جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

معرفی شبکه اجتماعی پینترست

پینترست چیست - نحوه کار pinterest

آنچه که لازم است درباره پینترست بدانید!

 

پینترست ( Pinterest ) یکی از آخرین شبکه های اجتماعی ، مبتنی بر عکس است که بسیار مورد توجه قرار گرفته و به یکی از قطب های انتشار عکس در دنیا تبدیل شده است .

شما در پینترست میتوانید به تعداد نامحدود برای خود آلبوم تصاویر ایجاد کرده و آنها را بین دیگران به اشتراک بگذارید . پینترست برای تعداد و عناوین آلبوم ها و نوع عکس ها هیچ محدودیتی قائل نشده است .

پینترست آمیزه‌ای است از مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.
ممکن است تا به حال مطلب زیادی در مورد پینترست به گوشتان نخورده باشد اما بدتر از آن این است که ندانید پینترست واقعا چیست؟ در این مقاله همه آنچه لازم است در مورد این شبکه اجتماعی دوست‌داشتنی و محبوب بدانید، می‌یابید.

پینترست، سایتی است برای اشتراک عکس‌های جالب از دید ما.

کارکرد پینترست از نامش پیداست، پینترست بر وزن «اینترست» یعنی جالب است و قسمت اول اسم یعنی «پین» هم دلالت بر سنجاق کردن و گیره زدن به عکس‌های در خورد توجه است.

پینترست که با یک سرمایه‌گذاری ۲۷ میلیون دلاری تأسیس شده است، بسیار موفق بوده است، در ماه آگوست، پینترست تنها ۱٫۲ میلیون نفر کاربر داشت، در حالی که اکنون این سایت ۴ میلیون کاربر دارد که عدد قابل توجهی است. پینترست در فهرست ۵۰ سایت برتر سال ۲۰۱۱ از دید نشریه تایم هم قرار گرفته است.

 

پینترست چیست؟

پینترست (pinterest.com)خود را یک «پین‌بورد مجازی» می‌داند و این تعریف برخلاف بیشتر توصیف‌هایی که سایت‌ها از خود ارایه می‌دهند، کاملا بجا و مناسب است. این سایت مانند یک بولتن‌بورد دبیرستان، تخته‌ای از تصاویری است که شما می‌توانید از سایت‌های دیگری که از آنها دیدن می‌کنید، سنجاق یا پین کنید.

در واقع می‌توان گفت این سایت آمیزه‌ای است از مجموعه تصاویر و عکس‌های بریده شده از کتاب‌های مختلف، دفتر خاطرات روزانه و چیزهایی که در ته کیفتان قرار دارد و می‌توان گفت مانند روی درب یخچال است که در برخی خانه‌ها مملو از عکس‌های مورد علاقه اعضای آن خانه است.

سنجاق کردن یا پینینگ ساده است. یک بوکمارکلت وجود دارد که می‌توانید با انتخاب آن هر تصویری را در سایتی که در آن هستید، بگیرید. تصویر را انتخاب کنید، رده‌ای را که می‌خواهید تصویر در آن قرار بگیرد، انتخاب کنید و به همین سادگی آن را پین می‌کنید.

چگونه یک دسته تصویر از سایت‌های دیگر در یک شبکه اجتماعی گذاشته می‌شود؟

افراد زیادی در کنار شما وجود دارند که به برداشتن یا پین کردن عکس‌ها می‌پردازند. شما می‌توانید هر بار که به این سایت می‌روید، همانند فیس‌بوک، آنها و پین‌های اخیرشان را از میان مجموعه‌ای از تصاویر دنبال کنید و حتی برای آنها نظرهایی مانند «من این کفش‌ها را خیلی دوست دارم» و «من این کیک را می‌خورم» بگذارید.

اما همه دوست ندارند عکس‌های آنها به اشتراک گذاشته شود از این رو پینترست اخیرا با مشکلاتی در زمینه کپی‌رایت روبرو شده و اکنون دوستانه از کاربرانش می‌خواهد منبع عکسشان را نشان دهند و به سایت‌ها گزینه‌ای برای مسدود کردن کلی عمل پین داده است.

آیا واقعا کاربران در مورد عکس‌ها نظر می‌دهند؟

کاربران واقعا این کار را نمی‌کنند زیرا پینترست یک اتاق پژواک است که در آن افراد به گردش می‌پردازند و هر تصویر درخشانی که توجه آنها را جلب کند، بر روی پین کلیک می‌کنند. ارتباط پینی دو طرفه بسیار کم است اما پین‌کردن مجدد یا برداشتن یافته یک نفر دیگر فراگیر است.

