پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

موجودات دریایی شگفت انگیز

عکس‌هایی که در ادامه خواهید دید، جزء بسیار ناچیزی از عجایب و شگفتی‌های طبیعت است‌، مخلوقات پیچیده‌ای که فقط یک نکته را تداعی می‌کنند‌: زیبایی پنهان طبیعت

 

۱- شقایق دریایی:

موجودات دریایی اقیانوس اغلب دارای طیف کاملی از رنگ‌های زیبا در قالب طرح‌های پیچیده با درجاتی از شفافیت هستند . این عکس ، یک شقایق دریایی سفید را در آب‌های بریتیش کلمبیا نشان می‌دهد .بیش از هزاران گونه شقایق دریایی در این آب‌ها زندگی می‌کنند.

 

 ۲ – Blue Tang :

این ماهی‌ها که در نزدیکی کف اقیانوس مکزیک زندگی می‌کنند گونه‌ای از surgeonfish ها هستند که در آب‌های کارائیب به وفور یافت می‌شوند و اغلب در اطراف صخره‌های مرجانی تجمع می‌کنند. هنگامی که این ماهی بالغ می‌شود، رنگ آن از زرد روشن به آبی پر رنگ مایل به خاکستری یا بنفش تغییر می‌کند.

 

 ۳-  شقایق و دلقک ماهی :

خانه دلقک ماهی‌ها‌، رشته‌های خطرناک شقایق دریایی است ؛ اما نه تنها به دلقک ماهی آسیبی نمی‌رساند بلکه از او و تخم‌هایش هم محافظت می‌کند. دلقک ماهی ها تقریبا تمام عمر خود را در کنار شقایق دریایی خود سپری می‌کنند و به ندرت از چند یاردی آن‌ها فاصله می‌گیرند.

 

 ۴- میگو آخوندک ( Mantis Shrimp ) :

این عکس نوعی میگو را در آب‌های استرایت لمب اندونزی نشان می‌دهد که می‌تواند طعمه خود را با قدرتی باورنکردنی – نیرویی که یک تکه شیشه را خرد می‌کند – له کند . به چشم‌هایش توجه کنید، چشم‌های تیزبین این جانور، یکی از پیچیده‌ترین ساختارهای طبیعت است.

 

۵ – ماهی رگال :

همان طور که می بینید روی بدن و باله‌های این ماهی نوارهای رنگی جالبی وجود دارد . این ماهی‌ها اغلب تنهایی یا به صورت جفت سفر می‌کنند و از اسفنج‌ها و موجودات ریز دریایی تغذیه می‌کنند.

 

۶ – ژله کلاه گلی (Flower Hat Jelly) :

زیباست، نه ؟ اما باید بدانید که یک نیش کوچک  این ژله می‌تواند بسیار دردناک باشد . این موجود که در آب‌های برزیل، آرژانتین و جنوب ژاپن یافت می‌شود از شاخک‌های حساس خود برای گیر انداختن ماهی‌های کوچک و دیگر غذاها استفاده می‌کند.

 

۷ – ستاره‌های دریایی :

ستاره‌های دریایی گونه‌ای از خارپوستان نزدیک به جوجه تیغی دریایی و سند دلار ها هستند و ۲۰۰۰ گونه از آن‌ها در اقیانوس‌ها زندگی می‌کنند . بدن‌های رنگی اغلب آن‌ها به استتار آن‌ها کمک کرده یا به دشمنان هشدار می‌دهد.

 

۸ – کرم درخت کریسمسی :

این عکس‌، نوعی از کرم‌ها موسوم به درخت کریسمسی را نشان می‌دهد که در کنار صخره‌ی مرجانی پناه گرفته‌اند. صخره‌های مرجانی در آب های زلال و کم عمق گرمسیری یافت می‌شوند.

 

۹ – Lined Chiton:

این جانور  نوعی نرم تن است و همان طور که می‌بینید نقاط و نوارهای سفید و زرد روی بدن این جانور بسیار قابل توجه است . زمینه‌ی صورتی بدن Chiton ، آن را از دید شکارچیان پنهان می‌کند.

 

۱۰- طوطی ماهی :

این ماهی در آب‌های گرمسیری به وفور یافت می‌شود . طوطی ماهی به خاطر تغییر شکل‌، رنگ و حتی جنسیت در طول زندگیش مشهور است .

 

منبع : پیچ گوشتی

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 53, میانگین امتیاز: 4,30 از 5)
Loading...