پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
×

شکستن پسورد در ویندوز ۱۰ و وارد شدن بدون برنامه

شکستن پسورد در ویندوز 10شکستن پسورد در ویندوز ۱۰ و وارد شدن بدون برنامه

 

گاهی بعضی کاربران ویندوز برای ورود به کامپیوتر پسورد انتخاب می کنند تا سایرین دسترسی به کامپیوتر آنها نداشته باشند اما اگر پسورد ویندوز را فراموش کردند چه باید کنند؟ آیا راهی هست تا بتوان از آن طریق بدون نیاز به پسورد فراموش شده وارد ویندوز شد؟ باید گفت بله خوشبختانه یک شکافی در ویندوز وجود دارد که ما را قادر می سازد تا از آن طریق بدون نیاز به پسورد به کامپیوتر وارد شویم.

 

شکستن پسورد در ویندوز ۱۰ و وارد شدن بدون برنامه

همانطور که از عنوان مطلب مشخص است نیازی به برنامه ایی جهت ورود به کامپیوتر بدون پسورد نداریم منتهی به یک فلش USB و یا CD که حاوی فایل های ویندوز ۱۰ باشند نیاز داریم تا از آن طریق به سیستم فرمان سیستم عامل ویندوز CMD دسترسی پیدا کنیم و با وارد کردن بعضی از دستورات بدون پسورد خواهیم توانست که به کامپیوتر و ویندوز ۱۰ روی سیستم وارد شد فقط مراحل را به دقت انجام دهید.

شکستن پسورد در ویندوز 10

 Repair your windows

 

در ابتداء فلش و یا سی دی را وارد کرده و سیستم را بوت کنید صفحه انتخاب زبان کامپیوتر و کیبورد …. ظاهر می شود Next  کنید تا به صفحه ایی شبیه تصویر بالا برسید دقت داشته باشید که روی Install now کلیک نکنید چون نیازی به نصب ویندوز نداریم بلکه روی گزینه پایین صفحه Repair your windows کلیک کنید.
شکستن پسورد در ویندوز 10

Advances options

 

بعد از زدن گزینه Repair your windows به یک صفحه آبی رنگ هدایت می شوید که سه گزینه پیش رو خواهید داشت گزینه دوم یا چیزی که به این اسم Troubleshoot هست را انتخاب کنید سپس روی گزینه Advances options کلیک کنید و گزینه Command Prompt را خواهید یافت این چیزی است که نیاز داریم برای باز کردن سیستم فرمان CMD و شروع به وارد کردن دستورات مورد نیاز طبق مراحل زیر می کنیم.

شکستن پسورد در ویندوز 10

CMD

 

از طریق سیستم فرمان به دنبال درایوی که فایل های ویندوز در آنجا قرار دارند بگردید که غالبا داریو C میباشد بنابراین علامت پارتیشن را بنویسید و Enter را بزنید و از وجود فایلی به نام Windows مطمئن شوید چون به آن نیاز داریم همان طور که در تصویر زیر میبینید  مشخص شده…

شکستن پسورد در ویندوز 10

cd Windows\System32

 

بعد از یافتن فایل Windows روی Enter بزنید و دستور (cd Windows\System32) را وارد کنید در مرحله دوم به یک ترفند نیاز داریم که به ما اجازه باز کردن سیستم فرمان روی صفحه ثبت ورود را می دهد و این از طریق تبدیل یکی از کلیدهایی راهنمایی است که مایکروسافت به روی صفحه نمایش برای ما قابل دسترس قرار داده است بنابراین بعد از زدن Enter دستور زیر را وارد کنید:

ren osk.exe osk.exe.old

این دستور عبارت است از تغییر نام ابزار On-Screen Keyboard که مایکروسافت در ضمن ابزارهای کمکی به روی صفحه نمایش ویندوز قرار داده است بعد از زدن Enter دستور (copy cmd.exe osk.exe) را وارد کرده و Enter کنید.

شکستن پسورد در ویندوز 10

On-Screen Keyboard

 

الان از تمام پنجره ها خارج شده و مستقیما به طور طبیعی وارد ویندوز شوید تا به صفحه ورود به سیستم برسید بعد از آن به روی کلید ابزار کمکی که در سمت چپ پایین صفحه وجود دارد بزنید گزینه هایی را مشاهده خواهید کرد روی گزینه On-Screen Keyboard بزنید که در واقع برای باز کردن سیستم فرمان تغییر دادیم.

شکستن پسورد در ویندوز 10

net user username

 

بعد از کلیک روی آن سزاوار است تا پنجره CMD باز شود همان طور که در تصویر بالا مشاهده می کنید دستور (net user username *) را وارد کنید البته لازم است تا کلمه username را تغییر دهید و در واقع همان نامی که در زیر تصویر صفحه ورود ظاهر می شود را وارد کنید سپس Enter را بزنید کلمه عبور از شما طلب خواهد کرد و از آنجایی که فراموش کردید پس Enter را بزنید و خالی رها کنید و Enter بزنید و برای بار دوم نیز وقتی تایید کلمه عبور را درخواست می کند نیز Enter بزنید و در نتیجه بدون پسورد می توانید وارد شوید و می توانید پنجره CMDرا ببندید و بدون نوشتن چیزی در فیلد پسورد به روی Enterبزنید الان قادر خواهید بود مستقیم به ویندوز وارد شوید.

 

شکستن پسورد در ویندوز 10

Set password

حالا که  موفق به شکستن پسورد شده،کامپیوتر را روشن کرده و بدون رمز وارد شدید به دو مرحله ایی که از اهمیت ویژه ایی برخوردارند نیاز داریم یکی انتخاب پسورد جدید برای استفاده موقعه ورودهای بعدی به ویندوز و مرحله دوم برای بازیابی نام اصلی ابزار On-Screen Keyboard.

مرحله اول: برای معین کردن پسورد جدید برای ورود به سیستم عامل ویندوز به روی کلید ویندوز بعلاوه X بزنید تا منویی باز شود که حاوی بعضی از گزینه هاست از آنجا Computer Management را انتخاب کنید و هنگامی که پنجره ایی شبیه تصویر بالا باز شد از سمت چپ به روی Local Users and Groups بزنید تا در سمت راست نام کاربری ها نمایش داده شود با موس روی نام کاربری مخصوص خود کلیک کنید و گزینه Set password را انتخاب نمایید و کلمه عبور جدید را وارد کنید و confirm را بزنید تا ذخیره شود.

شکستن پسورد در ویندوز 10

ren osk.exe.old osk.exe

مرحله دوم: لازم است تا نام مخصوص فایل ابزار On-Screen Keyboard را برای نام حقیقی osk.exe بازگردانیم همان طور که در مراحل قبل گفتیم تا مرحله ایی که دستور (cd Windows\System32) را وارد کردیم بعد Enter را زده و دستور زیر را وارد می کنیم

ren osk.exe.old osk.exe

در نتیجه کار ابزار On-Screen Keyboard باز می گردد صفحه کلید را به روی صفحه نمایش به جای باز کردن پنجره فرمان CMD روی صفحه ورود نمایش می دهد برای چک کردن آن هنگام داخل شدن به صفحه ورود به روی ابزار کلید های راهنما کلیک کنید و روی On-Screen Keyboard بزنید پس در این هنگام باید کیبورد روی صفحه نمایش داده شود نه CMD.

منبع: نیوحرف

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 78, میانگین امتیاز: 3,58 از 5)
Loading...