پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

نکاتی در مورد نظافت صحیح خودرو

رازهای نظافت صحیح خودرو

در این مطلب به نکاتی برای مراقبت بهتر و نظافت صحیح خودرو  اشاره شده که طول عمر خودروی شما را بیشتر می کند. برای نظافت حرفه ای خودور به این توصیه ها عمل کنید.

 

باید هر هفته ماشینتان را بشویید

نظافت صحیح خودرو

بزرگ‌ترین اشتباهی که بیشتر افراد دارند این است که در فواصل منظم و کافی خودروی خود را نمی‌شویند. یک برنامه‌ی نظافت هفتگی شما را مطمئن می‌کند که لکه‌های ناشی از پرندگان و شیره‌ی کاج‌ها قبل از آنکه مشکل بزرگ‌تری شوند از بین رفته‌اند. هرچه لکه‌ها بیشتر روی خودروی شما بمانند پاک شدن آن‌ها سخت‌تر خواهد بود.

 

نباید باران را یک کارواش رایگان تصور کنید

نظافت صحیح خودرو

باران برای خودروی شما خوب نیست. قطرات باران اسیدی است، بنابراین هر قطره‌ی آن اگر شسته نشود به رنگ خودرو آسیب می‌رساند. در اولین فرصت پس از هر بارش خودرو را بشویید.

 

با چرخ‌ها مانند جاهای دیگر خودرو برخورد کنید

نظافت صحیح خودرو

شاید به نظر برسد چرخ‌ها نسبت به بخش‌های رنگی خودرو مقاوم‌ترند اما همیشه به یاد داشته باشید لایه‌ای روی چرخ‌ها را می‌پوشاند. با نظافت منظم باید از آن‌ها مراقبت کنید.

 

در زمستان به زیر خودرو توجه ویژه داشته باشید

نظافت صحیح خودرو

نمک کمک می‌کند خودروی شما روی سطوح برفی لیز نخورد. اما باید بدانید نمک به بخش‌های زیرین خودرو آسیب می‌رساند زیرا ماده‌ای خورنده است و به‌مرور باعث زنگ زدن سطح می‌شود. دسترسی به بخش‌های زیرین خودرو دشوار است بنابراین بهتر است پس از رانندگی روی یخ در اولین فرصت ماشینتان را کارواش ببرید.

 

تعویض فیلترهواهای داخلی را فراموش نکنید

نظافت صحیح خودرو

خودروهایی که اخیراً ساخته می‌شوند فیلترهای هوای داخلی دارند که اغلب مردم آن‌ها را فراموش می‌کنند. اگر سالی یک‌بار این فیلترها تعویض نشوند کهنه و فاسد شده و روی آن‌ها کپک ایجاد می‌شود. نتیجه این است که شما در محیطی آلوده تنفس می‌کنید.

 

با لکه‌های داخلی مبارزه کنید

نظافت صحیح خودرو

باید با داخل خودروی خود مانند داخل خانه‌تان برخورد کنید. اگر با لکه‌ای روبرو شدید هر کاری می‌توانید برای پاک کردن آن انجام دهید. هرچه لکه بیشتر بماند پاک کردن آن سخت‌تر خواهد بود.

 

به هر قیمتی مانع ایجاد لکه‌ی ماهی شوید

نظافت صحیح خودرو

دفعه‌ی بعدی که غذاهای دریایی تازه خریداری کردید مطمئن شوید خوب بسته‌بندی‌شده باشند. اگر فرش ماشین لک شود رهایی از بوی بد ماهی خیلی سخت خواهد بود. خصوصاً اگر هوا بیرون گرم باشد این بو شدیدتر خواهد شد زیرا پنجره‌ها اثر گرمایش خورشیدی ایجاد می‌کنند که بو را تشدید خواهد کرد.

 

منبع:ویکی۵۰۴۰

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 4,33 از 5)
Loading...