پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه خورش پرتقال

 

طرز تهیه خورش پرتقال ,خورش پرتقال ,طرز پخت خورش پرتقال, روش تهیه خورش پرتقال, روش پخت خورش پرتقال ,دستور تهیه خورش پرتقال  ,دستور پخت خورش پرتقال, پرتقال, آب پرتقال, ارد, مرغ ,خلال پسته, پیاز  

آماده سازی: ۱ ساعت
مدت انتظار: ۳۰ دقیقه
مجموعاً: ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه

 

مواد اولیه برای ۳ نفر:

فلفل به میزان لازم

مرغ  ۲۰۰ گرم (خام و خلال شده)

خلال پسته ۵۰ گرم

آب پرتقال ۳ پیمانه

پرتقال ۲عدد (بزرگ)

شکر ۲ قاشق غذا خوری

آرد ۲ قاشق غذا خوری

پیاز  ۲ عدد متوسط

نمک به میزان لازم

خورش پرتقال با آنکه شاید جدید به نظر برسد اما از خورش های اشنا در مناطق شمالی کشور است .این خورش طعم جدید و خوشایندی دارد و مطمئنا ارزش یک بار امتحان کردن را خواهد داشت.

طرز تهیه:

جهت تهیه خورش پرتقال ابتدا پرتقال را با کارد تیزی پوست بگیرید تا پوسته داخلی آن هم جدا شود سپس آن را قطعه قطعه کرده و کنار بگذارید.
در ظرفی مناسب پیاز ها را خرد کرده و در روغن نیمه سرخ کنید.آنگاه مرغ های خلال شده را به مواد اضافه کرده و تفت دهید.شعله را بسیار ملایم کرده و اجازه دهید مواد کمی سرخ شود.
در ظرفی جداگانه آب پرتقال را با شکر مخلوط کنید .وقتی شکر با اب پرتقال حل شد آرد را اضافه کنید و کاملا مخلوط کنید تا آرد گلوله گلوله نشود.حالا درب ظرف مرغ را برداشته زردچوبه و کمی نمک اضافه کنید(اضافه کردن زعفران اب کرده هم خالی از لطف نیست!!!).
مواد را کمی تفت دهید و سپس تکه های پرتقال را اضافه کنید.آنگاه مخلوط اب پرتقال را به مواد اضافه کنید و مرتب هم بزنید تا خورش کمی غلیظ شود.زمانی که خورش غلظت لازم را پیدا کرد در ظرف مورد نظر ریخته و با خلال پسته آن را تزیین کنید.

توجه:

مدت پخت این خورش باید کوتاه باشد تا پرتقال شکل خود را حفظ کند پس مدت نیاز را به مرغ جهت مغز پخت شدن بدهید و سپس بقیه مواد را به آن اضافه کنید.
مزه پرتقال با توجه به ذائقه شما میتواند ترش یا شیرین باشد البته با توجه به اضافه کردن شکر بهتر است پرتقال کمی ترش باشد تا مزه خورش متمایل به ملس شود.
نوش جان

فود سوران

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 6, میانگین امتیاز: 3,83 از 5)
Loading...