پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

نکاتی برای افزایش طول عمر مبل

نگهداری از مبل , افرایش طول عمر مبل , استفاده صحیح از مبل

 

 

 

 

 

 

روش هایی برای افزایش طول عمر مبل

یکی از مسائلی که در هر خرید مدنظر مشتری است , طول عمر کالایی است که خریداری می کنند. مبلمان از جمله لوازم منزل است که معمولا به سرعت تعویض نمی شود, بنابراین علاوه بر اینکه هنگام خرید باید به کیفیت چوب و پارچه مبل تان توجه کنید, بعد از خرید مبل و چیدمان آن در منزل نیز باید نکاتی را رعایت کنید که طول عمر مبل شما افزایش یافته و استفاده بهینه تری از آن شود.

با رعایت تکنیک های زیر شما به راحتی می توانید طول عمر مبل و لوازم منزلتان را افزایش دهید.

البته این نکته را باید مد نظر داشت که نوع استفاده از مبلمان نیز در طول عمر آن تاثیر بسزایی دارد.بعنوان مثال,مبلمان راحتی که در اتاق نشیمن و جلوی تلویزیون چیدمان شده است,قطعا از مبلمان کلاسیک یا مبل استیلی که به منظور پذیرایی از مهمان چیدمان شده است کاربرد بیشتری دارد. در نتیجه عمر آن زودتر به پایان می رسد.

-اگر عادت دارید عصرها روی یک کاناپه لم دهید و وقت تان را به روزنامه خواندن یا تماشای تلویزیون بگذرانید به یاد داشته باشید که حتما هر چند وقت یکبار جای مبل یا کاناپه تان را با مبل یا صندلی دیگر عوض کنید تا دچار فرسودگی و از شکل افتادگی نشود.

-اگر مبلمان تان نزدیک به پنجره قرار دارد مراقب باشید که نور آفتاب بیش از حد روی آن نتابد.اگر خانه تان آفتاب گیر است حتما روی مبلمان تان را با کمک یک پارچه ضخیم بپوشانید.

-هر هفته گرد و غبار منزلتان را با جارو برقی بگیرید,اجازه ندهید این گرد و غبار بیش از اندازه روی پارچه مبل بماند چون به مرور موجب کدر شدن رنگ پارچه و از بین رفتن جذابیت آن می شود.

-اگر در خانه خود مبل چرمی دارید,حتما هر ۱۰ روز یکبار آن را با کمک یک دستمال نم دار تمیز کنید.پس از تمیز کردن مراقب باشید که مبل را به طور کامل خشک کنید و بخشی از آن مرطوب باقی نماند.

-هرگز مبل یا صندلی را در نزدیکی شومینه قرار ندهید,به ویژه اگر جنس مبل تان چرم است.حرارت به مبلمان چرم آسیب جدی می زند.

-بهتر است هر فصل مبلمان پارچه ای خود را با کمک شامپو فرش بشویید.برای این کار لازم است یک پیمانه شامپو فرش را در آب نیمه گرم مخلوط کرده با کمک یک پارچه توری روی مبلمان بکشید.

-در جابه جایی مبلمان کلاسیک یا مبل استیل خود دقت کنید چون مبل به جایی برخورد نکند که باعث ترک خوردن یا پریدن رنگ مبل نشود.

-استفاده از انواع بخارشوها نیز برای تمیز کردن مبلمان مناسب است.اما باید دقت داشته باشید که استفاده بیش از حد از بخارشوها موجب نفوذ رطوبت به درون پارچه و مبل شده و به مرور موجب از بین رفتن و پوسیدگی مبلمان می شود.

 

سام اکسون

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
(اولین نفر باشید که به این مطلب امتیاز می دهید)
Loading...