پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه مافین باقلوایی

طرز تهیه مافین باقلوایی

طرز تهیه مافین باقلوایی

 

مواد اولیه برای تهیه مافین باقلوایی:
آردسلف ریزینگ ۲ پیمانه
دارچین ۱ قاشق چایخوری
گردوی خرد شده ۱/۲ پیمانه + ۱ قاشق غذاخوری اضافه تر
پسته خرد شده ۱/۲ پیمانه + ۱ قاشق غذاخوری اضافه تر
شکر قهوه ای ۱/۳ پیمانه ( و یا شکر سفید نرم شیرینی پزی )
پوست لیموترش رنده شده۱ قاشق چایخوری
شیر کم چرب ۳/۴ فنجان
کره ذوب شده ۹۰ گرم
تخم مرغ ۱ عدد
عسل ۲ قاشق غذاخوری
گلاب ۱ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری
 
مواد لازم برای شربت رویه:
آب ۱/۳ پیمانه
عسل ۱/۴ پیمانه
آب لیمو ۲ قاشق غذاخوری
شکر ۲ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده ۱ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه:
جهت تهیه مافین باقلوایی ابتدا آرد و دارچین را با هم در کاسه ی بزرگی الک کنید. گردو و پسته ی خرد شده را افزوده و مخلوط کنید. شکر و پوست لیمو را هم بیفزایید. مواد را هم بزنید. این کاسه مواد خشک شما را شامل می شود چنانچه در تصویر زیر مشاهده می کنید.


مافین باقلوایی 

۲- در کاسه ی کوچکتر دیگری، شیر، کره ذوب شده، تخم مرغ، عسل، گلاب و زعفران را با چنگال یا ویسک هم بزنید . این کاسه مواد تر را در بر دارد، مطابق آنچه در تصویر آمده است.

مافین باقلوایی 

اکنون مواد تر حاصل از مرحله ی ۲ را به مخلوط مواد خشک (شامل آرد) اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا فقط مخلوط شوند. بیش از حد مواد را هم نزنید. در حدی که مواد خشکی باقی نماند و همه ی مواد مخلوط شوند
(فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کنید. قالب های ۱۲ تایی مافین را با کاغذ مخصوص روغنی بپوشانید.)
با استفاده از قاشق، از مایه ی آماده شده داخل کاغذهای مخصوص ریخته تا ۲/۳ حجم آن ها پر شود (زیرا مافین ها هنگام پخت پف می کنند). سپس با مخلوطی از اضافه ی خشکبار روی مافین ها را بپوشانید. مطابق تصویر زیر. (چنانچه از مواد اضافه آمد، در یخچال قرار دهید و پس از آماده شدن مافین های مرحله ی اول، مجددا” در قالب ریخته و در فر بگذارید).

مافین باقلوایی 
قالب مافین را به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه در فر قرار دهید یا تا زمانی که با چنگال یا خلال دندان در وسط مافین ها فرو کرده و امتحان کردید و پخته بود. دقت کنید تا قبل از گذشت ۳/۴ از زمان پخت، در فر را باز نکنید زیرا پف مافین ها می خوابد. در این فرصت شربت رویه را آماده کنید…..
برای تهیه شربت رویه:
تمام مواد شربت را در شیرجوش یا قابلمه ی کوچکی مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرر دهید. مواد را هم بزنید تا شکر حل شود. سپس حرارت را بالا برده تا مواد بجوشد. وقتی مخلوط شروع به جوشیدن کرد، حرارت را کم کرده و به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه مرتب هم بزنید. شربت شما باید کمی غلیظ شود. البته دقت کنید که پس از سرد شدن نیز غلیظ تر می شود. شربت را از روی حرارت بردارید و اجازه دهید به آرامی خنک شود.
مافین های پخته شده را از فر خارج کنید. شربت را روی مافین های داغ بریزید. اجازه دهید مافین ها در قالب به مدت ۵ دقیقه خنک شوند. سپس روی پنجره توری قرار دهید تا خنک شوند. در ظرف مورد نظر قرار داده و در کنار افراد خانواده و دوستان میل نمایید. پیشنهاد می کنم این مافین ها رو گرم میل نمایید. بسیار خوش عطر و طعم می باشند.

مافین باقلوایی 

طرز تهیه مافین باقلوایی 
 

www.sooran.com

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...