پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

سقط جنین چیست ؟

 

سقط جنین
 

این مقاله در مورد پایان دادن به دوران بارداری قبل از تولد نوزاد است. (به یاد داشته باشید که این مقاله بر مبنای قوانین ایالات متحده امریکا می باشد و در ایران قوانین سقط جنین با توجه به قوانین شرعی متفاوت بوده و شرایط خاص خود را دارد. لذا قبل از هر اقدامی اطلاعات کافی در این زمینه را از منابع معتبر کسب کنید.)

 

سقط جنین چیست؟

سقط جنین عبارت است از پایان دادن به بارداری قبل از تولد نوزاد. گاهی مواقع سقط جنین به صورت خود به خودی انجام می شود. این سقط جنین را خود به خودی می نامند. البته گاهی اوقات به دلایل مختلفی سقط جنین از طریق جراحی و یا مصرف دارو نیز انجام می شود.

 

چه زمانی باید در مورد سقط جنین به پزشک مراجعه کرد؟

اگر فکر می کنید باردار هستید بلافاصله به پزشک مراجعه کنید. اگر پزشک بارداری شما را تائید کرد بهتر است در اسرع وقت در مورد سلامت بارداری و سقط جنین اطلاعات بیشتری را کسب کنید. اگر تمایلی به نگه داری جنین ندارید بهتر است هر چه سریعتر اقدام کنید. هر چقدر سریعتر سقط کنید، گزینه های بیشتری را برای این کار در پیش رو خواهید داشت و همچنین با خطرات کمتری نیز مواجه خواهید بود.

پزشک شما در مورد داروهایی که مصرف می کنید سوالاتی می پرسد و همچنین شما را معاینه خواهد کرد. برای اطمینان از بارداری، شما باید چند آزمایش آزمایشگاهی نیز انجام دهید. ممکن است پزشک برای شما سنوگرافی نیز توصیه کند.

 

چگونه باید بفهمم که تصمیم درست کدام است؟

تصمیم گیری برای ادامه بارداری و یا پایان دادن به آن کاملا شخصی است (با توجه به قوانین ایالات متحده) ممکن است مشاور بتواند به شما کمک کند تا بتوانید بهتر تصمیم بگیرید. پزشک و کلینیک های تنظیم خانواده نیز می توانند در این زمینه به شما مشورت بدهند. همچنین می توانید در مورد دوران بارداری و یا بزرگ کردن نوزاد و بچه داری با یک نفر بزرگتر مشورت کنید.

 

سقط جنین چگونه انجام می شود؟

این قضیه به تعداد هفته هایی که از بارداری شما سپری شده بستگی دارد. برای سقط جنین دو روش دارویی (به شخص دارو داده می شود تا جنین سقط شود) و عمل جراحی وجود دارد.

بعد از ۹ هفته، عمل جراحی تنها گزینه ممکن برای سقط جنین خواهد بود. سقط جنین در سه ماهه دوم بارداری خطرناک تر از سقط جنین در سه ماهه اول بارداریست. برای دریافت خدمات سقط جنین به مراکز معتبر مانند بیمارستان های دانشگاهی و یا کلینیک های تنظیم خانواده مراجعه کنید.

سقط جنین بعد از هفته ۲۴ ام بارداری به ندرت انجام می شود. در بسیاری از ایالت های آمریکا سقط جنین بعد از هفته بیست و چهارم با محدودیت همراه است. همچنین در برخی از ایالت ها سقط جنین دارای قوانین خاصی برای خانم های زیر ۱۸ سال دارد.

(سقط جنین در هر کشوری قوانین مخصوص به خود را دارد و در ایران نیز قوانین و محدودیت های ویژه ای برای آن در نظر گرفته شده است. توصیه می شود که قبل از هر اقدامی به طور کامل با قوانین سقط جنین در ایران آشنا شده و برای اقدام به سقط جنین حتما به مراکز پزشکی معتبر مراجعه کنید.)

 

سقط جنین تا چه حد ایمن است؟

سقط جنین های انجام شده توسط مراکز پزشکی معتبر از ایمنی بالایی برخوردار است. کمتر از ۱ مورد از هر ۱۰۰ مورد سقط جنین با مشکل جدی مواجه می شوند.

امن ترین زمان برای سقط جنین معمولا سه ماهه اول بارداری است. در این بازه زمانی می توان از هر دو روش جراحی و دارویی استفاده کرد البته در نظر داشته باشید که بعد از هفته نهم بارداری روش دارویی سقط جنین توصیه نمی شود.

پس از هفته نهم، تنها راه سقط جنین، عمل جراحی می باشد. مشکلات سقط جنین در سه ماهه دوم بارداری ممکن است شامل از دست دادن شدید خون، عفونت و یا درد های متوسط تا شدید باشد.

 

آیا بعد از سقط جنین، در آینده می توانید دوباره باردار شوید؟

به طور کلی روش های سقط جنین هیچ گونه محدودیتی را برای بارداری فرد در آینده ایجاد نمی کند.

به یاد داشته باشید که در همان هفته های اول بعد از سقط جنین، شما دوباره می توانید باردار شوید. پس بهتر است برای پیشگیری از بارداری مجدد، از روش های جلوگیری از بارداری استفاده کنید.

احتمالا بعد از سقط جنین، برای بهبودی کامل به ۱ تا ۳ هفته زمان نیاز خواهید داشت. شما باید در این بازه زمانی از داشتن رابطه جنسی بپرهیزید. بعد از شروع دوباره رابطه جنسی تا چند هفته (با توجه به توصیه پزشکتان) حتما از کاندوم استفاده کنید. این کار از بروز عفونت جلوگیری می کند.

 

شفاجو

 
 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 4, میانگین امتیاز: 2,25 از 5)
Loading...