دوشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۳
×

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد و خواص شگفت انگیز آن

اگر در خانواده خود نوزاد داشته باشید، به‌ خوبی می‌ دانید که پزشکان تغذیه، پزشکان اطفال و حتی بهورزان مراکز بهداشت در چکاب‌های دوره‌ای تاکید می‌کنند که غذا دادن به نوزاد را از شش ماهگی با حریره بادام و لعاب برنج آغاز کنید. با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا از جادوی این غذای خوش عطر و بو، بیشتر بدانید.

حریره بادام برای نوزاد

طرز تهیه حریره بادام برای نوزاد :

مغز بادام را با آب داغ خیس کرده ، پوست بکنید و همراه آب، در مخلوط کن مخلوط کنید، سپس در طرف کوچکی ریخته و بعد آرد را اضافه کرده و روی اجاق با حرارت ملایم قرار دهید و مرتب هم بزنید تا بجوشد. در این حال حریره را از روی اجاق برداشته و عصاره کشمش را به آن افزوده و صبر کنید تا خنک شود. سپس کودک خود تغذیه کنید.

خواص حریره بادام برای نوزادان:

خواص حریره بادام؛ برای نوزادان به حدی است که همان‌طور که پیشتر نیز گفته شد، پزشکان تاکید دارند که نخستین غذای جامدی که کام نوزاد با آن باز می‌شود، حریره بادام باشد. تحقیقات نشان داده است که بدن نوزادان و حتی بزرگسالان، آمادگی بیشتری برای جذب مواد معدنی و ویتامین‌های بادام فرآوری شده دارد. بنابراین حریره بادام، یک انتخاب آگاهانه برای تغذیه نوزاد است.

نقش خاصیت حریره بادام در سلامت قلب نوزاد:

این غذا در سلامت قلب نوزاد شما نقش مهمی ایفا می‌کند و عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد. در نتیجه گردش خون در بدن بهتر اتفاق می‌افتد و سیستم‌های بدنی، عملکرد درستی خواهند داشت.

نقش حریره بادام در رشد استاندارد نوزاد:

علاوه بر چربی مفید برای قلب، از دیگر فواید حریره بادام، کمک به جریان رشد نوزاد است. مراکز بهداشت در یک سامانه جامع کشوری و بر طبق یک الگوی رشد استاندارد، مراحل تکامل نوزادان را ثبت و جمع‌آوری می‌کنند. بر این اساس، هر نوزاد باید در ماه‌های مختلف حیات خود به درجه استانداری از رشد قدی و وزنی رسیده باشد.

بنابراین یکی از بهترین خواص حریره بادام برای نوزادان، مواد معدنی و ویتامین‌هایی می باشد که به رشد نرمال آن‌ها می‌ انجامد.

نقش حریره بادام در استحکام استخوان‌های نوزاد:

مکمل‌های خوراکی که معمولا از ۳ ماهگی به نوزادان تجویز می‌شوند، برای پیشگیری از نرم شدن استخوان‌ها و طی شدن مراحل رشد سالم است. از فواید حریره بادام؛ دربرداشتن مقادیر قابل توجهی کلسیم است که به تقویت و استحکام استخوان‌ها کمک می‌کند.

 نقش حریره بادام در تقویت سیستم ایمنی نوزاد:

یکی دیگر از خواص حریره بادام برای نوزادان، داشتن ویتامین E می باشد. از این‌ رو، حریره یک آنتی‌ اکسیدان قدرتمند محسوب می‌ شود که ایمنی بدن نوزاد را در برابر بیماری‌ ها بالا می برد و آهن موجود در بادام نیز موجب طی شدن روند رشد به شکل اصولی می‌گردد. این فواید حریره بادام؛ حرکت اکسیژن در بدن را آسان می‌کند و در نتیجه از بیماری‌های تنفسی، آسم، اضطراب و خستگی مزمن جلوگیری می‌نماید.

