفی انواع تلویزیون LED   اگر تصور می کنید تمام تلویزیون های LED یکسان هستند و LED TV ها نوع جدیدی از HDTV ها هستند، در اشتباهید. …

              • علت تکان‌ خوردن زبان مار ها

                علت تکان‌ خوردن زبان مار ها کارکرد تکان‌خوردن زبان مار ها همواره یک معما بوده و هم‌اکنون یک زیست‌شناس تکاملی از این راز پرده برداشته است. طی ۲۰ سال گذشته، «کورت اشونک»، زیست‌شناس تکاملی دانشگاه …