پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

فواید حل کردن جدول برای سلامتی

فواید حل کردن جدول برای سلامتی

چرا حل کردن جدول برای سلامت روحی مفید است؟

 

حل کردن جدول کلمات متقاطع یکی از بهترین روش های تقویت حافظه است و بسیاری از پزشکان و محققان از آن به عنوان ورزش مغز یاد می کنند.

جدول ها در اندازه ها و نوع های مختلفی وجود دارند اما بهترین آن ها را هر روز می توانید در روزنامه های مختلف پیدا کنید.

حل کردن جدول به تنهایی برای شما فواید زیادی دارد. انجام این کار به شکل گروهی مزایای بیشتری برای شما خواهد داشت. در اینجا دلایلی آورده شده است که نشان می‌دهد جداول برای سلامت روحی شما مفیدند.

 

فواید حل کردن جدول برای سلامتی

 

آرامش بافتن 

بسیاری از محققان به این نتیجه رسیده اند که حل کردن جدول جدول می تواند به افراد ارامش خاصی بدهد. کسانی که جدول حل می کنند در ابتدا مقداری هیجان زده خواهند بود اما با تمام شدن جدول حس آرامش خاصی را تجربه خواهند کرد که می تواند حتی باعث انرژیِ گرفتن آن ها نیز باشد.

با رها شدن ذهن شما از دنیای اطراف و تمرکز بر روی جدول شما به راحتی می توانید به یک حالت ارامش خاصی برسید که کمتر با آن رو برو می شوید.

 

پیدا کردن حس رضایت

یکی از مهمترین فوایدی که می توان در دل حل جدول های کلمات دید پیدا کرد حس رضایت است. بسیاری از افرادی که عاشق حل کردن جدول هستند اعتقاد دارند بعد از تمام شدن جدول یک حس تکامل و یا رضایت خواهند داشت که در باقی فعالیت ها نشانی از آن ها نیست. همچنین آن ها این حس تکامل را با به پایان رساندن کارهای سخت و دشوار مقایسه می کنند.

*یکی از فوایدی که می توان در مورد جدول به آن اشاره کرد این است که این معما باعث می شود تا حداقل دقایقی شما با خودتان خلوت کنید و در تنهایی به تفکر بپردازید. در حین حل کردن جدول نیز می توانید به کارهای روزمره و در کل به خودتان فکر کنید.

 

مانع آلزایمر می‌شوند

فواید حل کردن جدول برای سلامتی
 

این یکی از مهم‌ترین دلایل توصیه‌ی حل کردن جدول است. حل روزانه‌ی جدول راه مهمی برای فعال نگه‌داشتن مغز و تیزهوشی است، خصوصاً زمانی که سن بالاتر می‌رود. محققان دریافته اند افرادی که به طور مرتب جدول حل می کنند تا ۵ برابر کمتر در معرض ابتلا به کمبود حافظه و یا آلزایمر هستند چرا که جدول می تواند ورزشی بسیار عالی باری مغز باشد.

 

حل گروهی جدول محرکی برای پیوند میان شماست

این گروه می‌تواند متشکل از همکاران، دوستان، خانواده و یا هر فرد دیگری باشد. کار کردن در گروه سرعت فکر کردن و صحبت کردن شما را بهبود می‌بخشد. حل کردن گروهی جدول می‌تواند روابط اجتماعی شما را قوی کند.

 

لغات جدیدی یاد می‌گیرید

این راهی عالی برای افزایش دامنه‌ی لغات شماست. با جدول شما مرتباً لغات جدیدی یاد می‌گیرید. اگر معنی کلمه‌ای را نمی‌دانید می‌توانید معنی آن را در فرهنگ لغات یافته و به مجموعه لغات خود اضافه کنید.

 

شما را شدیداً مشغول می‌کند

زمانی که جدول حل می‌کنید غرق در مشکلی می‌شوید که حالا پیش روی شماست. این یعنی تمرکزتان روی مشکلات زندگی کمتر می‌شود. حل جدول راهی عالی برای آرامش و فراموش کردن نگرانی‌ها حتی برای زمانی کوتاه است.

 

فواید حل کردن جدول برای سلامتی

 

به برخورد با مشکلات زندگی کمک می‌کند

همیشه حل کردن جدول‌ها ساده نیستند، مگر اینکه ساده‌ترین سطح آن را داشته باشید. شما باید برای حل این معما از مغز خود کمک زیادی بگیرید. استفاده از مغز باعث می‌شود بتوانید با مشکلات زندگی خود بهتر ارتباط برقرار کرده و به شما در حل مشکلات کمک می‌کند. اگر بتوانید الگوی جدول را خوب درک کنید می‌توانید به‌سادگی الگوی زندگی خود را نیز به‌سادگی درک کنید.

 

راهی شاد برای غلبه بر خستگی است

اگر تنها، افسرده، نگران یا کسل هستید تنها روزنامه را باز کنید و برای خود یک جدول حل کنید. این کار به شما کمک می‌کند آرامش یافته، ذهنتان را درگیر کرده و شاد شوید. اگر علاقه‌ی زیادی به حل کردن جدول ندارید کافی است تنها یک‌بار آن را امتحان کنید و می‌بینید در کمترین زمان سخت درگیر حل جدولتان شده‌اید.

 

فواید حل کردن جدول برای سلامتی

 

به طور کلی حل کردن جدول می تواند یک زندگی سالم را به شما هدیه بدهد چرا که در آن مدت شما می توانید از مواد مخربی مانند سیگار نیز ذهنتان را منحرف کنید و همچنین در حال تقویت مزتان هستید و در کنار آن وقتی را برای بهبود زندگیتان و برای تفکر به خودتان گذاشته اید.

 

منبع : ویکی ۵۰۴۰

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 11, میانگین امتیاز: 4,27 از 5)
Loading...