خواص حریره بادام برای بزرگسالان:

حریره بادام نه تنها برای نوزادان مفید است، بلکه قرار گرفتن آن در برنامه غذایی بزرگسالان نیز تاثیرات مثبت فراوانی دارد. تحقیقات فواید زیادی جهت قرار گرفتن این فرآورده در رژیم غذایی زنان، مردان و ورزشکاران اثبات کرده‌اند که برخی از آن‌ها را با هم مرور می‌کنیم.

خواص حریره بادام برای زنان:

زنان از زمانی که تصمیم برای بارداری می‌ گیرند، ملزم به استفاده از اسید فولیک جهت پیشگیری از نقص‌های مادرزادی در جنین می‌شوند. از فواید حریره بادام، این است که به عنوان یک اسید فولیک طبیعی شناخته می‌شود.

ترکیب بادام با شیر، عسل و یا شیره آن را به یک معجون درمانگر معجزه‌آسا تبدیل می‌کند که برای زنان در ایام قاعدگی نیز بسیار توصیه شده است؛ چراکه بدن را گرم، ضعف را بر طرف و کم‌خونی را درمان می‌کند. مادران شیرده نیز با مصرف حریره و البته اضافه کردن نبات به این غذا برای حذف نفخ آن، می‌توانند هم خود را تقویت کنند و هم شیر بیشتری برای نوزاد خود داشته باشند.

فواید حریره بادام برای مردان:

از خواص حریره بادام؛ برای بزرگسالان به ویژه مردان، تقویت قوای جنسی است. به علت مشکلات تغذیه‌ای، بسیاری از مردان در برهه‌هایی از زندگی با کم‌توانی جنسی مواجه می‌شوند که یک بیماری استرس‌آور است و گاه به مشکلات عدیده زناشویی نیز منجر می‌شود. برای رهایی از این وضعیت و به جای فشار عصبی و تعویض دکترهای متعدد، می‌توان روی فواید حریره بادام، حساب کرد.

خواص حریره بادام برای ورزشکاران:

حریره بادام یک مکمل انرژی‌ زای طبیعی است. مکملی که عملکرد قلب را بهبود می‌بخشد، گردش اکسیژن در خون را تسهیل می‌کند و ایمنی بدن را نیز افزایش می‌دهد. حریره بادام به واسطه چربی‌ های سالمی که دارد، به جبران سطح انرژی بدن و افزایش توده عضلانی کمک می‌کند. از طرفی، این فرآورده، تنظیم کننده کارهای آنزیمی در بدن است و سلامت بدنی را تضمین می‌نماید.

بنابراین اگر به‌ تازگی وارد دنیای بدنسازی شده‌ اید، خوب است بدانید که به سبب فواید حریره بادام، بسیاری از اساتید و مربیان شما در رژیم غذایی روزمره خود، این فرآورده را گنجانده‌اند.

خواص حریره بادام برای نوجوانان و سالمندان:

حریره بادام، حافظه را بهبود می‌ بخشد و تنش‌ های عصبی را کم می‌ کند. بنابراین نقش مهمی در سلامت روانی نوجوانان و آرامش سالمندان دارد. هم‌چنین به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی، امکان ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش می‌دهد و به سبب ویتامین‌هایی که دارد، از پوست و مو نیز محافظت می‌کند.

جمع بندی خواص حریره بادام برای نوزادان:

در این مقاله به خواص حریره بادام برای نوزادان و بزرگسالان پرداختیم و طرز تهیه این فرآورده خوشمزه را نیز برایتان قرار دادیم؛ اما واقعیت این است که نتوانستیم تمامی فواید حریره بادام را در قالب یک مقاله بگنجانیم. حریره بادام، یک غذای اعجاب‌ انگیز است که می‌ تواند هم یک داروی شفابخش باشد، هم یک مکمل انرژی‌زا و هم می‌تواند فرآورده رژیمی‌ باشد. شما به خاطر کدام فواید، حریره بادام مصرف می‌ کنید و به حریره بادامتان چه افزودنی‌های خوراکی دیگری غیر از آنچه مطرح کردیم،  اضافه می‌کنید؟

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 15, میانگین امتیاز: 4,53 از 5)
Loading...