Pinterest

 

چرا باید در پین بوردتان پین کنید؟

شما می‌ توانید پین‌بوردهای جداگانه‌ای را برای مرتب کردن پین‌هایتان ایجاد کنید. به عنوان مثال من پین‌بوردی با عنوان مطالب مربوط به آی‌تی ایجاد کرده‌ام که در آن تصاویر مربوط به دنیای جذاب آی‌تی وجود دارد.

 

طراحی زیبا

شیرین‌ترین حُسن پینترست، طراحی آن است. اگر شما یکنواختی موضوعی را نادیده بگیرید، وب‌سایت بی‌نهایت زیبایی می‌یابید که در آن به گشت‌وگذار بپردازید. هر تصویر پین‌شده‌ای به گونه‌ای قرار گرفته که همانند بازی تتریس، همه چیز با یکدیگر متناسب باشند. حداقل رنگی است و ظاهر جذابی دارد.

و اما در مورد مقررات..

برخلاف سایر فضاهای اینترنتی، پینترست محیط شادی دارد و در آن از کاربران خواسته شده بااحترام متقابل، عدم به کارگیری الفاظ زشت و نژادپرستانه، با هم خوب باشند.

 

با پینترست چه کاری می‌توانید انجام دهید؟ یا اصلا پینترست چقدر مفید است؟

گردش در پینترست همانند حرکت در میان فهرستی از تمام مواردی است که ممکن است به آنها نیاز داشته باشید و آنها را نداشته باشید. چهره زیبایی که دوست دارید مال شما باشید، لباسی که آرزو می‌کنید به تن داشتید یا موتورسیکلتی که آرزو دارید می‌توانستید بخرید در یک کلام روح پینترست دوست داشتن است و پر از رویاها است. در این وب‌سایت پین‌بوردهای متعدد، انبوهی از جزییات زیبا را فراهم می‌کنند که در هر جایی یکی نمی‌شوند.

پینترست چیست - نحوه کار

 

چگونه میشود از Pinterest ترافیک جذب کرد ؟

اگر برای اهداف تبلیغاتی و یا جذب بیننده برای سایتتان در پینترست فعالیت میکنید در نظر داشته باشید که رعایت نکردن برخی از موارد میتواند پروژه شما را با شکست مواجه کرده و یا حتی ضد تبلیغ برای مجموعه شما باشد. برای نتیجه گیری بهتر در Pinterest بد نیست نکات زیر را در نظر بگیرید :

۱ – حتما” در روز زمان مشخصی را به اینکار اختصاص داده و ساعتی را صرف بهبود و به اشتراک گذاری در سایت اختصاص دهید . به موضوع حرفه ای نگاه کرده و از سر تفریح کار نکنید .

۲ – فقط از تصاویر با کیفیت بالا استفاده کنید . به هیچ عنوان تصاویر بی کیفیت و سایز خیلی کوچک را در آلبوم های خود به کار نبرید . تصاویر میتواند کم باشد ولی بهترین باشد

۳ – آلبوم های خود را به مرور تکمیل کنید و هواداران صفحه خود را عادت دهید که شما را دنبال کنند . به یکباره ۵۰ تا تصویر در یک آلبوم قرار ندهید . هر روز آلبوم های متعدد خود را با دو یا یه تصویر با کیفیت و در خور توجه به روز کنید .

۴ – حتما دکمه Pinterest یا همان پین را در سایت خود داشته باشید تا بازدید کنندگان بتوانند تصاویر سایت شما را به اشتراک بگذارند . این کار به رشد سایت شما کمک شایان توجه ای میکند و بازدید کنندگان سایتتان را افزایش میدهد .

۵ – جذب مشترک و نگهداشتن آنها ، بسیار سخت است . باید تلاش کنید به شکل مستمر از تصاویر و موضوعات بسیار جالب استفاده کنید تا به مرور دیگران را راغب به دنبال کردن تصاویر خود کنید

۶ – برای تصاویرتان ، توضیح و تیتر جالب ، گویا و کوتاه انتخاب کنید . تلاش کنید بییندگان پروفایلتان با خواندن متن شما به بازکردن تصویر و به اشتراک گذاری آن ( repin ) ترغیب شوند .

۷ – آلبوم ها و برد های خود را هوشمندانه طبقه بندی کرده و نام گذاری کنید . از هشتگ نویسی برای جستجوی بهتر استفاده کنید ولی به هیچ عنوان زیاده روی نکرده و با فکر اینکار را انجام دهید .

۸ – مثل هر شبکه اجتماعی دیگر ، تلاش کنید با دیگران تعامل داشته باشید . تصاویر زیبایشان را به اشتراک و بازپخش کنید و برایشان کامنت بگذارید . تلاش کنید با ایجاد ارتباط با دیگران به دوستان و مشترکین خود بیافزایید .

 

فارنت/یک پزشک/farshidramezani.com

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 10, میانگین امتیاز: 4,10 از 5)
Loading...