شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

معجون بابونه : ضد استرس و آرامش‌بخش

معجون بابونه

این معجون به روح و جسمتان آرامش می بخشد

تنها کافی است ۱۰ دقیقه از وقت خود را صرف درست کردن معجون بابونه کنید. این گیاه قادر است به روح و جسم آرامش ببخشد.

 

ترافیک‌های سنگین، آلودگی هوا، دغدغه‌های محیط کاری و. . . همه دست به دست هم می‌دهند تا آرامش را از شما بگیرند اما شما باید از همین امروز سعی کنید با انجام برخی از کارها این استرس را از خود دور نگه دارید. یک راه‌حل ساده‌تر به شما پیشنهاد می‌کنیم با اسموتی‌ها رفیق شوید. تنها کافی است ۱۰ دقیقه از وقت خود را صرف درست کردن معجون بابونه کنید. این گیاه قادر است به روح و جسم آرامش ببخشد.

 

مواد لازم برای تهیه یک لیوان اسموتی ضد استرس و آرامش‌بخش برای یک نفر:

چای بابونه سرد: یک فنجان
شیرنارگیل: یک فنجان
عسل: یک قاشق چای‌خوری
جوز هندی: یک قاشق چای‌خوری
موز: یک عدد

 

معجون بابونه، به روح و جسمتان آرامش می بخشد

۱- برای تهیه چای بابونه می‌توانید از سوپر مارکت‌ها یک قوطی چای سرد (با هر برندی، ایرانی یا خارجی) خریداری کنید، سپس چهار برگ بابونه به آن اضافه کنید اما اگر وقت کافی داشته باشید بهتر است چای سرد بابونه را به صورت خانگی تهیه کنید. اما چطور؟ شما می‌توانید مانند چای سیاه، بابونه را ۸ تا ۱۰ دقیقه دم کنید و در آب جوش بریزید سپس بگذارید کمی سرد شود. حال می‌توانید تکه‌های یخ را به آن اضافه کنید یا برای مدت کوتاهی چای بابونه را در فریزر قرار دهید. اگر قرار نبود این چای را به معجون‏تان اضافه کنید می‌توانید با مقداری شکر آن را شیرین کنید اما چون در معجون از عسل برای شیرین کردن استفاده می‏شود، بهتر است شکر را حذف کنید.

۲-  این روزها بسیاری از شرکت‌ها شیر با طعم‌های مختلف به بازار عرضه کرده‌اند که یکی از آنها شیرنارگیل است. شیرنارگیل را مانند چای سرد می‌توانید در خانه تهیه کنید. کافی است یک لیوان شیر را با نارگیل خرد شده یا پودر نارگیل مخلوط کنید همچنین اگر می‌خواهید شیرنارگیل‌تان غلیظ‌تر باشد، بهتر است مقداری نارگیل (پودر یا به صورت تکه‌های میوه) بیشتری به شیرتان اضافه کنید.

 

درمان هر درد

اگر براثر استرس دچار زخم معده شده‌اید می‌توانید از این پس بابونه را وارد برنامه غذایی‌تان کنید. بابونه هزاران خاصیت دارد و می‌توان گفت «بر هر دردی درمان است» اما مهم‌ترین خاصیت ‌آن آرامش بخشی و خواب‌آوری‌اش است که مثل یک مسکن ضددرد عمل می‌کند، درحالی‌که فاقد عوارض شایع قرص‌هاست. به‌طور کل این گیاه علاوه بر مغز، برای قلب، گوارش و پوست هم مفید است.

 

ضداسترس و آرامش‌بخش

«تریپتوفان» نوعی پروتئین است. اما می‌دانید این پروتئین اگر در بدن به «سروتونین» تبدیل شود، چه اتفاقی می‌افتد؟ سروتونین نیز به نوبه خود باعث آرامش و احساس خوشی در بیشتر انسان‌ها می‌شود، اما این پروتئین را باید در کجا یافت؟ و قیمتش چند است؟ شاید عجیب باشد اما در میوه‌فروشی‌ها می‌توانید آن را پیدا کنید.

شما با مصرف موز می‌توانید این احساس خوشایند را به دست بیاورید، همچنین پتاسیم یک ماده معدنی ضروری برای بدن است که به طبیعی کردن ضربان قلب، اکسیژن‌رسانی به مغز و تنظیم تعادل سطح مایعات بدن کمک می‌کند. هنگامی که با استرس مواجه می‌شویم، سوخت و ساز بدن‌مان افزایش می‌یابد، درنتیجه سطح پتاسیم بدن‌مان کاهش پیدا می‌کند. موز با مقدار زیاد پتاسیمی که دارد، می‌تواند این تعادل را دوباره برقرار کند.

 

دردها را تسکین می‌دهد

برای تهیه این معجون می‌توانید حتی از عسل بابونه هم استفاده کنید. این عسل آنقدر مزایا دارد که اگر قرار باشد تک‌تک آنها را نام ببریم، باید چند صفحه‌ای به آنها اختصاص داده شود. اما به چند مورد از خواص شگفت‌انگیز عسل بابونه اشاره خواهیم کرد: این گیاه دارویی قادر است سردرد به‌خصوص سردردهای میگرنی را تسکین دهد، همچنین مسکن خوبی برای دردهای دوران قاعدگی است و علاوه بر این، عسل بابونه آرام‌بخش و برطرف‌کننده دردهای استخوانی است.

 

مجله سیب سبز

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 1, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...