پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه شیرینی قلبی برای روز عشق

این بیسکویتها با سه طعم متفاوت وانیلی؛ کاکائویی و طعم گلاب و یه گزینه مناسب برای هدیه دادن به کسانی که دوست شان دارید، هستند. برای یادگیری روش تهیه شیرینی قلبی با ما همراه شوید: برای تهیه این بیسکوئیت به دو عدد قالب قلبی شکل در سایزهای ۷ و ۳ سانتیمتری نیاز داریم.

مواد لازم برای تهیه شیرینی قلبی ولنتاین

کره۱۲۵ گرم
خاکه قند ۸۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
آرد۳۰۰ گرم حدود ۲ پیمانه
وانیلنصف قاشق چایخوری
گلابنصف قاشق چایخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
رنگ قرمزبه مقدار مورد نیاز
آماده سازی:
زمان پخت:
مجموع زمان پخت:

طرز تهیه شیرینی قلبی شکل ویژه ولنتاین و روز عشق

کره نرم را به همراه خاکه قند با کمک هم‌زن بزنید تا مخلوط پوک و کمرنگی شود و بعد تخم مرغ را اضافه کنید و مخلوط درست شده را سه قسمت کنید و در سه کاسه جداگانه بریزید.
به یکی از کاسه ها وانیل بزنید و به یکی رنگ قرمز و گلاب و خوب مخلوط کنید و آخری را ساده نگهدارید که بعدا به آن آرد به همراه کاکائو بزنید.
آرد را سه قسمت کرده و در سه ظرف جدا بریزید و برای آرد کاکائویی دو قاشق غذاخوری از آرد بردارید و به جای آن پودر کاکائو بزنید و الک کنید.
آردها را جداگانه به مایه های وانیل و گلاب اضافه کنید و به آخری هم آرد کاکائویی بزنید تا سه خمیر با سه رنگ متفاوت داشته باشید صورتی ، سفید و کاکائویی .

می توانید داخل کاسه همزن و با سر پدال اینکار را انجام بدهید و هربار کاسه را بشویید و مجددا با خمیر بعدی کار کنید یا اگر Flat-bladed دارید وسیله مخصوص مخلوط کردن خمیر تارت و پای؛ با آن مواد را مخلوط کنید.
مقدار آرد بسته به فصل سال و مقدار رطوبت ممکن است کم و زیاد شود پس یک باره همه آرد را نریزید که خمیر خشک شود.
این خمیر نیاز به استراحت ندارد و می توانید بین دو کاغذ روغنی یا کاغذ و سلفون آن را باز کنید و قالب بزنید.
فر را با دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد یا ۳۵۰ درجه فارنهایت روشن کنید.
سینی فر را کاغذ مخصوص بکشید.
خمیر را باز کنید و با قالب بزرگ قالب بزنید و به سینی فر منتقل کنید و داخل سینی با قالب کوچکتر قالب بزنید و با یک چاقو لبه گرد یا اسپچولا قلب کوچک را در بیاورید و جایگزین قلب کوچک بیسکویت رنگ دیگه بگذارید. اگر قلب کوچک را نتوانستید سالم در بیاورید ؛ جداگانه قالب بزنید. بیسکویت‌ ها را به مدت ۱۲-۱۵ دقیقه بپزید و بعد از دقیقه ۸ جهت سینی را داخل فر عوض کنید و سینی را بچرخانید.

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 11, میانگین امتیاز: 4,64 از 5)
Loading...