پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

تایپ صوتی فارسی با سرویس Google docs

تایپ صوتی به زبان فارسی , Google Docs

تایپ صوتی به زبان فارسی

تایپ صوتی به زبان فارسی با استفاده از سرویس گوگل داک را چگونه انجام دهیم؟

همان‌طور که می‌دانید نرم‌افزارهای رایانه‌ای در بسیاری موارد به نیازهای کاربران پاسخ داده و انجام کارها را راحت‌تر کرده‌اند، اما متاسفانه یکی از نیازهای همیشگی کاربران فارسی زبان بی‌پاسخ مانده بود یا برای رفع آن ‌باید هزینه‌های زیادی پرداخت می‌شد.

این نیاز تایپ صوتی است؛ تایپ کردن برای بسیاری از کاربران آن‌قدر دردسرساز و وقتگیر است که بسیاری از کاربران آرزو دارند یک نرم‌افزار صحبت‌هایشان را به‌صورت مکتوب در نرم‌افزارهای ویرایشگر متنی تایپ کند. خوشبختانه این نیاز به لطف خدمات رایگان و بسیار مناسب گوگل رفع شده و امروز کاربران فارسی زبان نیز هرجای دنیا که باشند می‌توانند بدون نیاز به صفحه‌کلید فارسی و بدون خسته کردن انگشتان خود صحبت کرده و صحبت‌های خود را به‌صورت متن تایپ شده روی صفحه‌نمایش مشاهده کنند.

 

این قابلیت در سرویس گوگل داک فعال شده و کاربران با استفاده از مرورگر کروم و یک میکروفن مناسب و البته دسترسی به اینترنت می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. در صورتی‌ که شما نیز قصد دارید همین حالا استفاده از این قابلیت را مورد بررسی قرار دهید، می‌توانید از روش زیر برای انجام این کار کمک بگیرید:

 

۱ـ ابتدا به محیط کاربری خود در سرویس گوگل داک وارد شوید.

 

۲ـ روی گزینه‌ New کلیک کرده و صفحه جدیدی را ایجاد کنید. (همچنین می‌توانید فایل‌های موجود را نیز کلیک کرده و آنها را آماده ویرایش کنید)

 

۳ـ به منوی Tools رفته و روی گزینه Voice Typing کلیک کنید.

 

۴ـ اکنون آیکون تایپ صوتی در سمت چپ صفحه برای شما نمایش داده می‌شود. در بالای این آیکون نوار کوچکی وجود دارد که با کلیک روی آن می‌توانید زبان موردنظر برای صحبت کردن را انتخاب کنید. (شما می‌توانید با اسکرول کردن این فهرست به پایین، زبان فارسی را از میان زبان‌های موجود انتخاب کنید)

 

تایپ صوتی با google docs

 

۵ ـ در ادامه پس از اتصال میکروفن به رایانه و اطمینان از صحت عملکرد و کیفیت آن، روی آیکون میکروفن کلیک کرده و صحبت کردن را آغاز کنید. (پیشنهاد می‌کنیم در محیطی ساکت و بدون صداهای مزاحم، این قابلیت را مورد استفاده قرار داده و کلمات را به‌صورت شمرده و آرام بیان کنید)

 

۶ ـ مشاهده می‌کنید که صحبت‌های شما بسرعت به متون تایپی تبدیل می‌شود و می‌توانید این متون را در هر برنامه یا بخش دیگری کپی و استفاده کنید.

 

نکته: درحال حاضر این سرویس در تشخیص برخی کلمات با مشکل مواجه است که انتظار می‌رود به مرور زمان و با استفاده کاربران از آن، دقت تشخیص در زبان فارسی افزایش یافته و کاربران بتوانند با سرعت بیشتری صحبت کرده و متون موردنظرشان را به‌صورت تایپ شده مشاهده کنند.

 

آموزش تایپ صوتی با google docs , تایپ صوتی به زبان فارسی , تایپ صوتی , ترفندهای اینترنتی , سرویس گوگل داک , مرورگر کروم , سرویس های گوگل , گوگل داک , نرم‌افزار تایپ , آموزش کامپیوتر

منبع : جام جم آنلاین 

 

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 16, میانگین امتیاز: 3,94 از 5)
Loading...