دوشنبه , ۷ فروردین , ۱۳۹۶

 

بعد از ورزش چی بخوریم ؟

چند راه برای جلوگیری از پرخوری بعد از ورزش

 چندراه برای جلوگیری از پرخوری بعد از ورزش
حسابی ورزش می‌کنید و عرق می‌ریزید تا وزن کم کنید. بعد، تصمیم می‌گیرید حالا که این‌همه کالری سوزانده‌اید، به خودتان جایزه بدهید و یک خوراکی حسابی بخورید. ممکن است همین کار باعث شود، به‌جای وزن کم کردن، وزنتان بالا برود.

 

شاید این چند توصیه کمک کند تا بعد از ورزش، تغذیه بهتری داشته باشید:
اگر همیشه بعد از ورزش خیلی گرسنه می‌شوید، ساعت تمرین را جوری تنظیم کنید که بلافاصله قبل از یکی از وعده‌های غذایی (صبحانه، ناهار یا شام) باشد.
کارشناسان توصیه می‌کنند، اگر بعد از ورزش چیزی می‌خورید، نسبت کربوهیدرات به پروتئین را ۴ به یک نگه‌دارید. اگر ورزش کمتر از یک ساعت طول می‌کشد، ترجیحاً بیش از ۱۵۰ تا ۲۰۰ کالری چیزی نخورید. اگر بیش از یک ساعت ورزش کرده‌اید و به این زودی‌ها غذا نمی‌خورید، به ازای هر یک کیلو وزن بدنتان، یک گرم کربوهیدرات مصرف کنید. مثلاً اگر ۷۰ کیلو هستید و بیش از یک ساعت تمرین کرده‌اید، باید ۷۰ گرم کربوهیدرات و حدود ۱۸ گرم پروتئین بخورید.

 

لبنیات کم‌چرب خیلی مفید است و می‌تواند پروتئین زیادی به شما برساند و تا وعده غذایی نگهتان دارد.تحقیقات نشان داده، لبنیات –مثلاً شیرکاکائوی کم‌چرب- بهتر از نوشیدنی‌های ورزشی است.
اگر از وسیله‌های کمکی استفاده می‌کنید که میزان کالری سوخته شده را نشان می‌دهند، خیلی به آن‌ها اعتماد نکنید؛ چون حتی دقیق‌ترین آن‌ها هم، میزان کالری سوخته شده را تخمین می‌زنند.
تحقیقات نشان می‌دهد، افراد میل دارند، کالری که در جریان ورزش سوزانده‌اند را گاهی تا ۴ برابر بیش‌تر از چیزی که واقعاً اتفاق افتاده، تخمین بزنند و برای همین، وقتی می‌خواهند با غذا آن را جبران کنند، زیاد می‌خورند. پس مراقب باشید.
به‌محض تمام شدن ورزش، آب بنوشید؛ ولی زیاده‌روی نکنید که می‌تواند خطرناک باشد.

 

منبع : salamaneh.com



این مطلب مفید بود ؟
1 از 52 از 53 از 54 از 55 از 5
Loading...

این مطلب را با دوستان خود به اشتراک بگذارید:




نظر یا پرسش خود را بیان کنید

  • لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با مطلب و مجله، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
  • لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
  • در غیر این صورت، «تصویر زندگی» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

نام(لازم)

ایمیل(لازم)

در این رابطه بیشتر بخوانید
مطالب قبلی این بخش
  • توصیه هایی به افراد کم خون در ماه رمضان

      آیا افراد کم خون می توانند روزه بگیرند؟   از آنجایی که اکثر کم خونیها از نوع کم خونی فقر آهن هستند و به خاطر مشکلات تغذیه ای، روزه داری برای افراد کم خون …

    • تغذیه و بهداشت دوران قاعدگی

      توصیه های تغذیه ای و بهداشتی دوران قاعدگی‌ اهمیت حفظ بهداشت فردی و نوع تغذیه در دوران قاعدگی از مسائلی است که همواره مورد تاکید پزشکان بوده است. همیشه صحبت از این بوده که برخی …