پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

خواص درمانی جو دوسر؛ ۱۵ معجزه درمانی باور نکردنی جو دوسر

جو دوسر

۱۵ معجزه درمانی باور نکردنی جو دوسر

سبوس جو دوسر دارای خواص باور نکردنی است، این ماده غذایی علاوه بر اینکه در لاغری تاثیر بسزایی دارد ضد دیابت است و کلسترول را کاهش می‌دهد.
نصیر دهقان پزشک و پژوهشگر طب سنتی در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به خواص دارویی درمانی جو دو سر گفت:
جو دوسر از نظر طب قدیم معتدل یعنی نه سرد و نه گرم است اما عده‌ای هم عقیده دارند که این گیاه کمی خشک است.
دهقان در ادامه گفت: طبق تحقیقاتی که اخیرا صورت گرفته  جو دوسر در کاهش کلسترول خون تاثیر بسیار مثبتی دارد و بدین منظور باید جو دوسر را بدون اینکه سبوس آن گرفته شده باشد مصرف گردد.
وی در همین خصوص اظهار داشت: مصرف جو دوسر علاوه بر اینکه در درمان اگزما موثر است توصیه می‌شود برای لاغر شدن هر روز جو دوسر را مصرف کنید.
دکتر نصیر دهقان با اشاره به تاثیرات درمانی دیگر جو دوسر تصریح کرد: این گیاه ادرار‌آور و ملین است و یبوست را برطرف می‌کند، همچنین جو دوسر قند خون را متعادل می‌کند و کسانی که به بیماری قند مبتلا هستند باید هر روز از این گیاه استفاده کنند.
این پژوهشگر با اشاره به اینکه جو برای دفع سنگ کلیه مفید است گفت: بدین منظور باید مقدار بیست گرم از آن را در یک لیتر آب جوش بریزید و به مدت چند دقیقه جوشانده و سپس از آن استفاده کنید.
گفتنی است که برای برطرف کردن درد کلیه رفع بی‌خوابی و خارش از بین بردن سرفه و ورم گلو نیز می‌توان از این جوشانده استفاده کرد.
پزشک و پژوهشگر طب سنتی در پایان یادآور شد، برای برطرف کردن کمر درد، پهلو درد و اسپاسمهای عضلانی جو دوسر را با سرکه مخلوط کرده پخته و به صورت پماد گرم روی عضو دردناک بگذارید.
همچنین برای درمان زخمهایی که دیر بهبود می‌یابند نیز می‌توان جو دوسر را آرد کرده و با مخلوط شراب سفید روی این قبیل زخم‌ها بمالید.
منبع : باشگاه خبرنگاران
این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 5, میانگین امتیاز: 3,40 از 5)
Loading...