شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
×

طرز تهیه کرم کارامل

طرز تهیه کرم کارامل

طرز تهیه کرم کارامل

 
مواد اولیه :
شیر نیم لیتر
شکر ۱۵۰ گرم
تخم مرغ ۵ عدد
وانیل نصف قاشق چایخوری
شکر ۷۰ گرم
آب ۲ قاشق سوپخوری
آب جوش نصف لیوان

 
طرز تهیه شربت:
ابتدا بهتره شربت کارامل رو درست کنید به اینصورت که هفتاد گرم شکر رو با دو قاشق آب مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار بدید تا به رنگ طلایی دربیاد مواظب باشید زیاد طلایی نشه چون طعم سوختگی میگیره موقع تهیه شربت باید حواستون جمع باشه چون مهمترین بخش کار هست و خیلی زود هم میسوزه وقتی شکر طلایی شد نصف لیوان آب جوش رو اضافه کنید و بگذارید کاملا بجوشه و غلیظ بشه بازهم تکرار میکنم مراقب باشید زیاد طلایی نشه چون میسوزه حالا شربت رو داخل قالب بریزید و دیواره ی قالب رو هم به شربت آغشته کنید. میتونید از یک قالب بزرگ به اندازه ی تمام مواد یا چندقالب کوچک که بهتره سرامیکی و مخصوص کارامل باشه استفاده کنید.

 
طرز تهیه کرم:
شیر رو با ۱۵۰ گرم شکر مخلوط کنید و روی حرارت قرار بدید تا به جوش بیاد. از روی حرارت بردارید تا خنک بشه تخم مرغها و وانیل رو به خوبی بزنید و به شیراضافه کنید. خوب هم بزنید تا کامل مخلوط بشه. مایع رو به آرامی درقالب بریزید نباید با شربت مخلوط بشه.
قالب رو در یک ظرف بزرگتر قرار بدید و آب بریزید تا جاییکه به نیمه ی بدنه ی قالبتون برسه و در فر با حرارت ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت یک ساعت و نیم بپزید. با چنگال چک کنید اگه کارامل به چنگال نچسبید یعنی آماده ست.

طرز تهیه کرم کارامل 

 

sooran.com

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 33, میانگین امتیاز: 4,15 از 5)
Loading...