پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

راهنمای لکه گیری مبلمان

gallery1141

 روش های لکه گیری مبلمان

 

ممکن است در هر منزلی حداقل یکبار این اتفاق افتاده باشد که مبلمان منزل در اثر بی احتیاطی اعضای خانواده دچار لکه هایی بشود که به سادگی پاک نشده و شما از لکه گیری مبلمان درمانده شده باشید. در زیر سعی کرده ایم مطالبی راجع به پاک کردن مرسوم ترین لکه ها که ممکن است روی مبلمان شما ایجاد شود, بیان کنیم.

 

لکه نوشابه بر روی مبلمان:

برای از بین بردن لکه نوشابه از روی مبل می توانید کمی نمک بر روی لکه تازه بپاشید و بعد اسفنجی را خیس نموده و روی لکه بکشید و سپس با آب گرم به وسیله اسفنج خیس آبکشی کنید.

 

اثر سوختگی بر روی مبل:

برای از بین بردن اثر سوختگی یا زردی سیگار حبه قند را روی لکه بکشید و آنقدر این کار را ادامه دهید تا لکه از بین برود,برای از بین بردن این نوع لکه اسفنجی را به شیر آغشته کنید و روی لکه بمالید,در صورتی که لکه روی پارچه مبلی که از الیاف مصنوعی تهیه شده ایجاد شده می توانید با آبلیموی خالص آنرا برطرف نمایید.چنانچه این لکه روی پارچه مبل کرکدار بود ابتدا با کمی شیر خوب لکه را خیس کنید و بعد با پنبه آن را پاک نمایید و در آخر با آب و صابون لکه های حاصل از شیر را بشویید.

 

لکه جوهر بر روی مبل:

اگر لکه مربوط به مرکب سیاه است ابتدا محل را خیس کرده و روی آن کمی نمک آشپزخانه بریزید و سپس با آب و پودر دستی خوب شست وشو دهید. البته می توانید از آب ژاول هم استفاده کنید.

 

لکه خون بر روی مبل:

بهترین چاره برای از بین بردن لکه خون از مبل هم این است که مقداری نشاسته را (به نسبت بزرگی یا کوچکی لکه) در آب مخلوط کنید و به هم بزنید تا خمیر نسبتا غلیظی بدست آید. آنگاه روی لکه خون را با این خمیر بپوشانید و بعد از خشک شدن نشاسته ها, آنرا بتراشید و با برس محل لکه را پاک کنید.

 

لکه میوه بر روی مبل:

اگر این لکه بر روی پارچه مبل سفید بود, کافی است با صابون آن را بشویید. اگر لکه روی پارچه مبل پشمی بود آب اکسیژنه ۲۰%را با چند قطره آمونیاک مخلوط کرده با آن لکه را پاک کنید. اگر لکه روی پارچه مبل ابریشمی سفید یا رنگی بود, آب و الکل سفید ۹۰%را به نسبت مساوی مخلوط کرده و با آن لکه را محو کنید.

 

لکه چربی بر روی مبل:

برای از بین بردن لکه چربی از روی مبل قسمت لکه شده را با کمی محلول نمک و الکل بمالید. اگر لکه چربی روی پارچه مبل ابریشمی است با یک برگ کاغذ خشک کن روی قسمت لکه شده را بپوشانید و اتوی داغ را محکم روی آن فشار دهید تا لکه ناپدید شود.

 

 

سام اکسون

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 3,00 از 5)
Loading...