جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
×

دستور تهیه رویال آیسینگ برای تزیین شیرینی

RoyalIcing

روش تهیه رویال آیسینگ برای تزیین بیسکویت و شیرینی

رویال آیسینگ (royal icing) که برای تزئین بیسکویت ، کیک ، شکلات و … استفاده میشه و بنظرم یکی از لذت بخش ترین تزئین هاست که وقت و حوصله ی خاص خودش روهم می خواد. رویال آیسینگ سفید با این مواد اولیه که در ادامه می بینید تهیه میشه. بعد از تهیه می تونیم با استفاده از رنگ های خوراکی (رنگ ویلتون) و اضافه کردن به رویال آیسینگ سفید به رنگ دلخواهمون برسیم. رویال آیسینگ رو می تونیم با استفاده از پودر مرنگ هم تهیه کنیم و برای استفاده از پودر مرنگ باید بگم که هر  قاشق غذاخوری پودر مرنگ معادل یک سفیده ی تخم مرغ هستش و بنظرم طرز تهیه ی آیسینگ با استفاده از سفیده ی تخم مرغ با آیسینگ تهیه شده از پودر مرنگ تفاوت خاصی در کیفیت،سختی  یا آسانی مراحل تهیه نداره و تنها دلیلش سالمونلا هستش پس برای کسانی که سابقه ی ابتلا به این بیماری رو دارند،خانم های باردار و اشخاصی که به هر دلیلی نسبت به استفاده از تخم مرغ حساس هستند توصیه میشه از پودر مرنگ(پودر سفیده ی تخم مرغ پاستوریزه شده)استفاده کند

 
مواد لازم برای تهیه رویال آیسینگ سفید :

سفیده ی تخم مرغ      ۱عدد

پودر شکر                 ۸۰ گرم

کرم تارتار                 ۱/۸ قاشق چایخوری

 

رویال آیسینگ , تزیین بیسکویت

 

و اما طرز تهیه رویال آیسینگ :

سفیده را در ظرف تمیز عاری از رطوبت و چربی با همزن برقی،همزده تا کف ایجاد بشه (من در این دستور مواد اولیه رو دو برابر کردم یعنی از دو تا سفیده ی تخم مرغ استفاده کردم و ۱۶۰ گرم پودر شکر و… اضافه کردم).

رویال آیسینگ

 

رویال آیسینگ

یک هشتم قاشق چایخوری کرم تارتار چند ثانیه هم بزنید(بازهم تکرار می کنم که من مواد اولیه رو دو برابر کردم یعنی در اینجا ۱/۴ قاشق  چایخوری کرم تارتار اضافه کردم)

رویال آیسینگ

پودر شکر را به آن بیفزایید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شوند.

رویال آیسینگ

 

رویال آیسینگ

در بعضی دستورها نوشته شده از وانیل استفاده شود اما استفاده از وانیل باعث میشه که آیسینگ بعد از خشک شدن بروی بیسکویت ها تغییر رنگ داده و رنگ سفید آیسینگ کرم یا زرد رنگ میشه پس بهتره از وانیل استفاده نکنید.

رویال آیسینگ

به همزدن ادامه دهید تا کرم شفاف،غلیظ  و پفکی شود،اما بیش از حد هم نزنید. زیرا آیسینگی که بیش از حد لازم همزده شود،پس از خشک شدن،ممکن است ترک خورده و از سطح بیسکویت جدا شود و یا قطعاتی که به وسیله ی آن به هم وصل کرده اید،ازهم جدا شوند.رویال آیسینگ ما آماده است.اگه با قاشق مقداری از رویال آیسینگ رو بردارید و دوباره داخل ظرف بریزید باید حالت خودش رو حفظ کنه و خیلی زود جذب نشه.

رویال آیسینگ

از این لحظه به بعد فرصت زیادی ندارید و باید سریعا کار تزئین رو شروع کنید.

اگه تازه کارید و سرعت عمل ندارید با یه دستمال آشپزخونه که مرطوب شده روی ظرف رو بپوشونید چون آیسینگ در مجاورت هوا سریع خشک میشه.

رویال آیسینگ

آیسینگ آماده است . اون را داخل قیف کاغذی بریزین و تزئین کوکی شکری را شروع کنید.

رویال آیسینگ , تزیین بیسکویت

رویال آیسینگ , تزیین بیسکویت

 

رویال آیسینگ , تزیین بیسکویت

 

رویال آیسینگ , تزیین بیسکویت

 

رویال آیسینگ , تزیین بیسکویت

 

منبع : کوکی 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 68, میانگین امتیاز: 4,31 از 5)
Loading...