پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

نکاتی در مورد بارگیری وسایل در عقب خودرو

 عقب خودرو

 نکاتی در مورد قرار دادن وسایل عقب خودرو

 

چه به یک مسافرت خارج از شهر بروید، یا به خانه‌ی جدید نقل‌مکان کنید یا بخواهید که دانشجویتان را به دانشگاهش برسانید، هنگام بارگیری وسایل در عقب خودرو ، می‌بایست از ایمنی رانندگی مطمئن باشید.

 

۱- هر خودرویی ظرفیتی دارد

در مورد شاسی‌بلندهای کوچک، ظرفیت حمل بار برای مدلی مانند فورد اسکیپ ۳۷۵ کیلوگرم و برای مدلی مانند میتسوبیشی اوت‌لندر ۵۲۵ کیلوگرم است. در میان شاسی‌بلند‌های متوسط، نیسان مورانو تنها می‌تواند ۴۰۸ کیلوگرم بار جابجا کند، در حالیکه ظرفیت حمل بار شورولت تراورس به ۶۳۷ کیلوگرم می‌رسد. ظرفیت حمل بار مینی‌ون ها نیز به همین‌ صورت می‌تواند متغیر باشد. ظرفیت حمل بار هر خودرویی در راهنمای آن نوشته شده است.

همه‌ مینی‌ون‌ ها و شاسی‌بلند ها به یک ابعاد طراحی نشده‌اند و اگر یک شاسی‌بلند یا مینی‌ون دارید، دلیل نمی‌شود که عقب آن را تا سقف پُر از وسایل کنید. ماکزیمم حمل بار شامل وزن مسافران و وسایل، حداکثر باری است که یک خودرو برای کنترل آن طراحی شده است و این مقدار در کلاس‌ها و مدل خودروهای مختلف، متفاوت است.

 

۲- قرار دادن وسایل سنگین در جلو

اجسام سنگین را تا جایی که می‌توانید در جلوی بخش بارگیر خودرو و روی کف قرار دهید. در تمام وسایل نقلیه و به‌خصوص شاسی‌بلند‌ها، قراردادن سنگین‌ترین وسایل در مرکز خودرو، اهمیت دارد؛ زیرا این کار باعث می‌شود که نیروهای مخالف هندلینگ خودرو ناشی از وزن بارگیر، کاهش یابند.

همچنین، وزن زیاد در عقب می‌تواند فشار زیادی به فنرهای عقب وارد کند و وزن وارده به چرخ‌های جلو را کاهش دهد و در نتیجه، کنترل فرمان و ترمز را تحت‌تأثیر قرار دهد. به علاوه، استراتژی قرار دادن اشیای سنگین در مرکز خودرو، باعث می‌شود نقطه ثقل خودرو، پایین نگه داشته شود و شانس لغزش کاهش یابد.

 

۳- محکم کردن وسایل لغزان

عقب خودرو

برای آن‌که از به پرواز درآمدن (!) وسایل در هنگام یک توقف ناگهانی جلوگیری کنید، وسایل کوچک را درون جعبه‌هایی بسته‌بندی کنید و جعبه‌های بزرگ را با قلاب‌های بخش بارگیر ببندید.

در هر صورت، مطمئن شوید که در شرایط اضطراری، وسایل بارگیری شده، مسافران را تهدید نمی‌کنند و در یک توقف پیش‌بینی نشده و یا تصادف، مشکل اضافی ایجاد نمی‌کنند.

 

۴- اهمیت ناحیه دید در عقب

مطمئن شوید که آنقدر بارگیر را پر نکرده‌اید که نتوانید بیرون را ببینید. وقتی شیشه عقب کاملاً پوشیده باشد، رانندگی سخت می‌شود و هنگام دور زدن، خطر زیادی را ایجاد می‌کند.

بدون دید عقب، هنگام رفتن به عقب، هیچ اطلاعی از مسیر پیش‌رو نخواهید داشت.

 

۵- لوازم اساس و موردنیاز را دم دست نگاه دارید.

جعبه کمک‌های اولیه، گوشی موبایل و نقشه‌ها از جمله وسایلی هستند که باید به سرعت قابل‌دسترسی باشند.

فراموش نکنیم که برای استفاده از تایر زاپاس باید محتویات بارگیر را خالی کنیم!

 

۶- نگهداری و بررسی فشار باد لاستیک‌ها

قبل از رفتن به سفر، حتماً وضعیت تایرها را بررسی کنید. مطمئن شوید که هیچ برآمدگی در کناره لاستیک‌ها یا خرابی بیش از حد رویه وجود نداشته باشد؛ مواردی مانند میخ فولادی یا بریدگی کناره لاستیک.

باد لاستیک‌ها برای حمل مسافران و بار تنظیم کنید. فشار لازم برای هر خودرویی در راهنمای آن نوشته شده است.

 

پدال

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...