پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

ترفندهای اتو کردن لباس ها

 

نکاتی در مورد اتو کردن لباس ها

نکته‌های کاربردی اتو کشیدن

باز هم یک کُپه لباس شستم و از روی بند برداشتم، وای تازه دردسر شروع شد و باید بنشینم اتو کنم لباس‌ها را. اگر اتو کردن لباس برای شما هم به اندازه‌ی من طاقت فرسا است، در این مقاله نکاتی را برای‌تان جمع آوری نمودیم که اتو کردن لباس را چندین برابر آسان‌تر و سریع‌تر می‌کند.

اول از همه بگوییم که اتو کشیدن را در اتاق خواب انجام دهید. با این کار می‌توانید از تخت برای نظم دادن به لباس‌ها استفاده کنید و هم چنین کمد لباس و گیره‌ی لباس هم نزدیک‌تان است.

برای اینکه زمان اتو کشیدن به نصف کاهش یابد، زیر روکش میز اتو را با فویل آلومینیوم بپوشانید. فویل باعث می‌شود که علاوه بر اتو، میز اتو نیز گرم باشد. به این ترتیب می‌توانید همزمان هر دو روی لباس‌ها را اتو کنید.

از لباس‌هایی شروع کنید که نیاز به دمای کمتری برای اتو کشیدن دارند و کم کم به سمت لباس‌هایی بروید که نیازمند گرمای بیشتری هستند. به این ترتیب، دیگر نیازی نیست منتظر بمانید تا اتو داغ و یا خنک شود تا با خیال راحت به اتوکشی بپردازید.

برای جلوگیری از بدشکل شدن کاور میز اتو، هنگامی که کاور نم دار است، آن را روی میز نصب کنید تا به فرم میز اتو خشک شود.

برای جلوگیری از چین خوردن آستین‌ها و هم چنین تسهیل اتو کشی، یک حوله را لوله کنید و داخل آستین قرار دهید. برای اجتناب از چروک شدن قسمت‌های اتو شده، آنها را از خودتان دور کنید.

اگر نمی‌خواهید یقه، سرآستین و سجاف‌ها چین دار شوند، ابتدا پشت آنها را اتو کنید.

پارچه‌های خیلی ضخیم را از هر دو رو اتو کنید.

تکان دادن بافت‌های آکریلیک هنگامی که خیس و یا گرم هستند، باعث کِش آمدن‌شان می‌شود. مراقب باشید که این جنس لباس را ابتدا خوب خشک و سپس اتو کنید. بعد از پایان اتو کشی، اجازه دهید خنک شوند و سپس آنها را جابه‌جا کنید.

هنگام اتو کردن پارچه‌های مخمل کبریتی چروک، اتو را بالای لباس قرار دهید و به خوبی به آن بخار بزنید. موقعی که پارچه‌ی مخمل نمناک است، آن را به سرعت با کف دست و در جهت راه‌ها صاف کنید.

برای حفظ خواب پارچه‌ی مخمل و یا کبریتی، آن را روی پارچه‌ای از همان جنس و در جهت خواب پارچه بکشید.

برای حفظ خواب و جهت پلیسه، از گیره کاغذ استفاده کنید.

برای از بین بردن برق روی پارچه که بر اثر اتو کشیدن به وجود می‌آید، پارچه را روی کاغذ پوستی اتو کنید.

 

blog.bamilo.com

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 2, میانگین امتیاز: 3,50 از 5)
Loading...