سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
×

درمان دردهای مزمن بدن در خانه

دردهای مزمن بدن

درمان دردهای مزمن بدن در خانه

با وجودی که این روزها مصرف قرص‌های مسکن برای کاهش دردهای مزمن افزایش چشمگیری پیدا کرده اما این داروها گاهی اعتیاد‌آور هستند و معمولا نیز مصرف زیاد آنها عوارض جانبی به دنبال دارد.

 دردهای مزمن بدن

«جیمز اِن. دیلارد»، نویسنده مقاله «چاره دردهای مزمن » در این باره می گوید:

برخی از قرص های مسکن نمی توانند عامل دقیق بروز درد را حذف کنند. همچنین مهم نیست پزشکان چقدر داروی مناسبی را برای کاهش درد تجویز کنند چون به هر حال افرادی که از دردهای مزمن رنج می برند به طور کامل تسکین نمی یابند.

 

به گزارش پریونشن، دیلارد همچنین اظهار داشت:

برای کاهش درد جایگزین های مناسب و طبیعی برای مسکن های شیمیایی وجود دارند که می توان آنها را در آشپزخانه هر خانه ای پیدا کرد. برخی انواع مواد خوراکی از طریق مبارزه با التهاب، مسدود ساختن سیگنال های درد و حتی درمان بیماری های نهفته قادرند درد را از بین ببرند.

این مواد خوراکی عبارتند از:

۱- زنجبیل:

این گیاه ریشه ای و تند تسکین دهنده سنتی درد دل، رفع دریازدگی و حالت تهوع است. این گیاه که ویژگی آسپرین و ضدالتهابی دارد می تواند در تسکین دردهای ماهیچه ای، آرتریت و میگرن موثر باشد.

دردهای مزمن بدن. زنجبیل

 

۲- تاپیر خوردن گیلاس بر دردهای مزمن :

ترکیب های موجود در گیلاس با نام «آنتوسیانین» در واقع آنتی اکسیدان های قوی هستند که به دو طریق شدت درد را کاهش می دهند. این ترکیب ها با متوقف کردن پیشرفت التهاب و نیز با از بین بردن آنزیم های درد مانند مسکن های آسپرین و ناپروکسن عمل می کند و در تسکین درد نقش دارند. نتایج یک مطالعه نشان می دهد افرادی که هنگام مصرف صبحانه یک کاسه گیلاس بخورند، التهاب در بدن آنان ۲۵ درصد کاهش می یابد.

دردهای مزمن بدن. گیلاس

 

۳- فواید گوشت ماهی برای کاهش دردهای مزمن :

مصرف ماهی هایی که حاوی مقدار پایینی جیوه هستند و در عین حال حجم بالایی اسید چرب امگا-۳ دارند در تسکین درد موثر است. امگا-۳ در بهبود جریان خون و کاهش التهاب رگ های خونی و عصبی تاثیر دارد اما برای افزایش تاثیر آن لازم است از مکمل ها نیز استفاده شود.

دردهای مزمن بدن. گوشت ماهی

 

۴- اثر درمانی فلفل قرمز بر دردهای مزمن :

این ادویه حاوی ترکیبی به نام «کاپسایسین» است که با تحریک کردن پایانه های اعصاب و کاهش ماده شیمیایی انتقال دهنده سیگنال های درد، نوعی مسکن موثر به حساب می آید.

دردهای مزمن بدن. فلفل قرمز

 

۵- ماست:

حدود ۲۰ درصد مردم آمریکا به سندرم روده تحریک پذیر مبتلا بوده و در نتیجه دل درد نیز در آنان شایع است. به گفته پزشکان در ماست چندین باکتری وجود دارد که در کاهش درد و التهاب موثر هستند.

دردهای مزمن بدن. ماست

 

۶- زردچوبه:

از این ادویه سال هاست که برای کاهش درد و بهبود فرآیند گوارش غذا استفاده می شود اما طبق بررسی کارشناسان، زردچوبه خاصیت ضدالتهابی دارد، بدن را از تخریب بافتی و التهاب مفصل محافظت کرده و از عملکرد سلول های عصبی حمایت می کند.

دردهای مزمن بدن. زرد چوبه

 

۷- نعناع:

این گیاه از جمله مواد خوراکی است که از گرفتگی ماهیچه ای پیشگیری کرده و به همین دلیل عرق نعناع در تسکین دل درد ناشی از سندرم روده تحریک پذیر استفاده می شود.

دردهای مزمن بدن. نعناع

 

۸- تسکین دردهای مزمن با نوشیدن قهوه:

کافئین موجود در قهوه با تنگ کردن عروق خونی گشاد شده که بر اثر سردرد ملتهب می شوند از شدت درد می کاهد.

