پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

عوارض قرص ال دی یا Contraceptive LD

 

عوارض قرص ال دی یا Contraceptive LD

عوارض قرص ال دی یا Contraceptive LD اورژانسی, جلوگیری از بارداری, خرید قرص ال دی

 

اورژانسی, جلوگیری از بارداری, خرید قرص ال دی, طریقه استفاده از قرص ال دی, عوارض قرص LD, عوارض قرص ال دی,قرص LD, قرص ال دی, قرص ال دی چیست, قرص ال دی یا Contraceptive LD, قرص ضد بارداری, قرص ضد حاملگی, مصرف قرص LD,مصرف قرص ال دی, کاربرد قرص ال دی
قرص ال دی یا Contraceptive LD یکی از انواع قرص‌های ضدبارداری است که مصرف‌های دیگر نیز دارد.
این دارو در زنان جوان زیر ۲۰ سال و یا کسانی که می‌خواهند پیش از نخستین بارداری، مدتی طولانی دارو مصرف کنند، و زنان مسن و چاق بیشتر از قرص اچ دی توصیه می‌شود.
چنانچه داروهای تسریع کننده متابولیسم اثر دارو مصرف می‌شوند، باید در طول دوره درمان با آن داروها (یا حداقل یک هفته پس از پایان دوره درمان) یک روش دیگر پیشگیری از بارداری نیز به کار رود. در غیر این صورت مصرف اچ دی توصیه می‌شود..

 

دستور مصرف برای پیشگیری از بارداری
> مصرف هرگونه دارو باید تحت نظر پزشک یا ماما باشد.
> قرص‌های اچ دی به صورت خوردن روزی یک قرص در ساعت ثابت است که از روز اول دوره ماهانه آغاز شده و تا ۲۱ روز مصرف می‌شود. پس از یک‌هفته استراحت (وقفه)، دوباره بسته جدیدی از قرص‌ها مصرف می‌شود.
> قرص‌ها باید هر روز، در ساعت ثابتی مصرف شوند. در صورتی که یک نوبت قرص فراموش شود، باید به محض به‌خاطرآوردن مصرف شود، در غیر این صورت در نوبت بعدی ۲ قرص مصرف گردد. درصورتی که مصرف قرص‌ها در ۲ روز متوالی فراموش شود، باید در ۲ روز بعدی، هر روز ۲ قرص خورده شود و از روز سوم، طبق روال عادی مصرف شود. در صورتی که مصرف قرص‌ها بیش از ۳ روزمتوالی فراموش شود، باید تا انتهای دوره سیکل از سایر روش‌های جلوگیری از بارداری استفاده کرد.
> در استفراغ یا اسهال شدید جذب گوارشی دارو کم می‌شود و بهتر است در مدت بیماری از یک روش دیگر پیشگیری از بارداری نیز استفاده شود.

 

عوارض جانبی

هنگام عمل جراحی، امکان ترومبوآمبولیسم پس از جراحی وجود دارد و بهتر است مصرف دارو چند هفته پیش از جراحی قطع شود.دیگر عوارض آن عبارتند از: بالا بردن احتمال ترومبوآمبولیسم وریدی، افزایش بیماری‌های صفراوی و تشکیل سنگ کیسه‌صفرا، تهوع، استفراغ، سردرد ملایم یا سردردهای میگرنی شدید، خون‌ریزی‌های نامنظم در دوره قاعدگی، افزایش وزن، آکنه و پرمویی .

 

موارد منع مصرف 

این دارو در صورت وجود یا سابقه بیماری‌های ترومبوآمبولیک، بیماری‌های عروقی مغز، سکته قلبی، بیماری شریان کرونر، بالابودن مادرزادی چربی‌های خون، سرطان پستان شناخته شده یا قابل پیش‌بینی، سرطان دستگاه تناسلی زنانه و یا سایر سرطان‌های وابسته به هورمون، خونریزی مهبلی تشخیص داده نشده یاغیرعادی، تومورهای کبدی و نارسایی عملکرد کبد نباید مصرف شود.

 

تداخل‌های دارویی

برخی از ترکیبات ضدباکتری مثل ریفامپین و آنتی‌بیوتیک‌های وسیع الطیف مانند آمپی‌سیلین و تتراسیکلین‌ها، ترکیبات ضد صرع مانند کاربامازپین، فنوباربیتال، فنی‌توئین وپیریمیدون، و ترکیبات ضد قارچ مانند گریزئوفولوین موجب افزایش متابولیسم قرص‌های خوراکی ضدبارداری می‌گردند و اثربخشی ال دی را کم می‌کنند.

ال دی با اثر ضدانعقاد داروهای ضدانعقاد خون خوراکی مثل وارفارین، مقابله‌می‌کند. همچنین غلظت پلاسمایی سیکلوسپورین در تجویز همزمان با این دارو، افزایش می‌یابد.

 

 

منبع:نیک طب

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 2,25 از 5)
Loading...