وسایل لازم

میل قلاب بافی سایز C

سوزن

نخ کوبلن ۵ عدد

منجوق و مهره در صورت تمایل

 

مراحل بافت

barefoot_sandals_93_4_15_s1

شش دانه بیندازید و آن را گرد کنید.

barefoot_sandals_93_4_15_s2

با دانه ای ۳ پایه دور این دایره کوچک را پر کنید. مراقب باشید دایره شما مسطح باشد و حالت گود به خود نگیرد. با تعداد دانه های سه پایه به اندازه٬ می توانید این موضوع را کنترل کنید.

barefoot_sandals_93_4_15_s3

سر و ته دانه های سه پایه را یکی کنید.

barefoot_sandals_93_4_15_s4

اینجا باید دانه ها را به صورت زنجیری ببافید و ۶ گل برگ به دور دایره اضافه کنید. برای این کار ۶ دانه زنجیری ببافید و ۴ دانه جلوتر آن را به دایره قلاب بافی کنید.

سپس یک ردیف دیگر گلبرگ روی این گلبرگ ها ببافید. برای این کار ۷ دانه زنجیری ببافید و به وسط گلبرگ پایینی وصل کنید و جلو بروید تا دور تا دور پر شود.

حواستان باشد که تعداد گلبرگ های بیرونی هم ۶ عدد بشود.

barefoot_sandals_93_4_15_s5

حالا ۶ گلبرگ بیرونی داریم که می خواهیم یکی در میان روی آنها اضلاع مثلث را در بیاوریم. برای این کار روی گلبرگ های ۱ و ۳و ۵ را با پایه های کوتاه قلاب پر کنیم و روی گلبرگ های ۲ و ۴ و ۶ را اول ۴ پایه بلند می زنیم٬ ۴ زنجیر می بافیم و دوباره ۴ پایه بلند قلاب بافی می کنیم. به این ترتیب٬ پایه ها یکی در میان نوک تیز می شوند.

barefoot_sandals_93_4_15_s6

به سلیقه خودتان یک ردیف دیگر روی این مثلث به قلاب بافی ادامه دهید. درضمن٬ اندازه پای خودتان را هم در نظر بگیرید که سندلتان بزرگ تر از روی آن نشود.

می توانید این بین از منجوق و مهره ای رنگی برای تزیین بافتتان استفاده کنید.

barefoot_sandals_93_4_15_f

سندل های برهنه را می توانید در طرح ها و رنگ های متنوع ببافید. ایده های جالبی می توان برای این محصول خلق کرد. فقط کافیست شروع به قلاب بافی کنیم!

 

بردوک