دردهای مزمن بدن. قهوه

 

۹- آب میوه «قره قاط»(۱):

زخم های گوارشی ناشی از میکروبی موسوم به هلیکوباکتر پیلوری هستند که به بافت های حفاظت کننده جداره لوله گوارشی شامل معده یا روده کوچک حمله می کنند. آزمایش ها نشان می دهد که می توان با نوشیدن آب قره قاط از بروز آن پیشگیری کرد. همچنین لازم است این نوشیدنی به صورت ۱۰۰ درصد طبیعی و بدون افزودن شکر مصرف شود زیرا در صورت شیرین شدن حالت التهاب آور پیدا می کند.

دردهای مزمن بدن. قره قاط

 

۱۰- اثر خوردن سویای سبز بر دردهای مزمن :

در مطالعه ای که در دانشگاه اکلاهما انجام شد به گروهی از شرکت کنندگان ۴۰ گرم پروتئین سویا و به گروه دیگر پروتئین حاوی شیر داده شد که در پایان مطالعه مشخص شد مصرف پروتئین سویا نسبت به پروتئین حاوی شیر خاصیت مسکنی بیشتری دارد.

دردهای مزمن بدن. سویای سبز

 

(۱)- تاثیر آب میوه «قره قاط» بر دردهای مزمن :

قره‌قاط، درختچه‌ای است با گل‌های سفید یا صورتی که میوه‌های ریز قرمز رنگی دارد. این گیاه در ایران و بخصوص مناطق شمالی به وفور یافت شده و اغلب عصاره آن برای بهبود عوارض جسمانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

این گیاه اگرچه دارای برگ‌هایی با خواص دارویی است اما میوه کروی شکل آن نیز بی‌خاصیت نبوده و کاربردهای فراوانی از قدیم داشته است.
چای قره‌قاط از مخلوط دو الی سه میوه همراه چند برگ درخت در یک فنجان آب‌جوش تهیه می‌شود و در روش دیگر تنها میوه آن همراه چای دارچین یا چای سبز جوشانده می‌شود.
مهم‌ترین خواصی که از گذشته‌های دور به چای قره‌قاط نسبت داده می‌شد، خصوصیت ضدباکتریایی آن است. این نوشیدنی بخصوص برای حفظ سلامت مجاری ادراری مفید بوده و باکتری‌ها را از آن خارج می‌کند. البته این دم‌کرده گیاهی برای بسیاری بیماری‌های کلیوی مفید بوده و احتمال اختلال عملکرد آن را به میزان زیادی می‌کاهد.
آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این نوشیدنی از آسیب سلول‌های بدن در برابر رادیکال‌های آزاد پیشگیری کرده و سد دفاعی بدن را در برابر بیماری‌های قلبی و سرطان تقویت می‌کند. ضمن اینکه ویتامین ث فراوان موجود در آن، ایمنی بدن را در برابر رادیکال‌های آزاد می‌افزاید.
مصرف منظم چای قره‌قاط به بهبود بیماری‌های دهانی و دندانی کمک می‌کند. التهاب لثه از عوارضی است که اغلب به دلیل بهداشت ناکافی دهان به‌وجود می‌‌‌آید اما آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این چای گیاهی مانع از تجمع پلاک‌های باکتریایی در شکاف‌های دندان و روی لثه شده و به سلامت آن کمک می‌کند.
زخم معده، سرطان معده و سرطان سینه نیز از بیماری‌هایی است که مصرف چای قره‌قاط تأثیر بسزایی در پیشگیری از آن دارد. علاوه بر این، این دم‌کرده گیاهی میزان کلسترول خون را کاهش داده و در نتیجه خطر بروز بیماری‌های قلبی و گرفتگی عروقی را کاهش می‌دهد.
دم‌کرده قره‌قاط، نوشیدنی گیاهی مفیدی برای التیام بیماری‌های چشمی است و تأثیر بسزایی در تسکین بیماری اسکوروی دارد. اسکوروی، عارضه جسمانی است که در اثر کمبود ویتامین ث به‌وجود آمده و در اثر ابتلا به آن، فرد دچار لکه‌های پوستی، شوره‌ریزی و خونریزی لثه‌ها می‌شود. ویتامین‌ث فراوان موجود در میوه قره‌قاط، نیاز بدن را به این ریزمغذی به میزان قابل‌توجهی تأمین می‌کند.

منبع : وبلاگ دیجی زیبا 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 5,00 از 5)
Loading...