پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
×

آخوندک ارکیده حشره ای به شکل گل ارکیده

آخوندک ارکیده ( Orchid Mantis ) حشره ای بسیار محبوب است و به دلیل رنگ‌های روشن و زیبا و استتار شگفت‌انگیز آن، بسیار معروف و دوست داشتنی است.

 

پرندگان بال مخفی, orchid mantis ,هیمنوپوس کوروناتوس,hymenopus coronatus , آخوندک گلی,مانتیس ارکیده
آخوندک ارکیده یا “هیمنوپوس کوروناتوس” (Hymenopus coronatus) (معروف به Orchid Mantis) مانتیس سفید و صورتی رنگ زیبایی است که درست شبیه به گل ارکیده است. برخی از این حشرات به طور کامل سفید، یا به طور کامل صورتی هستند، اما معمولا تا حدودی مخلوطی از هر دو رنگ را دارند. یک مانتیس می‌تواند رنگ خود را در ظرف چند روز بسته به شرایط محیطی، مانند رطوبت و نور تغییر دهد. این گونه حشره در حیات وحش، در مالزی یافت می‌شود.
زیستگاه طبیعی آن، شامل گل‌های سفید و صورتی در بوته‌ها و درختان کوچک است. در این روش مانتیس می‌تواند از دید شکارچیان مانند پرندگان مخفی باقی بماند و در عین حال می‌تواند برای گل‌ها نیز گرده افشانی کند. به گفته حشره‌ شناس‌ها اگر قایم شدن به منظور شکار نشدن از دست پرندگان مؤثر واقع نشود، رنگ بدن این حشره از صورتی به قهوه‌ای تغییر می‌کند.
پرندگان بال مخفی, orchid mantis ,هیمنوپوس کوروناتوس,hymenopus coronatus , آخوندک گلی,آخوندک ارکیده, مانتیس ارکیده

حشره نر و ماده تفاوت‌هایی در ظاهر با هم دارند، حشره نر بالغ، بال سفید با بدن صورتی نارنجی، و بسیار کوچک‌تر از ماده آن است و زودتر از ماده نیز بالغ می‌شود (او برای رشد به زمان زیادی نیاز ندارد). ماده بالغ، تقریبا ۶ تا ۷ سانتی‌متر است، در حالی که نر آن تنها در حدود ۲،۵ سانتی‌متر است. حشره ماده بر پشت خود یک نقطه سبز دارد، در حالی که حشره نر یک نقطه قهوه‌ای دارد.

پرندگان بال مخفی, orchid mantis ,هیمنوپوس کوروناتوس,hymenopus coronatus , آخوندک گلی,آخوندک ارکیده, مانتیس ارکیده 3-orchid-mantis-hymenopus-coronatus-thomas-marent

 

فوت و فن – یاسمن فراهانی فرد

این مطلب مفید بود ؟
بدمتوسطخوبخیلی خوبعالی
( تعداد رای دهنده 23, میانگین امتیاز: 4,13 از 5)
Loading...