پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

برای اینکه میزبان خوب باشید نباید …

 

 یک میزبان خوب این کارها را نمی کند

یک میزبان خوب ، این کارها را انجام نمیده…

 

اگر می خواهید در مهمانی پایان هفته و یا تعطیلات نوروزی میزبان خوب برای خانواده، نزدیکان و دوستان تان باشید، تا جایی که می توانید از رفتارهای زیر اجتناب کنید.

۱- بیش از اندازه به میهمانان توجه کردن

شکی نیست اساسی ترین نقش یک میزبان خوب ، جلب رضایت میهمانان است و اینکه مطمئن باشد هر یک از افراد در این فضا احساس راحتی کند و از با هم بودن لذت می برد. یک میزبان خوب به خواسته های شخصی میزبانان نیز اهمیت می دهد. مثلا اگر مادربزرگ شما می خواهد بخوابد شما جایی آرام و به دور از سر و صدا برای خواب او آماده کنید و یا اگر کسی از میهمانان، گیاهخوار است غذایی مطابق با ذائقه او در نظر بگیرید.

۲- مانند روزهای عادی رفتار کردن

طبیعتا زمانی که مهمان دارید با روزهای دیگرتان متفاوت است؛ پس متفاوت از روزهای عادی رفتار کنید.

مثلا ظرف های زیبایی که در بوفه نگه داشته اید را بیرون بیاورید. لوستر و آباژورهایی که روزهای عادی خاموش است را در میهمانی روشن کنید. اگر گل های تازه دارید آن را در گلدان بگذارید، و یا به فرزندتان اجازه دهید تا دیر وقت بیدار بماند.

۳- کم کاری کردن

شاید یکی از بدترین چیزها در میهمانی کم آوردن غذا، ظرف یا وسایل مورد نیاز باشد. مثلا آبلیمو، چای و یا دستمال کاغذی تمام شده و فراموش کردید بخرید. بهتر است قبل از مهمانی به این موارد توجه کنید و وسایل مورد نیاز را پیش از رسیدن مهمان ها خریداری کنید.

۴- عذرخواهی بیش از حد

ممکن است همه چیز به شکل ایده آلی که مد نظرتان است پیش نرود، اما همینکه سعی خودتان را کردید کافی است. اگر بخاطر خشک بودن مرغ و یا خشک بودن تشک، بیش از حد عذرخواهی کنید، توجه میهمانان را به چیزی جلب می کنید که شاید برای خودشان آنچنان مسئله ای نبوده است. عذرخواهی بیش از حد حتی ممکن است به میهمان این حس را بدهد که می خواهید در عوض از شما تعریف کنند. مثبت فکر کنید و به نیمه پر لیوان توجه کنید. حرف های خوب بزنید و حس خوبی به مهمانان منتقل کنید.

۵- همه کارها را یک تنه به عهده گرفتن

تلاش برای انجام دادن همه ی کارها لزوما چیز خوبی نیست. اول آن که خیلی دور از ذهن به نظر می رسد و حتی شاید تمام تلاش شما نتیجه عکس بر جای گذارد. دوم اینکه معمولا مهمانان خود “دوست دارند” کمک کنند. مثلا کمک در آماده کردن میز شام و یا پهن کردن سفره. این کار به آن ها حس صمیمیت و همکاری می دهد. اگر ترجیح می دهید مهمانان در دست و پایتان نباشند، بیرون از آشپزخانه کاری سبک به آن ها واگذار کنید.

یک میزبان خوب این کارها را نمی کند

 

۶- تمیزکاری را به فردا موکول کردن

نمی گوییم که نیمه شب زمین را تی بکشید یا جاروبرقی کنید. اما حداقل قبل از خواب ظرف ها را بشویید یا آن ها را در ماشین ظرفشویی بچینید و یا همه زباله ها را جمع کنید. دور هم بودن و سرگرم شدن بسیار خوب است اما نه به آن قیمت که روز بعدتان را خراب کنید و یا با سردرد از خواب بیدار شوید و از آن همه به هم ریختگی وحشتزده شوید.

اگر کارهای سبک و کوچک را به مهمانان بسپرید خواهید دید که به چه سرعت همه چیز پیش می رود. اگر میهمانانتان برای شب (و یا چند شب) قرار است که بمانند اجازه دهید خودشان رختخوابشان را جمع کرده و یا مرتب نمایند. هر کمک کوچکی از آن ها می تواند در کم کردن مسئولیت شما موثر باشد.

۷- کنجکاوی بیش از حد نسبت به مهمانان

اگر مهمان تان در حین شام خوردن بخواهد تلفن مهمی بزند و یا بگوید دیرتر به مهمانی می آیم و یا به طرز عجیبی بخواهد تا نیمه های شب بیدار بماند، کنجکاوی بیش از حد نشان ندهید. افراد به فضا و حریم شخصی احتیاج دارند بخصوص اگر در محیط راحتی مثل خانه شان نباشند. اگر مهمان بخواهد و تمایل داشته باشد موضوع را با شما در میان خواهد گذاشت.

۸- وسواس بخرج دادن

زندگی غیر قابل پیش بینی است و تنها چیزی که باید از آن مطمئن باشید آن است که خیلی وقت ها همه چیز مطابق برنامه تان پیش نمی رود. پس انعطاف پذیر باشید و خود را برای برنامه های پیش بینی نشده آماده بگذارید.

۹- اهمیت ندادن به خود

سرگرم شدن و خوش گذشتن تنها به مهمانان اختصاص ندارد. نباید فراموش کنید که به خودتان نیز خوش بگذرد. از اوقاتی که در کنار هم هستید نهایت استفاده و لذت را ببرید. فراموش نکنید هر چه به خودتان راحت تر بگیرید، مهمانان نیز با شما راحت تر خواهند بود و احساس بهتری خواهند داشت. قدر این لحظات با هم بودن را بدانید.

 

برترین ها

 

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
(اولین نفر باشید که به این مطلب امتیاز می دهید)
Loading...